Thyra Skrevet 17. oktober 2024 #1 Skrevet 17. oktober 2024 Hvor nøyaktig skal det være? Blir ti år siden jeg tok boostrix polio til våren. Kan jeg ta den allerede nå, eller må jeg vente noen måneder?
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 Min har tiårs frist i februar 2025. Fastlegen skrev resept sist gang jeg var der og venter på at apoteket skal få den inn. Da setter jeg den i desember eller deromkring. Anonymkode: 39cc2...324
Stor pike Skrevet 17. oktober 2024 #3 Skrevet 17. oktober 2024 Jeg tok i fjor, for første gang siden barneskolen. Men kan ikke tenke meg at et par måneder hit eller dit betyr så mye.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Skrevet 17. oktober 2024 Du kan fint ta den nå. Man får ofte en ekstra dose lenge før det har gått 10 år dersom man får ett stygt sår o.l i og med at den også er mot stivkrampe. Det er ingen begrensning på hvor mange man kan ta. Anonymkode: 40829...870 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Skrevet 17. oktober 2024 Jeg fikk kikhoste 8 år etter en dose. Kommer til å ta den noe hyppigere enn hvert åttende år selv, for det er en sykdom jeg ikke ønsker igjen. Anonymkode: 4e1ed...803 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Skrevet 17. oktober 2024 Man kan ta kombinasjonsvaksinen hvert 5. år hvis man er i høyrisikogruppe for stivkrampe (f.eks at man driver gård), så du kan fint ta den før det er gått 10 år. Anonymkode: 141ab...07b
Thyra Skrevet 17. oktober 2024 Forfatter #7 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du kan fint ta den nå. Man får ofte en ekstra dose lenge før det har gått 10 år dersom man får ett stygt sår o.l i og med at den også er mot stivkrampe. Det er ingen begrensning på hvor mange man kan ta. Anonymkode: 40829...870 Om man må få en ekstra dose likevel om man får et stygt sår eller bitt er det vel ingen vits i å friske opp stivkrampe sprøyten hvert tiende år? Trodde litt av poenget var at om man har stivkrampesprøye slipper man å ta ny sprøyte om man skulle bli bitt eller noe?
Thyra Skrevet 17. oktober 2024 Forfatter #8 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min har tiårs frist i februar 2025. Fastlegen skrev resept sist gang jeg var der og venter på at apoteket skal få den inn. Da setter jeg den i desember eller deromkring. Anonymkode: 39cc2...324 Så de har den ikke inne til enhver tid?! Når apoteket får den inn, kan de sette den der, eller kjøper man på apoteket og bestiller time hos legen for å få den satt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå