AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #1 Skrevet 17. oktober 2024 Jeg har kjørt meg altfor hardt lenge nå, sliter med dårlig miljø på jobben og ekskludering. Blir deprimert, får ikke sove om natta og blir enda verre å komme seg gjennom neste dag . Og sånn går dagene..ukene. Nå hadde jeg trengt en fastlege jeg kjente og prøve å få litt hjelp og en sykemelding for å få kontroll på ting. MEN fastlegen har permisjon og jeg får bare time hos en lege jeg aldri har møtt og som ikke aner noe om meg. Hvordan kan man bygge tillit da? Det er en vikar og neste gang jeg har legetime er det sikkert en ny... Så da utsetter jeg å gå til lege og kjører meg enda lenger ned. Helt oppgitt nå! Må legge til at jeg har avtale med kommunens psykisk helse team men uten å få gire litt ned er jeg ikke sikker på at det er nok. Hva gjør jeg da? Har noen vært der selv og har et godt råd? Anonymkode: 7ca97...09e 1 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 Går til vikaren og tar det derfra. Sykemelding kan vikaren fikse, og hvis du har en samtalepartner gjennom psykisk helsehjelp så trenger du ikke nødvendigvis fastlegen i tillegg. Kan også være at det er en fast vikar hele permisjonen, slik at det ikke blir en ny hver gang. Anonymkode: 5935d...cb5 7
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Skrevet 17. oktober 2024 Hallo, vikar kan da hjelpe deg like godt? Fastleger må få lov til å leve de også, gratulerer til hen med barn da. Anonymkode: 8b26e...4f2 6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Skrevet 17. oktober 2024 Her høres det jo ut som om det er du som gjør deg selv sykere, fordi du tenker at vikaren ikke er bra nok? Min fastlege har aldri hatt vikar de gangene jeg er der, så har alltid hatt time hos han. Men han har jo 1000 andre pasienter også, jeg tenker ikke akkurat at vi har et nært forhold og at han husker alt om meg fra gang til gang. Jeg tenker at det er viktigere at legen er empatisk og lydhør, enn at du har hatt samme legen tidligere. Og det kan jo en vikar også være. Anonymkode: 24d6e...655 2
Hensatt Skrevet 17. oktober 2024 #5 Skrevet 17. oktober 2024 Fastleger har også et liv. De kan bli sykemeldt, ha foreldrepermisjon, ha dødsfall i familien på lik linje med andre. Det har da ingenting med en dårlig fastlegeordning å gjøre! 5 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Skrevet 17. oktober 2024 Ta ansvar, gå til legen og be om sovepiller, søk ny jobb, sykemelding utsetter bare problemene dine! Anonymkode: 13efc...837 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #7 Skrevet 17. oktober 2024 Gå til vikaren Anonymkode: 64bf3...cf3 4
Sefanja Skrevet 17. oktober 2024 #8 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har kjørt meg altfor hardt lenge nå, sliter med dårlig miljø på jobben og ekskludering. Blir deprimert, får ikke sove om natta og blir enda verre å komme seg gjennom neste dag . Og sånn går dagene..ukene. Nå hadde jeg trengt en fastlege jeg kjente og prøve å få litt hjelp og en sykemelding for å få kontroll på ting. MEN fastlegen har permisjon og jeg får bare time hos en lege jeg aldri har møtt og som ikke aner noe om meg. Hvordan kan man bygge tillit da? Det er en vikar og neste gang jeg har legetime er det sikkert en ny... Så da utsetter jeg å gå til lege og kjører meg enda lenger ned. Helt oppgitt nå! Må legge til at jeg har avtale med kommunens psykisk helse team men uten å få gire litt ned er jeg ikke sikker på at det er nok. Hva gjør jeg da? Har noen vært der selv og har et godt råd? Anonymkode: 7ca97...09e Du tar ansvar og går til legen. Spiller ingen rolle hvilken lege det er 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #9 Skrevet 17. oktober 2024 Det er vel strengt tatt ikke fastlegen du trenger, men en ny jobb du mestrer. Anonymkode: cc25c...50b 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #10 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har kjørt meg altfor hardt lenge nå, sliter med dårlig miljø på jobben og ekskludering. Blir deprimert, får ikke sove om natta og blir enda verre å komme seg gjennom neste dag . Og sånn går dagene..ukene. Nå hadde jeg trengt en fastlege jeg kjente og prøve å få litt hjelp og en sykemelding for å få kontroll på ting. MEN fastlegen har permisjon og jeg får bare time hos en lege jeg aldri har møtt og som ikke aner noe om meg. Hvordan kan man bygge tillit da? Det er en vikar og neste gang jeg har legetime er det sikkert en ny... Så da utsetter jeg å gå til lege og kjører meg enda lenger ned. Helt oppgitt nå! Må legge til at jeg har avtale med kommunens psykisk helse team men uten å få gire litt ned er jeg ikke sikker på at det er nok. Hva gjør jeg da? Har noen vært der selv og har et godt råd? Anonymkode: 7ca97...09e Jeg stod med bare vikarer, og bare utenlandske mannlige vikarer. Å bytte i egen kommune er håpløst. Valgte da fastlege i nabokommune og står på venteliste til fastlege i egen kommune. Anonymkode: 75620...5c2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #11 Skrevet 17. oktober 2024 Jeg har møtt mange vikarer og de har vert utrolig greie og hjelpsomme. Snakk med vikaren, den har journalen din de kan lese i og skal kunne gi like god hjelp som fastlegen. Anonymkode: f086b...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #12 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ta ansvar, gå til legen og be om sovepiller, søk ny jobb, sykemelding utsetter bare problemene dine! Anonymkode: 13efc...837 Sovepiller skal jeg selvsagt ikke ha og jeg er for nær pensjonist til å søke ny jobb. Jeg trives og er god i jobben,det er personer der som gjør meg syk. Jeg vet akkurat hva jeg trenger men må ha litt hjelp på vegen for å greie det. Jeg har kommet meg opp fra sumpen før. Anonymkode: 7ca97...09e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #13 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har møtt mange vikarer og de har vert utrolig greie og hjelpsomme. Snakk med vikaren, den har journalen din de kan lese i og skal kunne gi like god hjelp som fastlegen. Anonymkode: f086b...3a6 Når det er det psykiske så trenger man å ha tillit og det må bygges opp. Anonymkode: 7ca97...09e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #14 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg stod med bare vikarer, og bare utenlandske mannlige vikarer. Å bytte i egen kommune er håpløst. Valgte da fastlege i nabokommune og står på venteliste til fastlege i egen kommune. Anonymkode: 75620...5c2 Jeg har vurdert å skifte til en i nabokommunen jeg og, men problemet er at det er venteliste. Anonymkode: 7ca97...09e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #15 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Det er vel strengt tatt ikke fastlegen du trenger, men en ny jobb du mestrer. Anonymkode: cc25c...50b Det er ikke jobben for der er jeg den beste. Det er miljøet som må ruskes opp i og for å gjøre det må jeg ha litt ro i livet. Anonymkode: 7ca97...09e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #16 Skrevet 17. oktober 2024 har vel ikke noe med fastlege ordningen å gjøre dette da. Tror du at du hadde kommet til samme legen hver gang uten fastlege ordning? Er vel heller motsatt. Men selvfølgelig kan leger også bli sykemeldte osv. som da fører til vikarer Anonymkode: a1976...d50 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #17 Skrevet 17. oktober 2024 Men leger er jo bare mennesker med en helse, mental helse, livsopplevelser de også? Har opplevd legene mine hatt både kreft og fødselspermisjon. Ironisk at du er sur fordi legene har permisjon, når det er akkurat det du unner degselv. Anonymkode: 81d97...231 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #18 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når det er det psykiske så trenger man å ha tillit og det må bygges opp. Anonymkode: 7ca97...09e Det er ingen garanti for tilitt, hva når man har ny psykolog? Jeg må fortelle min nye lege nå om noe mentalt, det er ikke gøy, men hvordan komme forbi det? Du må bare bite i det sure eplet å fortelle vikaren det, jeg tipper det vil gå bra. Anonymkode: 81d97...231
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #19 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): har vel ikke noe med fastlege ordningen å gjøre dette da. Tror du at du hadde kommet til samme legen hver gang uten fastlege ordning? Er vel heller motsatt. Men selvfølgelig kan leger også bli sykemeldte osv. som da fører til vikarer Anonymkode: a1976...d50 Fordi det alltid er vikarer, sykdom og permisjoner. Hadde vært bedre å vært uten fastlegeordningen for da visste man hvertfall at det var tilfeldig hvilken lege man kom til. Da hadde man sluppet skuffelser for nok en gang komme til ukjente leger. Anonymkode: 7ca97...09e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #20 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men leger er jo bare mennesker med en helse, mental helse, livsopplevelser de også? Har opplevd legene mine hatt både kreft og fødselspermisjon. Ironisk at du er sur fordi legene har permisjon, når det er akkurat det du unner degselv. Anonymkode: 81d97...231 Jeg er ikke sur på legen men systemet. Anonymkode: 7ca97...09e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå