Gå til innhold

Først var han kjempeinteressert, så plutselig ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å date en mann som var super grei, gøy og kul men følte ingen tiltrekning. Han var veldig interessert i meg og ville treffes ofte. Jeg sa jeg ikke visste helt hva jeg følte men at vi kunne fortsette å treffes og se. Det gjorde vi. Han ville hele tiden vite hvor landet lå og jeg måtte gang på gang fortelle at jeg foreløpig følte mest vennskap. Så ble det litt kosing på sofaen en kveld hvorpå jeg fortsatt sa at jeg ikke visste hva jeg ville men sa at han bare måtte date andre om han ville. Og det gjorde han… og fortalte meg om det! Flere dates på en uke og sendte meg til og med melding på en av dem. Da ble jeg til min overraskelse litt sjalu. Inviterte han så hjem til meg hvor det igjen ble litt kosing og jeg sa at jeg muligens hadde fått litt følelser for han. Da ble han helt satt ut for vi var jo bare venner! Ha sa han hadde brukt tid på å akseptere at vi bare var venner og at han hadde vært ganske lei seg for det tidligere men nå var kommet litt over det.

Vi har ikke kjent hverandre SÅ lenge. For meg er det vanlig å bruke litt tid på å bli tiltrukket mens han mener at når jeg ikke var det i begynnelsen så er jeg det egentlig ikke nå heller. Men hva skjedde? Er dette løpet helt kjørt?  

Anonymkode: 039e9...be9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror han ser på deg som en ff nå. Du bør tenke om det egentlig er det at du føler eller om du bare konkurrerer, for det er en vanlig psykologi å føle at du må vinne noe når det forsvinner, for hva om? Men om han blir din, kan du gå tilbake til å ikke føle igjen.

Du skulle ikke sakt at han kunne treffe andre. 

Anonymkode: 7ba82...49d

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror han ser på deg som en ff nå. Du bør tenke om det egentlig er det at du føler eller om du bare konkurrerer, for det er en vanlig psykologi å føle at du må vinne noe når det forsvinner, for hva om? Men om han blir din, kan du gå tilbake til å ikke føle igjen.

Du skulle ikke sakt at han kunne treffe andre. 

Jeg jeg også mistenker at jeg har blitt ff for han nå, selv om vi aldri har vært i nærheten av å ha sex. Vi har ikke kysset en gang. Muligens er det vare konkurranseinstinktet som slår inn nå ja. Men jeg bruker ofte lang tid på å bli interessert i noen… uansett føler jeg at det er ødelagt nå 😢

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg jeg også mistenker at jeg har blitt ff for han nå, selv om vi aldri har vært i nærheten av å ha sex. Vi har ikke kysset en gang. Muligens er det vare konkurranseinstinktet som slår inn nå ja. Men jeg bruker ofte lang tid på å bli interessert i noen… uansett føler jeg at det er ødelagt nå 😢

Har dere ikke det? Åja.

Da forklarer det hvorfor han ikke var redd for å fortelle deg om andre damer, da han sikkert føler han ikke sårer deg når dere ikke har krysset den linjen. 

Veldig trist :( Om du fortsetter, fortell han det. Og helst fortell det til neste, om du ikke går videre med han her. 

Ikke lat som at det er greit for deg at de søker andre damer, da blir du såret. Du vil sikkert ikke få ekte følelser for noen som ligger med mannen du forelsker deg i.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har dere ikke det? Åja.

Da forklarer det hvorfor han ikke var redd for å fortelle deg om andre damer, da han sikkert føler han ikke sårer deg når dere ikke har krysset den linjen. 

Veldig trist :( Om du fortsetter, fortell han det. Og helst fortell det til neste, om du ikke går videre med han her. 

Ikke lat som at det er greit for deg at de søker andre damer, da blir du såret. Du vil sikkert ikke få ekte følelser for noen som ligger med mannen du forelsker deg i.

Det ble feil. Når noen ligger med mannen du blir kjennt meg og en dag forelsker deg i*

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har dere ikke det? Åja.

Ja, jeg burde nok ikke ha sagt at han kunne date andre. Men han virket så lei seg for at det ikke utviklet seg til noe mellom oss så da følte jeg at jeg ikke kunne oppholde han. Han sier at han vil veldig gjerne fortsette å være venner, men vet ikke helt om jeg orker det nå

Skrevet

Her har han tatt vare på seg selv og klart å få avstand til deg følelsesmessig. Han har akseptert at det ikke kommer til å bli deg, ikke unormalt for en som har det godt med seg selv. Det er heller litt rart at du nå plutselig begynner å kjenne på sjalusi og den slags. Og det kommer nok mer av en følelse av konkurranse fremfor noe annet. 

Anonymkode: 809ac...301

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du freindsonet han jo tydelig når du sier at han gjerne må date andre. Jeg hadde også lukket døra og gått om en mann gjorde det mot meg. Og når man først har blitt avvist sånn så vil man slite med å stole på personen om de bedyrer følelser senere.

Om du trenger tid på å få følelser så er det helt greit, og du kan si fra om det. Men da må du vise at du er interessert i å se om det kan utvikle seg på en annen måte enn det du gjorde her. Du kan ikke dytte mennesker bort for å forvente at de skal komme tilbake når du selv vil.

Anonymkode: 7136c...2db

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men hva skjedde?

Du sa du ikke visst hva du ville, og ba han date andre, og han gjorde som du sa og gikk videre.

Anonymkode: 69207...f07

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Du freindsonet han jo tydelig når du sier at han gjerne må date andre. Jeg hadde også lukket døra og gått om en mann gjorde det mot meg. Og når man først har blitt avvist sånn så vil man slite med å stole på personen om de bedyrer følelser senere.

Om du trenger tid på å få følelser så er det helt greit, og du kan si fra om det. Men da må du vise at du er interessert i å se om det kan utvikle seg på en annen måte enn det du gjorde her. Du kan ikke dytte mennesker bort for å forvente at de skal komme tilbake når du selv vil.

Jeg sa hele tiden at jeg brukte tid på å utvikle følelser og at kanskje de ville komme senere. Men følte han hadde dårlig tid og lite tålmodighet til å vente på meg, så derfor sa jeg at han kunne date andre. Jeg har ikke datet andre etter jeg traff han. Har pauset hele dateappen. Hvorfor har folk så dårlig tid? Hvis det ikke skjer noe romantisk med en gang så er det Thank you next. 

Skrevet

Di har sabotert for deg sjøl, og han har bare gjort det du ga han beskjed om 

Anonymkode: b5c55...a18

• Liker 5
Skrevet

Er dette samme greia som det er 100 tråder av her inne der du bare endrer detaljene litt?

Anonymkode: af24f...66a

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er dette samme greia som det er 100 tråder av her inne der du bare endrer detaljene litt?

Anonymkode: af24f...66a

Har ikke laget andre tråder om dette men det forundrer meg ikke om 100vis andre har samme problem…

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg sa hele tiden at jeg brukte tid på å utvikle følelser og at kanskje de ville komme senere. Men følte han hadde dårlig tid og lite tålmodighet til å vente på meg, så derfor sa jeg at han kunne date andre. Jeg har ikke datet andre etter jeg traff han. Har pauset hele dateappen. Hvorfor har folk så dårlig tid? Hvis det ikke skjer noe romantisk med en gang så er det Thank you next. 

Folk er forskjellig. Skikkelige følelser tar tid for meg å utvikle, men er interessen tilbake laber så vil den aldri utvikles. Hadde jeg vært mannen i ditt tilfelle, så hadde jeg oppfattet din interesse for meg som liten. Jeg hadde gjort som du sa, og flakset videre. Det er en forskjell på å bruke tid på å utvikle følelser, og det å være åpen for å utvikle følelser. Holder du tilbake, er du lukket og utilgjengelig, ikke interessert. Er du åpen for å utvikle følelser, så vil du være nysgjerrig og vise interesse. Om du bare skal vise interesse når du først får følelser, så vil du nok bruke lang tid og gå glipp av mange muligheter. Å vise interesse er en investering du gjør for deg selv.

Anonymkode: 809ac...301

Skrevet

Hva forventer du da? Han gjør jo bare som han fikk beskjed om 

Anonymkode: 9cc97...c07

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig enig med deg i dette 👏 hadde noen sagt det til meg, så hadde jeg gått videre og den døren hadde vært lukket for alltid.. 

Skrevet

Du vil ikke ha ham, men ingen andre skal få ham heller? 

Du var ærlig om følelsene dine, hvordan forventet du at han skulle reagere? 

• Liker 2
Skrevet

Ikke uvanlig å miste følelser når en merker det ikke er gjensidig, eller ihvertfall gjør en innsats for å legge de til side. Og er hun ærlig på at hun ikke har følelser, men ønsker å fortsette å møtes, så ville jeg gått ut ifra at hun fortsatt ønsket sex

Anonymkode: 4aa45...769

Skrevet
Stor pike skrev (3 minutter siden):

Du vil ikke ha ham, men ingen andre skal få ham heller? 

Du var ærlig om følelsene dine, hvordan forventet du at han skulle reagere? 

Enig. 

Hadde jeg vært han, så hadde jeg ikke klart å stole på at du faktisk er forelsket i han, eller bare kjenner på skuffelse for at han gikk videre. 

Ikke lek med andres følelser. Du kan ikke være venner med noen som ønsker deg som kjæreste, det er ikke snillt

Anonymkode: ff498...537

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Men hvordan forvente at noen skal bruke energi og tid på å bli kjent med deg som en potensiell kjæreste når du ikke engang er interresert? 

Kan forstå at du ikke er forelsket, men kjenner du null interesse så bør du holde deg unna til du finner noen får deg interresert. Evt være mer ærlig og si du ikke er interessert, ikke bare "vet ikke", du skriver jo rett ut du ikke har interesse for han 

Anonymkode: 4aa45...769

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...