Gå til innhold

Barberhøvel estrid


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Andre som føler selve barberbladet faller fort av på estrid barberhøvel? Jeg liker den så godt, men jeg holder på å bli gal fordi den falle alltid av. Jeg kjøpte nettopp ny barberhøvel fordi jeg trodde den andre jeg hadde kanskje var slitt, men den nye er helt lik.

Noen andre som sliter og muligens har noen tips?😅😂

Anonymkode: 98e84...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, mekanismen som fester bladet til skaftet er fucka. Har vurdert å kjøpe nytt skaft, men skjønner nå at det ikke er mye vits i det.

Det er noen år siden jeg kjøpte min, så vet ikke om de som er nyere har samme mekanismen. Men på min er det to små armer på skaftet (der bladet skal festes inn) som beveger seg innover mot midten når man klemmer opp den knappen på skaftet (eller når man klemmer skaftet ned mot nytt blad for å smette det på), og så skal liksom armene flytte seg utover igjen når man slipper opp knappen/trykket, og det er når disse armene står utover at bladet låses fast. MEN den ene armen er halvdaud, så det er ikke alltid den flytter seg ut igjen. Det krever litt lirking og tålmodighet, men holder man på lenge nok klarer man å finne en teknikk der man får begge armene til å holde seg ute slik at bladet sitter fast.

Nå gjør jeg dette vanligvis i raseri, så det er vanskelig å huske nøyaktig hvordan jeg får det til, men jeg trooooor jeg dytter den daude armen ut igjen med fingeren etter at jeg har tatt av det gamle bladet, og så hekter jeg liksom det nye bladet på den døde armen først, og så klemmer jeg bladet ned mot skaftet slik at den levende armen også smetter inn på plass. Tror jeg. 😆

Var ikke klar over at dette var en vanlig feil, trodde det bare var jeg som hadde ødelagt høvelen min. Men da er det kanskje på tide å sende en klage til Estrid, for dette blir for dumt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, de er løse.

Og etter at de endret noe, blir kremen på høvelen til klistergugge om den kommer i kontakt med vann. Så nok Estrid nå. Synd, de var gode før - til tross for festemekanismen.

Anonymkode: f1907...ee8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De blå bladene var mye bedre enn de gule/beige som er nå.

Anonymkode: 98aea...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...