AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #1 Skrevet 17. oktober 2024 Hvordan er en hvit gjeterhund? Er den mildere enn en schæfer? Andre raser jeg kan sammenligne den med? Anonymkode: eef1f...817
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 Har hatt hvit gjeterhund, men ikke vanlig schæfer, men de sies å være ganske like i gemyttet. Flotte hunder, men krever en fast hånd tror jeg. Den vi hadde trengte iallefall det, mildt, men fast oppdragelse. Kanskje ikke egnet som førstegangshund. Vet ikke hva jeg ville sammenlignet med, jeg har ikke erfaring med så mange ulike hunderaser. Men kanskje ikke ulik en BC i behov, for det er en brukshund, ikke en sofahund. Anonymkode: 1c8b4...978
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #3 Skrevet 18. oktober 2024 ikke kjøp fra noen som ikke er seriøse oppdrettere for da vet du ikke hva du får mht gemytt, sykdommer etc. Seriøse oppdrettere er veldig opptatt av bla. å ta ut aggressive individer fra avl. Min er svært godt sosialisert (utrolig viktig-fordi det er tross alt en schæfer..) all trening er viktig. De er veldig førerorientert. Min er snill med barn, valper osv fordi den er preget på de fra den var valp. Mild mot de snille (sosialiserte) store og små, men hard mot de aggressive individer som tydeligvis ikke er tilstrekkelig sosialisert. Viktig å sjekke hvordan mor og far er + stamtavle. Har hatt endel hunder før så kanskje ikke en førstegangshund..Uansett: gå på valpekurs, grunnkurs mm. De er meget lærevillige! Og dette er ikke en sofahund du bare kan gå korte turer med:) Anonymkode: 86c70...1d7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå