Gå til innhold

Advarsel: meld deg ikke på reality!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den ene deltakeren i 2001 sa. Pappa sier ALT kommer til å komme på TV, så jeg passer meg. 

Det må jo folk ha fått med seg innen 2006. 

Anonymkode: 0c9fb...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistenker heller at det er din "noenlunde utdanning" som gjør at du sliter med å få jobb. Alle vi andre må ta vanlig utdanning for å få jobb.

Anonymkode: da93b...e98

  • Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De som sitter og ser på reality er jo like enkle som de som deltar. De som vet hvem du er bør ihvertfall ikke shame deg.

Anonymkode: c2019...7c8

Jeg er 50, og ser fortsatt på reality nå og da. Vil ikke kalle meg enkel av den grunn. Det er naturlig å være nysgjerrig. Om det er tilfelle, vil jeg også sette De som sitter i en tråd på kg og kommenterer reality "uten å se det(?)" i samme kategori 😉 Jeg regner med at mange angrer på realitydeltagelsen sin i ettertid, men at det har noe å si så lenge etterpå, tror jeg neppe. Da er det andre ting som spiller inn. I 2006 var det temmelig uskyldig .. 

Anonymkode: 44356...297

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality-deltakelse er ikke noe sjakktrekk for karriere nei.

Samtidig så har folk toleranse for at man endrer seg. Modnes. 

Jeg jobber i et prestisjeyrke, og en av kollegaene mine gjorde en utrulig flau figur på tv for nærmere 20 år. Hun ler av det nå, og er virkelig ikke samme person nå mer. 

Anonymkode: f79d9...afb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg var med på et realityprogram i 2006, som jeg velger å ikke nevne med navn av personvernhensyn.

Vil ikke si jeg gjorde en ekstremt dårlig figur på TV, men ikke mors englebarn heller.

Mens programmet gikk på TV fikk jeg endel oppmerksomhet på byen, og det var jo selvfølgelig stas, men etter at jeg røk ut ble jeg fort glemt, og jeg hadde ikke SoMe, så jeg fikk aldri "følgere".

Etter at stillingen jeg jobbet i på den tiden utgikk, slet jeg veldig med å få ny jobb. Ingen turde å ansette meg fordi jeg hadde vært litt klovn på TV. Det resulterte i at jeg måtte ta en mindre stilling i typisk "ungdomsjobb".

Spol frem. Nesten 20 år senere er det ingen som tør å ansette meg i "voksenjobb" pga min CV. Jeg har nogenlunde utdanning, men pga manglende erfaring er det lite å få.

Det kjennes ut som jeg lever en evig straff. Ingen husker meg fra TV, men jeg står i stor grad utenfor arbeidslivet og må utføre jobber de fleste nordmenn aldri ville tatt i med ildtang.

Så aldri meld deg på reality, det vil ødelegge ditt liv!

 

Anonymkode: 7c792...886

Men det at du ikke får til hva du ønsker har særdeles lite å gjøre med at du var med i et program i 2006z det handler kun om hvilke tak du har tatt, eller _ikke_ tatt siden den tid.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det er lett å skylle på dette i stedet for å gjøre noe med noenlunde utdanning. Ta tak i livet ditt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan skylde på at man er kvinne. Man kan skylde på navnet, utseendet, selv høyden, hudfargen. Man kan skylde på enslige foreldre med liten tid til å følge opp, mobbing på ungdomsskolen, sykdom under studier. Man kan skylde på studievelederen som anbefalte en utdannelse som førte til arbeidsledighet. Man kan skylde på at arbeidsmarkedet er tøft i byen der man absolutt vil bo - og flytte fra venner, det gjør man jo ikke. Og nå også deltagelse i en realityserie, tydeligvis. Og deretter en dårlig CV. 

Unnskyldninger. En sovepute for å ikke jobbe hardt. En overbevisning om at det er noe annet enn en selv som er årsak til situasjonen. 

Innimellom er det så enkelt som; skjerp deg. 

Anonymkode: 604c6...a96

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hottake: du har dårlig skriftspråk som skinner gjennom på søknader, kombinert med "noenlunde" utdannelse og realityklovning så setter det deg ikke først i køen. 2/3 kan jobbes med, og det er jo positivt.

Anonymkode: b7704...410

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg var med på et realityprogram i 2006, som jeg velger å ikke nevne med navn av personvernhensyn.

Vil ikke si jeg gjorde en ekstremt dårlig figur på TV, men ikke mors englebarn heller.

Mens programmet gikk på TV fikk jeg endel oppmerksomhet på byen, og det var jo selvfølgelig stas, men etter at jeg røk ut ble jeg fort glemt, og jeg hadde ikke SoMe, så jeg fikk aldri "følgere".

Etter at stillingen jeg jobbet i på den tiden utgikk, slet jeg veldig med å få ny jobb. Ingen turde å ansette meg fordi jeg hadde vært litt klovn på TV. Det resulterte i at jeg måtte ta en mindre stilling i typisk "ungdomsjobb".

Spol frem. Nesten 20 år senere er det ingen som tør å ansette meg i "voksenjobb" pga min CV. Jeg har nogenlunde utdanning, men pga manglende erfaring er det lite å få.

Det kjennes ut som jeg lever en evig straff. Ingen husker meg fra TV, men jeg står i stor grad utenfor arbeidslivet og må utføre jobber de fleste nordmenn aldri ville tatt i med ildtang.

Så aldri meld deg på reality, det vil ødelegge ditt liv!

 

Anonymkode: 7c792...886

Den advarselen kom jo i det øyeblikket første reality-program kom i Norge: Ingen vil ansette en som har vært med i reality. Det var et stort tema den gangen også, og du kan umulig ikke ha fått det med deg. Men du tok et valg. 

Anonymkode: b65ee...bca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der samme gjelder forsåvidt enkelte folk kjent fra KG

Anonymkode: f068b...cf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdanning, kompetanse og erfaring har mye å si. Mest sannsynlig er det dette som gjør at du ikke blir valgt. 
Ellers så googler nok de fleste arbeidsgivere navnene på dem som søker/vurderes til intervju. Så selv om de ikke kjenner deg igjen på navn eller utseende så finnes det fort nok ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som folk har gått glipp av budskapet i mitt innlegg.

Jeg skal prøve å si det litt tydeligere.

Det er ikke realitydeltakelsen i seg selv som har ført meg bak lyset, men ringvirkninger av den.

Det at jeg havna i "ungdomsjobb" etter deltagelsen gjorde at ingen arbeidsgivere tok søknaden min seriøst. De avfeide mine erfaringer. Så gikk jeg bare fra "ungdomsjobb" til "ungdomsjobb" helt fram til i dag. Men det ble utløst av at jeg var med på reality.

Ts

Anonymkode: 7c792...886

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det virker som folk har gått glipp av budskapet i mitt innlegg.

Jeg skal prøve å si det litt tydeligere.

Det er ikke realitydeltakelsen i seg selv som har ført meg bak lyset, men ringvirkninger av den.

Det at jeg havna i "ungdomsjobb" etter deltagelsen gjorde at ingen arbeidsgivere tok søknaden min seriøst. De avfeide mine erfaringer. Så gikk jeg bare fra "ungdomsjobb" til "ungdomsjobb" helt fram til i dag. Men det ble utløst av at jeg var med på reality.

Ts

Anonymkode: 7c792...886

Joda, men du har hatt 20 år på deg til å gjøre noen grep...

Anonymkode: 57cb3...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det virker som folk har gått glipp av budskapet i mitt innlegg.

Jeg skal prøve å si det litt tydeligere.

Det er ikke realitydeltakelsen i seg selv som har ført meg bak lyset, men ringvirkninger av den.

Det at jeg havna i "ungdomsjobb" etter deltagelsen gjorde at ingen arbeidsgivere tok søknaden min seriøst. De avfeide mine erfaringer. Så gikk jeg bare fra "ungdomsjobb" til "ungdomsjobb" helt fram til i dag. Men det ble utløst av at jeg var med på reality.

Ts

Anonymkode: 7c792...886

Jeg beklager, men du er på kg og har skrevet HI. Da skal du tas uansett. 

Anonymkode: 41bfc...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at du selv heller enn din reality-tv deltagelse er årsaken til at du ikke kommer noen vei i livet eller finner deg en grei jobb, du virker å ha resignert fullstendig og nærmest har bestemt deg for at å få en ok jobb, det er umulig.

Klart du ikke kommer noen vei når du alt har bestemt deg at det er vanskelig og nærmest umulig, mennesker oppfatter raskt når de kommer i kontakt med noen som ikke har troen på seg selv, at det er mennesker som utstråler negativitet. Det er signalene du har sendt andre, også her i innlegget ditt. Klart du ikke blir satset på, bedrifter vil ha noen som utstråler positivitet og noen som signaliserer at de får til noe (altså motsetningen til deg).

Er deg selv du må jobbe med, å skylde din egen manglende evne til å komme deg opp og frem på en reality-tv deltagelse det har ingen hensikt og bringer deg ingen steder, du må ta tak i din egen tankegang og snu den fullstendig. Selvfølgelig finnes det muligheter for deg, men med en resignert innstilling så er det sjanseløst. Du har resignert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det virker som folk har gått glipp av budskapet i mitt innlegg.

Jeg skal prøve å si det litt tydeligere.

Det er ikke realitydeltakelsen i seg selv som har ført meg bak lyset, men ringvirkninger av den.

Det at jeg havna i "ungdomsjobb" etter deltagelsen gjorde at ingen arbeidsgivere tok søknaden min seriøst. De avfeide mine erfaringer. Så gikk jeg bare fra "ungdomsjobb" til "ungdomsjobb" helt fram til i dag. Men det ble utløst av at jeg var med på reality.

Ts

Anonymkode: 7c792...886

Hadde du etterutdannet deg hadde det kanskje endret seg. Tror du overså advarsler for å bli kjendis.

Anonymkode: 0c9fb...d84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har mye erfaring fra diverse «reality-produksjoner». Fra blant annet strix, mtv og mastiff.

Om man virkelig ønsker å få vært med på en reality, så for all del gå for det. Men jeg vil oppfordre deg til å hele tiden ha i bakhodet at du har svært liten kontroll på regi, klipping og hvordan du kommer frem igjennom skjermen. 
Husk også at mye av det du ser på skjermen fra ulike deltagere ikke er ting som skjer spontant og uredigert. Det er mye direksjoner og regi bak.

Selve begrepet «reality» er misvisende 😊

Anonymkode: 24c6c...8d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken utdanning har du, eller type arbeid mener du at du går glipp av? Selv i relativt gode kommunale stillinger er man forpliktet til å ta inn søkere med hull i CV eller andre av andre grunner. 

Anonymkode: 9d303...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må jo virkelig ha bemerka deg i reality serien siden du mener at du ikke får jobb pga det, nå nesten 20 år etter. Det er vel andre grunner til at du ikke får jobb. 

Anonymkode: c1710...333

Vedkommende mente at det var slik det startet og som bidro til manglende erfaring. 

Anonymkode: 39fae...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok noe annerledes å starte «karrieren» sin med reality i 2006 enn det er i dag også vil jeg tro. I dag er vi så metta med sjokkfaktor og realityserier på alle kanter og kanaler, at det har vel ikke samme konsekvensene som det hadde for 20 år siden. 

Anonymkode: 41bfc...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...