AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #1 Skrevet 17. oktober 2024 Jeg solgte boligen min og hadde overtakelse for to uker siden. Og opplever veeeldig mye meldinger med merkelige spørsmål. Feks klarer hun ikke å låse seg inn i boder og garasje med nøkkelen. Hun finner ikke ut av elementære ting min 10 årige datter klarer. På hvilket tidspunkt kan jeg blokkere…? Sliter med søvn, og mld kommer gjerne kl 23-24, og jeg skal opp kl 06 og blir helt stresset av dette. Bør jeg kontakte noen? Det er noe nesten hver dag. Megler har vel ingenting med dette å gjøre😣 Anonymkode: fcbb9...8c6 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 Jeg hadde blokkert. Hun har vel andre å spørre. Anonymkode: 26646...43c 5 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Skrevet 17. oktober 2024 Du kan ringe henne og snakke med henne. Og så spør du er det noe mer du lurer på. Og så kan du si at fint da er det ordnet og da trenger vi ikke kommunisere mer om det og lykke til med bolig. Og då kan du si at hun ikke skal sende meldinger etter klokka 18. Feks. Noen er litt selvstendige og tar hele armen om du gir lillefinger. Anonymkode: 5330c...d58 12 1 4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Du kan ringe henne og snakke med henne. Og så spør du er det noe mer du lurer på. Og så kan du si at fint da er det ordnet og da trenger vi ikke kommunisere mer om det og lykke til med bolig. Og då kan du si at hun ikke skal sende meldinger etter klokka 18. Feks. Noen er litt selvstendige og tar hele armen om du gir lillefinger. Anonymkode: 5330c...d58 God ide. Jeg skal få til en samtaler, der hun kan forberede litt spørsmål. Og hvis det da ikke roer seg må jeg for min egen del blokkere. Hadde skjønt om det var viktige ting, men så langt har det kun vært en normal ting, resten er vas. Av type «hvordan stiller jeg temperaturen, og hvor er strømbryter til gangen»😖 Anonymkode: fcbb9...8c6 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg solgte boligen min og hadde overtakelse for to uker siden. Og opplever veeeldig mye meldinger med merkelige spørsmål. Feks klarer hun ikke å låse seg inn i boder og garasje med nøkkelen. Hun finner ikke ut av elementære ting min 10 årige datter klarer. På hvilket tidspunkt kan jeg blokkere…? Sliter med søvn, og mld kommer gjerne kl 23-24, og jeg skal opp kl 06 og blir helt stresset av dette. Bør jeg kontakte noen? Det er noe nesten hver dag. Megler har vel ingenting med dette å gjøre😣 Anonymkode: fcbb9...8c6 Du forklarer situasjonen for megler og ber om råd der. Blokkerer du kan du få problemer med slike folk. Anonymkode: 9c368...010 8 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du forklarer situasjonen for megler og ber om råd der. Blokkerer du kan du få problemer med slike folk. Anonymkode: 9c368...010 Hva slags problemer😔Stalking? Jeg har flyttet ca 7 t reisetid vekk. Så kommer heldigvis ikke på døra, får jeg tro☺️ Anonymkode: fcbb9...8c6 2
KatteLatte Skrevet 17. oktober 2024 #7 Skrevet 17. oktober 2024 Er sikkert en usikker førstegangskjøper? Prøv å avslutte neste melding med «er det noe mer du lurer på?», det er jo et pent hint. Det er også lov å sette grenser for seg selv ved å sette mobilen på lydløs og vente med å svare til dagen etter. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #8 Skrevet 17. oktober 2024 Tror det går an å stille inn at du ikke skal ha varsel på enkelte kontakter? Så slipper du hvertfall å bli vekket om natten. Noen (særlig yngre mennesker), mangler vanlig folkeskikk, og sender melding til alle døgnets tider. Anonymkode: 81b92...839 4
newman01 Skrevet 18. oktober 2024 #9 Skrevet 18. oktober 2024 Sett på "Ikke forstyrr" på telefonen etter 2030. Da blir du ikke plaget, så kan du svare dagen etter. Og det er jo bare å si fra at det ikke passer med henvendelser etter kl.19 5
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #10 Skrevet 18. oktober 2024 Bare vent noen dager med å svare. Neste gang venter du enda lengre, osv. Anonymkode: 0e5c4...cd3 5 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #11 Skrevet 18. oktober 2024 Du har ingen plikt til å svare henne samme dag Anonymkode: 0451d...3c8 3
Gjest issoras Skrevet 18. oktober 2024 #12 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Bare vent noen dager med å svare. Neste gang venter du enda lengre, osv. Anonymkode: 0e5c4...cd3 Dette! Og svar bare på det som er viktig, som er vanskelig å finne ut av selv.
Miewyn77 Skrevet 18. oktober 2024 #13 Skrevet 18. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 21.18): Tror det går an å stille inn at du ikke skal ha varsel på enkelte kontakter? Så slipper du hvertfall å bli vekket om natten. Noen (særlig yngre mennesker), mangler vanlig folkeskikk, og sender melding til alle døgnets tider. Anonymkode: 81b92...839 De unge stiller inn telefonene til å ikke varsle, slik at de ikke blir forstyrret i tidsrom de ikke ønsker. Anbefales. Google "ikke forstyrr innstilling på telefon"! Endret 18. oktober 2024 av Miewyn77 1
Brunello Skrevet 18. oktober 2024 #14 Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 20.58): Du forklarer situasjonen for megler og ber om råd der. Blokkerer du kan du få problemer med slike folk. Anonymkode: 9c368...010 Megler har ikke noe med dette å gjøre.
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #15 Skrevet 19. oktober 2024 Brunello skrev (9 timer siden): Megler har ikke noe med dette å gjøre. Men kanskje vore borte i dette før Anonymkode: 54913...04d 1
Andrine& Skrevet 19. oktober 2024 #16 Skrevet 19. oktober 2024 Jeg ville bedt om en avtale å møtt henne i leiligheten for en gjennomgang av alt hun lurer på. Etter at det er gjort ville jeg gitt beskjed om at videre spørsmål må tas med megler. Megler har fått godt betalt og de er vant til å håndtere ulike mennesker. Snakk med megler om dette å informer om at du holder på å blir sprø av mas. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #17 Skrevet 19. oktober 2024 Ta en gjennomgang med alle tingene, da får hun filme mens det skjer. Etterpå så er du ferdig med det. Slik gjorde jeg det 👍 Slik du holder på i dag trenger du ikke, jeg svarer aldri på meldinger/tlf sent på kvelden fra "ukjente". Slår på ikke forstyrr kl 18, da er det kun nære venner og familie som kommer igjennom ❤️ Anonymkode: 34b01...5c3 1 1
newman01 Skrevet 19. oktober 2024 #18 Skrevet 19. oktober 2024 Andrine& skrev (1 minutt siden): Jeg ville bedt om en avtale å møtt henne i leiligheten for en gjennomgang av alt hun lurer på. TS har flyttet 7 timer reisevei unna. Man skal være rimelig godhjertet om man gidder det 3
Andrine& Skrevet 19. oktober 2024 #19 Skrevet 19. oktober 2024 newman01 skrev (Akkurat nå): TS har flyttet 7 timer reisevei unna. Man skal være rimelig godhjertet om man gidder det Såpass ja.. nei da ville jeg bedt megler reise hjem til dama å tatt en runde mens de er sammen på FaceTime. Bedre å ta en skikkelig runde enn å gå å ergre seg over gnål hele tiden 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #20 Skrevet 19. oktober 2024 Må si at de fleste av dere i tråden er mye greiere enn meg 🤭. Dere som ville tilby både telefonsamtaler og fysisk møte for gjennomgang, det er snilt av dere, men jeg mener det ikke blr være nødvendig. Så lenge man gikk gjennom det meste ved overtakelse tenker jeg at man som en voksen boligkjøper må klare å finne ut av dette selv eller spørre en man kjenner. Selger har jo egentlig ikke noe med dette å gjøre. Spesielt ikke gjentatte ganger og til alle døgnets tider. Ved neste spørsmål ville jeg som selger ha svart at jeg ikke kan hjelpe mer, kjøper må få hjelp av noen andre - og blokkert. Anonymkode: 0a9ba...1da 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå