Gå til innhold

Sykt barn dag på kveldsvakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo misbruk av velferdsgoder. Egenmelding er ikke fridag. Er du frisk, eller blir du frisk, eller kommer andre forelderen hjem, så drar du på jobb.

Skulle alle holdt på slik ville det ikke vært penger igjen i kassa. 

Anonymkode: 18967...e66

Det er jo ikke misbruk hvis arbeidsgiver trekker en hel dag for en time for sent. Det blir som å ta ut en hel feriedag fordi du skal avspasere den siste timen av arbeidsdagen. Det er helt urimelig. 

Anonymkode: 28722...af5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er jo ikke misbruk hvis arbeidsgiver trekker en hel dag for en time for sent. Det blir som å ta ut en hel feriedag fordi du skal avspasere den siste timen av arbeidsdagen. Det er helt urimelig. 

Egenmelding er ikke feriedag. Det er den store forskjellen. 

Dette er misbruk fra din side, uansett hva du velger å kalle det. Og så innrømmer du det skriftlig på toppen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Egenmelding er ikke feriedag. Det er den store forskjellen. 

Dette er misbruk fra din side, uansett hva du velger å kalle det. Og så innrømmer du det skriftlig på toppen. 

Kan du ikke lese?

Jeg skrev at der jeg jobber trekkes vi ikke en hel egenmeldingsdag/feriedag/omsorgsdag for EN time, så jeg stiller selvsagt på jobb (og jobber for øvrig inn det tapte) så fort jeg kan.

Jeg skriver at jeg hadde blitt hjemme en hel dag hvis jeg hadde blitt trukket en hel dag ja, og det "innrømmer" jeg med glede. Det er ikke misbruk, det er jo å forholde seg til den standarden arbeidsgiver har satt. Har arbeidsgiver satt en opp med sykt barn selv om man har mulighet til å ordne annen pass etter en time, så skal du jo ikke jobbe. Arbeidsgivere kan ikke trekke deg for én ting OG forvente å få i pose og sekk.

Lar du deg utnytte på den måten så er du dum. Arbeidsgiver har da fått deg til å jobbe (han betaler uansett, det er ikke "kassa" du sikter til) OG han har tatt fra deg en hel dag du kanskje trenger når du er syk hele dagen/ikke får annen barnepass etter en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to kronisk syke barn. Har ekstra sykt barn dager. I god dialog med arbeidsgiver er jeg av og til hjemme fra kveldsvakt. Det er hvis de er så syke at de krever en voksen pr barn. Hvis de bare er litt syke så går jeg selvsagt på jobb (men kommer litt senere). Fungerer fint og arbeidsgiver er forståelsesfull.  Må vurderes fra situasjon til situasjon:) skriver timer og ikke en hel dag hvis jeg kommer sent. 

Anonymkode: 5a1c5...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...