Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

ICE bytter fra Telia til Telenors nett.

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ICE med Frihet og er strålende formøyd. 1000gb å draine hver mnd.

Anonymkode: 2ba92...81c

Ja, hvis du holder deg til ICE sitt nett så. Mange har ikke den muligheten. Sjekket på hytta og der er det helt hvitt på dekningskartet for ICE+.

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (12 timer siden):

Ja, hvis du holder deg til ICE sitt nett så. Mange har ikke den muligheten. Sjekket på hytta og der er det helt hvitt på dekningskartet for ICE+.

Ja, jeg ville bare kommentere din feilaktige påstand om at ICE er en ubrukelig leverandør. For meg er de altså ikke det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, jeg ville bare kommentere din feilaktige påstand om at ICE er en ubrukelig leverandør. For meg er de altså ikke det.

Nei, hvis du klarer deg med 35GB den tiden du må bruke Telenors nett så går det sikkert bra. Jeg har ikke så god kontroll på hvor jeg befinner meg at det vil fungere. Noen måneder er jeg en del på hytta, andre måneder kanskje på tur med campingvogn eller på ferie ett eller annet sted. Da blir det håpløst med strenge begrensninger på databruk både i Telenors nett og utenlands. 

I tillegg til disse begrensningene så fungerer Data Frihet kun på hoved-SIM. Det går altså ikke an å ha data-sim i router på hytta på samme abonnement slik jeg har via Talkmore. Hva jeg skal med 1000GB på mobiltelefonen vet jeg ikke...

AnonymBruker
Skrevet
-jk- skrev (1 time siden):

Nei, hvis du klarer deg med 35GB den tiden du må bruke Telenors nett så går det sikkert bra. Jeg har ikke så god kontroll på hvor jeg befinner meg at det vil fungere. Noen måneder er jeg en del på hytta, andre måneder kanskje på tur med campingvogn eller på ferie ett eller annet sted. Da blir det håpløst med strenge begrensninger på databruk både i Telenors nett og utenlands. 

I tillegg til disse begrensningene så fungerer Data Frihet kun på hoved-SIM. Det går altså ikke an å ha data-sim i router på hytta på samme abonnement slik jeg har via Talkmore. Hva jeg skal med 1000GB på mobiltelefonen vet jeg ikke...

Jo, en bruker mobilen som hotspot/router. Da slipper man drasse på tilleggsroutere osv også.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jo, en bruker mobilen som hotspot/router. Da slipper man drasse på tilleggsroutere osv også.

Ja, det er fett. Så da kan jeg enten ikke ta med meg mobilen på tur med bikkja, eller så mister alle på hytta nettet mens jeg er avgårde ;)

Dekningen er uansett for dårlig til å bruke mobilen på hytta. Får ikke pratet i den engang. Må ha router med store utendørsantenner og bruke wifi tale. Basestasjonen er 21km unna.

Router er fastmontert, så ikke noe å "drasse" med på. Den er aktiv hele tiden, slik at jeg kan sjekke kameraene på hytta hjemmefra. 

Endret av -jk-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...