Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva man skal unngå i ansiktspleie, hvis man får lett kviser? Jeg har forstått at det kan være lurt å bruke fuktighetskrem uten fett, men noe annet jeg bør ta hensyn til? Og hvordan finner jeg ut om en ansiktskrem ikke inneholder fett? Teite spørsmål, ja,men jeg fyrer løs allikevel!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

ingen som kan hjelpe meg? :forvirret:

Skrevet

active moist fra dermalogica,loreal hydre fresh et eller annet er og billig og god,

Skrevet

Hvis man lett får kviser kan det ha flere årsaker.. Man kan ha tørr hud, slik at huden produserer mere talg og det blir for mye rett og slett.. Kjennes huden din tørr og stram når den er nyrenset? Da trenger du både fukt og fett for å stoppe overproduksjonen av tlag som den produserer for å kompansere tørrheten..

Har du en skikkelig fet hud som blir blank også i kinn, ja da har du ikke behov for så mye fett i fuktighetskremen din. Da trenger du nesten bare fukt, men litt fett på kremen ha i seg for at den skal klare å frakte virkestoffene ned i huden din..

Jeg vil ikke anbefale noen kremer, da må du gå til en hudpleier. Du trenger ikke time for å få gode anbefalinger.. Men du trenger at noen ser huden din i virkelighetern, for vil du virkelig gjøre noe med problemet bør du gjøre det skikkelig og ikke satse på loreal eller andre billige merker som inneholder mye av stoffer du ikke bør ha, og lite av de stoffene du må ha...

Håper du fikk med deg det meste jeg skrev her, og jeg gjør det for å hjelpe deg, ikke for å virke blærete..

Må du ha en anbefaling vil jeg anbefale skin smoothing creme fra dermologica. Den gir mye fukt, men samtidig litt fett for at huden din ikke skal bli tørket ut. Men du bør i tillegg bruke en god rens, og kanskje mD- facial lotion for å åpne opp litt for talget, slik at det kommer lettere ut. Dette produktet trenger du ikke bruke i al evighet, men til du har fått bukt med problemet...

Skrevet

Jeg synes slett ikke dette var et blærete svar! :) Jeg er veldig takknemlig for et utfyllende svar! Jeg har faktisk nettopp gått til anskaffelse av både active moist og skin smooting cream fra dermalogica,og det var nettopp på bakgrunn av dette jeg lurte på dette. Ut fra det du skriver, tror jeg det er SSC som er det beste alternativet for meg! Og jeg trodde egentlig at det var AM......Men som du skriver, er jeg vel mer plaget med stram maske, enn fet hud. Har liksom alltid tenkt at hvis man har kviser, så har man fet hud. Og at man derfor ikke bør ha for mye fett i fuktighetskremene.....Men da har jeg altså misforstått litt,jeg da. :sjenert: Men har jeg forstått dette riktig med at jeg trenger bare litt fett i kremene, ikke for mye? Så da inneholder SSC lite fett?

Men hvilke andre stoffer er det billigkremene inneholder, som huden ikke har godt av? Greit å vite hva man skal unngå!

Tusen takk for hjelp! ;)

Skrevet

Skin Smoothing Cream inneholder litt fett, men det er sjelden fett som gir kviser; det er heller andre stoffer (blant annet mineraloljer og lanolin), som tetter til porene i huden.

Skrevet

Det var jeg som var gjest som svarte tidligere.

Skin smoothing creme inneholder mere fett enn active moist. Jeg syns du skal prøve den først og se, hvis du er skikkelig tørr kan det hende du burde invistere i en fukt maske i tillegg.

Alle produktene til dermalogica er ikke-komedogene, det vil si at uansett skal du ikke få flere kviser om du bruker for fet krem, det du må føle på er om du blir blank eller ikke. Men siden du er tørr tror jeg ikke dette blir noe problem. Til sommeren kan du evt bruke active moist på dag og skin smoothing creme på natt...

Stoffer du bør unngå i billige kremer er bla alkohol, mineral olje, paraffinum liquidum, petrolatum, og jo høyere opp på lista du finner ing. jo mere er det av stoffet.

Som du så nevnte jeg facial lotion fra md. Dette kan du jo prøve om du ikke får dempet kviseangrepene nok med å gi huden den fuktigheten den trenger...

Du kan også få en hudpleier til å se på huden din, eller om du klarer det selv. Dra huden litt ut til sidene med fingrene slik at den blir stram og se etter lyse "klumper" og sorte prikker i huden. De hvite "klumpene" du ser under hudoverflaten er comedoner uten utførselsgang, det vil si at det ikke kommer seg opp på overflaten. Dette er et problem som kan føre til kviser og du bør få en utklemming hod hudpleier og ikke begynne å pirke på det selv sidenhuden må stikkes opp på stedet...

De sorte prikkene kan du forsøke å fjerne selv ved å sette deg meg ansiktet over damp.... IKKE FOR VARM! og deretter tørke over området med pyrisept eller klorhexidin. Deretter tar du en bommulpad rundt hver pekefinger og klemmer forsiktig på disse med sidene av pekefingrene, ikke neglene. Hvis du rugger fingrene litt frem og tilbake kan de komme ut om de er litt vanskelige. Får du det ikke til bør du gå til hudpleier.

Aldri klemme på irriterte kviser. Det blir utrolig fort arr av det. Vent i så fall til de er helt modne og knip av tuppen på de slik at talget kan komme ut nesten av seg selv...

Når du har klemt kan du ta på en god beroligende og fuktgivende maske for å roe ned etter klemmingen...

Puh, langt innlegg...

Skrevet
Skin Smoothing Cream inneholder litt fett, men det er sjelden fett som gir kviser; det er heller andre stoffer (blant annet mineraloljer og lanolin), som tetter til porene i huden.

Må bare rette deg bittelitt.....

Lanolin tetter ikke huden. Lanolin er faktisk en type fett som likner veldig på vår egen. Problemet med lanolin er at det kan innehode en del sterke kjemikalier som blir brukt i rensingen av ull, og fettet, og mange reagerer alergisk på det. De som er allergiske mot pelsdyr kan også reagere på produkter mad lanolin. Men tette huden, det gjør det absolutt ikke...

Det er et veldig diskutert tema innen hudpleiebransjen, men når man snakker med en kjemiker om temaet svarer h*n slik, og de vet størrelsene på molekylene osv, og det er denne størrelsen som sier oss noe om den tetter huden eller går ned i huden..

Men du har helt rett med tanke på mineraloljen, den er en stooooooor synder!!!

Skrevet

Wow, Lillefru! Jeg bukker og neier og takker så meget for et utfyllende svar! Jeg ble mye klokere av dette,ja. Da prøver jeg meg en periode med SSC og håper på en bedring.... ;)

Skrevet

lykke til. Send meg gjerne en personlig meld om hvordan det går da...

Skrevet

Du skal unngå oljefrie produkter! Altså all mineralolje og vegetabilsk olje. Så Oil control lotion eller Active moist fra Dermalogica kan være gode valg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...