AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #1 Skrevet 17. oktober 2024 Har solgt en vare på Finn, kjøper spurte nå om vi hadde mulighet til å levere siden hen ikke fikk tak i henger. Hva tar man for sånt? Kjøper bor en times kjøretur unna, og varen må leveres med henger/varebil Anonymkode: 4acc1...9c0
Mezzosoprena Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har solgt en vare på Finn, kjøper spurte nå om vi hadde mulighet til å levere siden hen ikke fikk tak i henger. Hva tar man for sånt? Kjøper bor en times kjøretur unna, og varen må leveres med henger/varebil Anonymkode: 4acc1...9c0 Veit da søren jeg, men jommen skal jeg ha godt betalt for varen alene for at jeg hadde giddet å reise i 2 timer for at noen skulle kjøpe den av meg. 3
newman01 Skrevet 18. oktober 2024 #3 Skrevet 18. oktober 2024 (endret) Om jeg virkelig ønsket å bli kvitt den saken kunne jeg vurdert å kjøre den bort, bare for å bli kvitt den. Men da skulle den ha ligget lenge ute, og ingen andre interesserte. Men hadde nok forventet en femhundrelapp minst i transportkostnader Det tar jo fort en halvtime å dumpe ting på den lokale gjenvinningstasjonen også Endret 18. oktober 2024 av newman01 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #4 Skrevet 18. oktober 2024 Hvis den er ettertrakta: heve kjøpet om ikke kjøper fikser transport selv. Om den er tungsolgt: foreslå en pris som dekker kostnader og medgått tid, med fratrekk for hva det ville koste å kjøre til gjenbruksstasjon. Anonymkode: bb9cd...8e9 4
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #5 Skrevet 18. oktober 2024 skulle ha solgt for en grei sum om jeg skulle giddet å kjørt varen i tillegg selv om man får for jobben Fikk spm. en gang om å kjøre et bord jeg solgte for en 50 lapp , skulle da kjøres litt over en time en vei. Gadd ikke det gitt. Men ellers om du føler det verdt turen, ta så det dekker drivstoff + litt ekstra for tid/slitasje på bil hvertfall. Anonymkode: 257b8...c53 1
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #6 Skrevet 18. oktober 2024 Å leie en henger koster fort 300-500 kroner bare for det, og så skal du ha godtgjørelse for selve kjøringa. Der jeg jobber er det snakk om ca 500 kroner utenom bompenger når det er en time tur/retur. Så bør du jo få betalt for tiden din. Så la oss si 1000-1500 kr. Anonymkode: fa189...b33
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #7 Skrevet 18. oktober 2024 Ikke et øre under 1000,- Men er det noe som er lett å selge hadde jeg heller sakt nei takk. Anonymkode: ce34a...ff7
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #8 Skrevet 18. oktober 2024 Går ut i fra at du har henger eller varebil? Hvis det er en dyr vare som er vanskelig å få solgt (8000 kr ++), så kunne jeg tilbydd meg gratis frakt (hvis det ikke ble prutet på prisen). Hvis det er snakk om et skap til 500 kr, da hadde jeg tatt minst 500 kr i tillegg for frakt. Forutsett at jeg hadde tilgang på henger/varebil gratis. Anonymkode: 2ba18...37e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #9 Skrevet 18. oktober 2024 2 timer kjøring? Aldri i verden, da hadde jeg heller gitt den bort. Jeg hadde nok vært vrang her. Hvis de kjøper en ting som må hentes, må de hente den eller avklare frakt FØR kjøpet. Det er sikkert en måte å heve kjøpet på dette her. "jeg har ikke mulighet til å frakte varen. Jeg kan holde av varen til du har ordnet frakt" Anonymkode: c5a8a...d09 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå