Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på en vekstkontroll i dag (37+4) pga avflatet SF-mål, og fikk vite at baby ligger på 16 percentilen (2768g, nedre normal). Men fikk også vite at det var litt forhøyet motstand i navlesnor (målt til 95 percentil). Syns det var vanskelig å forstå hva det kan innebære/bety, noen som har/har hatt det selv og fikk informasjon rundt hva det kan bety? 

Har jeg misforstått helt om det kan være en indikasjon på begynnende morkakesvikt? 

Har fått beskjed om lavterskel for å ta kontakt ved lite liv.

Anonymkode: 0b8cb...26e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke hva det betyr, men jeg selv fikk svangerskapsforgiftning i uke 37, baby ble født i uke 37+2 og var 2776 gram. De sendte morkake til en slags analyse som viste små infarkt men ikke noe vesentlig 

Anonymkode: 24ec2...00a

Skrevet

Hva sa de på timen din? Dette er noe du bør snakke med helsepersonell om, ikke fremmede på nett. 

Anonymkode: 1c23d...759

Skrevet

Den eneste informasjonen jeg fikk var at navlesnoren hadde økt motgang fra morkaken, når den burde bli mindre desto nærmere termin, og ny kontroll om 2 uker.

Håpte kanskje noen hadde lignende erfaring og kunne fortelle om hvordan forløpet deres ble. Skal selvfølgelig snakke med jordmor også.

Anonymkode: 0b8cb...26e

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva sa de på timen din? Dette er noe du bør snakke med helsepersonell om, ikke fremmede på nett. 

Anonymkode: 1c23d...759

Er du kun her for å si at folk skal snakke med legen sin? Folk er ikke dum i hodet. Ser eksakt denne setningen kommer ofte, ordrett. 

Anonymkode: 24ec2...00a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...