Gå til innhold

Hvorfor er partneren min sånn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er som mannen din. Lite interessert i  nærhet og sex men elsker min kone over alt på jord. Men han kommer aldri til å forandre seg til det bedre. Heller til det verre. Men snakk med han om kjærlighetsspråk. Ditt er tydeligvis fysisk

Anonymkode: 20e8c...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pingvinen skrev (4 minutter siden):

Jeg var i ett forhold med en mann som kun ville kose eller gi kjærtegn når han var kåt. Merket det ikke i starten, men etter noen måneder. Tok det opp med han. Han sa han bare var sånn. At både ekskona og ekskjæresten hadde klaget over det. At de da også mistet interesse for sex med han. Jeg avsluttet da. Jeg må ha kos og kjærtegn også utenom sex for å ønske sex. Nærhet utenom sex er viktig 

Jeg er nok litt begge deler ja takk.

Det henger sammen med at jeg er så lettvinn, også har jeg høy sexlyst slik jeg opplever det. Så kos og kjærtegn...Ja da får jeg stort sett lyst på sex 😂. Der er jeg håpløs 😉

Men jeg løser det med å onanere så det går fint for meg sånn sett.

Jeg elsker nærhet ❣️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja

Anonymkode: f9719...827

Ok. Jeg liker sex, men nærhet er mye viktigere. Kunne levd med lite sex, men ikke lite nærhet. Han kommer nok ikke til å endre seg. Men sånt bør man være ærlig om tidlig i relasjonen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Han har ikke det. Super sosial og sosial intelligent,men ellers skulle jeg tenkt det ja

Det kan han godt være likevel. Min eks var også sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Joda, han kan komme å gi kyss, klem og holde hender. Men han viser aldri et begjær ovenfor meg slik som "menn flest" hvis du skjønner? Å det leder aldri til noe mer. Det føles aldri romantisk men mer sånn "hei kyss" og en god klem. Han er fin sånn, men akk ja. Savner mye

Ja da forstår jeg deg bedre. Takk for utfyllende informasjon 🤗.

Hva 'menn flest' er eller gjør har jeg ikke så mye erfaring med...De er jo ulike akkurat som oss. Er nok mange menn som ønsker seg ei dame som begjærer han også vil jeg tro...

Har du prøvd å snakke med han om det? 

Feks. 'Jeg skulle ønske du noen ganger bare tok skikkelig tak i meg, og kysset meg dypt'...

Evt så kan du sette på 'Hungry eyes' fra Dirty Dancing og ha masse levende lys, litt rødvin 😉. Være litt småfrekk med han 😉

Har du prøvd det? 

Er jo ikke alle som liker å prate så....Om han ikke hadde fulgt opp noe av dette her, så tror jeg personlig at jeg hadde gitt litt opp for å være ærlig...

Da er det på tide å være ærlig med seg selv tenker jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (3 minutter siden):

Det kan han godt være likevel. Min eks var også sånn. 

Hvilke kjennetegn hadde han på det da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (5 minutter siden):

Ja da forstår jeg deg bedre. Takk for utfyllende informasjon 🤗.

Hva 'menn flest' er eller gjør har jeg ikke så mye erfaring med...De er jo ulike akkurat som oss. Er nok mange menn som ønsker seg ei dame som begjærer han også vil jeg tro...

Har du prøvd å snakke med han om det? 

Feks. 'Jeg skulle ønske du noen ganger bare tok skikkelig tak i meg, og kysset meg dypt'...

Evt så kan du sette på 'Hungry eyes' fra Dirty Dancing og ha masse levende lys, litt rødvin 😉. Være litt småfrekk med han 😉

Har du prøvd det? 

Er jo ikke alle som liker å prate så....Om han ikke hadde fulgt opp noe av dette her, så tror jeg personlig at jeg hadde gitt litt opp for å være ærlig...

Da er det på tide å være ærlig med seg selv tenker jeg....

Ja prater om det og han er kjempe lei seg selv. Sier han et lykkelig og elsker alt ved meg. Han kan ikke gjøre noe med det. Tror ikke det funker med musikk å sånn. Det syns nok bare han er kleint. Han har vanskelig for å være romantisk på den måten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har forskjellig kjærlighetsspråk. Jeg hadde ikke klart å leve sånn. Trenger en partner som er lik meg der da jeg er veldig fysisk og seksuell. Og jeg trenger at partner er bestevenn og partner der jeg alltid kan ha en å prate med om alt og alltid føle at jeg har en som har ryggen min.

Anonymkode: 04e9d...d26

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har forskjellig kjærlighetsspråk. Jeg hadde ikke klart å leve sånn. Trenger en partner som er lik meg der da jeg er veldig fysisk og seksuell. Og jeg trenger at partner er bestevenn og partner der jeg alltid kan ha en å prate med om alt og alltid føle at jeg har en som har ryggen min.

Åå slutt å si kjærlighetsspråk 🤮

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maleficenta said:

Åå slutt å si kjærlighetsspråk 🤮

Why?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Why?

Det er så klisje og blæord

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja prater om det og han er kjempe lei seg selv. Sier han et lykkelig og elsker alt ved meg. Han kan ikke gjøre noe med det. Tror ikke det funker med musikk å sånn. Det syns nok bare han er kleint. Han har vanskelig for å være romantisk på den måten

Håper dere kan finne ut av det sammen 🤗.

Lykke til 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Maleficenta said:

Det er så klisje og blæord

Javel, men nå er nå sånn at det en helt normal måte å få folk til å skjønne at mennesker har forskjellig måte å vise at de er glad i partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Javel, men nå er nå sånn at det en helt normal måte å få folk til å skjønne at mennesker har forskjellig måte å vise at de er glad i partner.

Joda men kjærlighetsspråk ordet blir jo brukt for å unnskylde alt mulig her inne. F eks for mannen er sex hans kjærlighetsspråk derfor er det forståelig at han blir såret og grinete om han ikke får dette hver dag. Det er klin umulig for han å vise kjærlighet på annen måte fordi sex er hans eneste kjærlighetsspråk. Skjønner du hvor jeg vil hen?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (2 timer siden):

Joda men kjærlighetsspråk ordet blir jo brukt for å unnskylde alt mulig her inne. F eks for mannen er sex hans kjærlighetsspråk derfor er det forståelig at han blir såret og grinete om han ikke får dette hver dag. Det er klin umulig for han å vise kjærlighet på annen måte fordi sex er hans eneste kjærlighetsspråk. Skjønner du hvor jeg vil hen?

100% enig med deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sex alene er ikke et av «kjærlighetsspråkene» Ts sitt behov går under nr 5 som er berøring. Sex er inni der, men det handler om mer enn bare sex. Hun trenger at typen kan kose, kysse og være intim utenom at det KUN skal handle om sex. Den nærheten i seg selv øker som oftest lyst på partner.

Når han KUN rører henne fordi han vil ha sex så har de jo null fysisk kjærlighet ellers i forholdet og for meg høres det nitrist ut.

1. Anerkjennende ord

Det vi sier til hverandre som anerkjenner den andres personlighet, handlinger, holdninger eller verdier. Mange trenger å høre at man er ønsket og elsket. Ved å anerkjenne partneren din, viser du din støtte og hvorfor du liker å være sammen med akkurat ham eller henne.

Hvis du har en partner som trenger anerkjennende ord er ikke tause handlinger nok. I hverdagen kan det handle om en melding for å si at du tenker på ham eller henne, hilse og gi en klem når du kommer eller går, og kanskje aller viktigst: si takk for de små tingene.

2. Tid for hverandre

Dette kjærlighetsspråket handler om å prioritere tid til å være sammen. Tid er for mange noe vi har lite av i hverdagen. Du kan vise at du gjerne vil tilbringe tid sammen med kjæresten ved å invitere ham eller henne på en date - og sørge for at ikke mobil eller PC kommer i veien for å være sammen.

3. Gaver

Gaver kan være små eller store, kostbare eller enkle. Du kan gi en ting, en blomst, et minne eller du kan gi av deg selv. En gave kan være å lytte til din partners opplevelser og interesser. En blomsterbukett eller en bok som vi vet partneren har ønsket seg lenge sier mer enn mange ord, hvis mottakeren er en person som verdsetter symbolske tegn på kjærlighet.

4. Tjenester

Dette er noe vi gjør som vi vet at partneren setter pris på. Det kan være helt enkle ting som å lage mat, dekke bordet, støvsuge, klippe gresset eller å skrape bilen fri for is på ruten en kald vinterdag. Vi kan glede partneren vår mer enn vi aner ved å gjøre tjenester som uttrykker at vi bryr oss om ham eller henne.

5. Fysisk nærhet

Det fysiske er en viktig del av nærheten i et parforhold, og det handler om mye mer enn sex. Berøring er livgivende både for barn og voksne. Noen er helt avhengige av fysisk nærhet for å føle at de hører til. Uten fysisk nærhet, seksuell kontakt og berøring kan de føle seg avvist av partneren. Du kan gi partneren din fysisk nærhet ved å gi en klem, kysse, ha sex, holde partneren din i hånden eller ligge tett inntil.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror nok at jeg savner det helt fundamentale. Begjær, lidenskap, at han ser meg på andre måter. Det litt dyriske finnes ikke og han har helt andre måter å vise kjærlighet på enn meg. Det er veldig på det helt enkle og sånn er det på soverommet også. Han er veldig "konservativ" i måten å vise kjærlighet på.  Som nevnt tidligere kan han Hilde hender, kysse "hei " og "hade", gi en god klem, men aldri kline, flørte m.m...

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 19.30):

Sex alene er ikke et av «kjærlighetsspråkene» Ts sitt behov går under nr 5 som er berøring. Sex er inni der, men det handler om mer enn bare sex. Hun trenger at typen kan kose, kysse og være intim utenom at det KUN skal handle om sex. Den nærheten i seg selv øker som oftest lyst på partner.

Når han KUN rører henne fordi han vil ha sex så har de jo null fysisk kjærlighet ellers i forholdet og for meg høres det nitrist ut.

1. Anerkjennende ord

Det vi sier til hverandre som anerkjenner den andres personlighet, handlinger, holdninger eller verdier. Mange trenger å høre at man er ønsket og elsket. Ved å anerkjenne partneren din, viser du din støtte og hvorfor du liker å være sammen med akkurat ham eller henne.

Hvis du har en partner som trenger anerkjennende ord er ikke tause handlinger nok. I hverdagen kan det handle om en melding for å si at du tenker på ham eller henne, hilse og gi en klem når du kommer eller går, og kanskje aller viktigst: si takk for de små tingene.

2. Tid for hverandre

Dette kjærlighetsspråket handler om å prioritere tid til å være sammen. Tid er for mange noe vi har lite av i hverdagen. Du kan vise at du gjerne vil tilbringe tid sammen med kjæresten ved å invitere ham eller henne på en date - og sørge for at ikke mobil eller PC kommer i veien for å være sammen.

3. Gaver

Gaver kan være små eller store, kostbare eller enkle. Du kan gi en ting, en blomst, et minne eller du kan gi av deg selv. En gave kan være å lytte til din partners opplevelser og interesser. En blomsterbukett eller en bok som vi vet partneren har ønsket seg lenge sier mer enn mange ord, hvis mottakeren er en person som verdsetter symbolske tegn på kjærlighet.

4. Tjenester

Dette er noe vi gjør som vi vet at partneren setter pris på. Det kan være helt enkle ting som å lage mat, dekke bordet, støvsuge, klippe gresset eller å skrape bilen fri for is på ruten en kald vinterdag. Vi kan glede partneren vår mer enn vi aner ved å gjøre tjenester som uttrykker at vi bryr oss om ham eller henne.

5. Fysisk nærhet

Det fysiske er en viktig del av nærheten i et parforhold, og det handler om mye mer enn sex. Berøring er livgivende både for barn og voksne. Noen er helt avhengige av fysisk nærhet for å føle at de hører til. Uten fysisk nærhet, seksuell kontakt og berøring kan de føle seg avvist av partneren. Du kan gi partneren din fysisk nærhet ved å gi en klem, kysse, ha sex, holde partneren din i hånden eller ligge tett inntil.

Men om alle ikke vet om disse som du ramser opp kan jo de dikte opp en hel masse ulike ting og si at det er deres kjærlighetsspråk. Og det med tjenester. Hvor mange ganger har jeg ikke lest her inne at enkelte menn ser på seksuelle ting som tjenester? Jeg går off topic men poenget mitt er at uttrykket kjærlighetsspråk kan utnyttes for egen vinning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om alle ikke vet om disse som du ramser opp kan jo de dikte opp en hel masse ulike ting og si at det er deres kjærlighetsspråk. Og det med tjenester. Hvor mange ganger har jeg ikke lest her inne at enkelte menn ser på seksuelle ting som tjenester? Jeg går off topic men poenget mitt er at uttrykket kjærlighetsspråk kan utnyttes for egen vinning

Utnyttes?

Det er bare en veileder om hva som er viktig og den mest naturlige formen for hvordan en viser kjærlighet og omsorg på. Hvordan skal en «utnytte det til egen vinning»?

At noen vil vri på ting og lage egne versjoner betyr jo ingenting. Et oppegående menneske vil jo se hvordan partner faktisk behandler en.

Da er «kjærlighetsspråket» en veileder på hvordan partner behandler deg når det kommer til akkurat det å føle seg sett, hørt, begjært, verdsatt etc.

Og så er det jo masse i tillegg på hvordan en matcher som personlighet, kjemi etc. Hvilke fundament er forholdet bygget på?

Ta meg og kjæresten som et eksempel.

Vi møttes og innså øyeblikkelig at vi var ekstremt like. Med det mener jeg at vi har veldig lik bakgrunn og den bakgrunnen har formet oss og vi utviklet oss til å bli mennesker som har mye empati, ikke tror på å sette seg selv i «offer rolle» og pga tøff barndom har vi samme verdier, livssyn og syn på barneoppdragelse. Vi er ikke materialistiske og har samme syn på økonomi. 

Men personlighetene vår er ulike. Vi er begge sta og har sterke meninger, men jeg er en som prater ufiltrert og kan se for meg en million scenarioer om ulike ting i løpet av 5 min🤭 Jeg er ekstremt organisert og effektiv og jeg har stålkontroll og kan multitaske på det meste.

Kjæresten må konse seg om én ting om gangen ellers blir han helt blank😅 Han har lister, men han henger alltid litt etter. Han har en tendens til å prate veldig mye når han prøver å kommunisere noe mens jeg er mer «cut to the point”

Men vi har lik humor, vi kan prate om absolutt alt og vi kjenner på at vi har en utrolig sterk grunnmur og at vi har en partner som er bunnsolid og alltid vil støtte hverandre.

Kjærlighetsspråket vårt er litt forskjellige.

Jeg er veldig fysisk(kysse, stryke, klemme og ja; sex er viktig for meg)

Gaver og tjenester er også stor del av mitt kjærlighetsspråk. Jeg kjøper gjerne små gaver til han og lytter til han når han trenger å bare blåse ut eller har mye tanker i hodet. Er vi hjemme hos han og han henger litt etter med ting i hjemmet så hjelper jeg med å fikse og ordne, sette på en vask, rydde etc. 

Kjæresten er også fysisk, men mer på anerkjennende ord og tid for hverandre. Han er utrolig flink til å si fine ting til meg som får meg til å føle meg glad, elsket og verdsatt. Han prioriterer tid sammen med meg over alt annet og vil ha meg rundt han hele tiden selv om han må jobbe på hjemmekontor etc så vil han bare ha meg rundt ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (12 timer siden):

Jeg går off topic men poenget mitt er at uttrykket kjærlighetsspråk kan utnyttes for egen vinning

Ikke verre enn at alle språk, både muntlig og skriftlig, kan utnyttes for egen vinning. 

Bud nr 1, er jo å lære seg hva uttrykket handler om. 

Anonymkode: fcd62...13d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...