Gå til innhold

Tror jeg har MS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brennende følelse i beina. Leamus. Mister grepet på ting. Har tatt bilde av ryggen før men fikk beskjed om at bildene var fine. Utmattet omtrent hele tiden. Men aldri vært hos nevrolog. Har MS i familien. Kan dette være typiske symptomer på andre ting eller bør jeg ta dette alvorlig og be om henvisning til nevrolog? Hva var deres første symptomer på dere som har MS?     

Anonymkode: cdc48...8b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du bør ta det på alvor. 

Lykke til, håper det kun er symptomer på noe helt ufarlig som lett kan løses 🙏🏻. Skulle det være MS kan det bety mye å oppdage det så tidlig som mulig, så ikke vent. 

Anonymkode: dd8e0...dfd

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 17.59):

Har brennende følelse i beina. Leamus. Mister grepet på ting. Har tatt bilde av ryggen før men fikk beskjed om at bildene var fine. Utmattet omtrent hele tiden. Men aldri vært hos nevrolog. Har MS i familien. Kan dette være typiske symptomer på andre ting eller bør jeg ta dette alvorlig og be om henvisning til nevrolog? Hva var deres første symptomer på dere som har MS?     

:klem3:

Endret av Elline
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Utmattelse kan også gi slike symptomer. Ett nervesystem på høygir rett og slett.

Anonymkode: 733d6...c27

• Liker 2
Skrevet

TS, 

Det må ikke være MS, det kan være andre ting. Har du vært hos legen og sjekket b-12, d vitamin, osv? Jeg anbefaler deg å sjekke ut B-12 foreningen på Facebook, det finnes tilfeller med diagnosert MS hvor det har vist seg at det var b-12 problematikk. Man kan ha funksjonell mangel selv om man ligger innenfor normalen, skjedde med meg. 

Anonymkode: 6f603...e83

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan prøve noe som heter NAD+, er et stoff kroppen lager selv,har lest det kan hjelpe mot MS, kan kjøpes som kosttilskudd 👍🏼 

Anonymkode: 670e7...6cf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du bør ta det på alvor, men ikke begynn å spekuler på diagnoser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde de samme symptomene når jeg hadde stor folat-mangel.

Anonymkode: 3e9e1...c88

Skrevet

Jeg har de samme symptomene med diagnosen nevropati. Den ble oppdaget med nevrografi. Har/hadde også nummenhet nedover leggene, putefølelse i fremfoten, nummenhet i huden fra kne og ned. Har problemer med balansen, spesielt når jeg står stille. Det er en mye enklere (for meg) diagnose å leve med enn MS, selv om det er utfordrende nok.

Anonymkode: f1116...fd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...