Trolltunge Skrevet 19. oktober 2024 #121 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): I begynnelsen var trådene mine mer uskyldige og da var folk var frekkest mot meg. Det er ikke før jeg ble frekkere selv at det endret seg 🤷♂️ Det handler om graden av selvtillit, ikke hvor "grei" du er. Anonymkode: cd7aa...34b Helt ærlig trodde jeg du var ugrei med vilje tidligere. Er fremdeles noe usikker innimellom. AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg lagde min mest sårbare tråd for noen dager siden og jeg ble flådd i kommentarene, oppførte meg bedre enn jeg har gjort siden jeg var ny. Teorien din om hvorfor folk er greie eller ugreie her inne stemmer ikke, det er survival of the fittest. Anonymkode: cd7aa...34b Kan jeg ikke vurdere når jeg ikke vet hvilken tråd det er. At du blir mest såret når du er mest sårbar er logisk. Beklager å si det, men jeg tror kanskje du oppfører deg så bra som du tror. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #122 Del Skrevet 19. oktober 2024 Trolltunge skrev (4 minutter siden): Helt ærlig trodde jeg du var ugrei med vilje tidligere. Er fremdeles noe usikker innimellom. Kan jeg ikke vurdere når jeg ikke vet hvilken tråd det er. At du blir mest såret når du er mest sårbar er logisk. Beklager å si det, men jeg tror kanskje du oppfører deg så bra som du tror. I den tråden oppførte jeg meg bra, synd at den ble tatt ned. Heg har sett nok av atferden til brukere her inne til å vite at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Anonymkode: cd7aa...34b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. oktober 2024 #123 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): I den tråden oppførte jeg meg bra, synd at den ble tatt ned. Heg har sett nok av atferden til brukere her inne til å vite at gresset ikke er grønnere på den andre siden. Anonymkode: cd7aa...34b Du burde bruke kg til å lære deg å utrykke deg klokere uansett. Man utvikler seg ikke uten vilje til det. Beklager at jeg ikke tar dine ord på at du oppførte deg greit. Du har ment det mange ganger når du har vært forferdelig frekk. Alle folk er sårbare, inkludert meg. Jeg har til og med diagnosen ptsd, selv om jeg nå vil si at jeg har bearbeidet så godt at jeg lever et normalt liv. Jeg har likevel dype arr, som aldri forsvinner helt. Jeg hadde aldri kommet ut av dette dersom jeg ikke valgte å tro på at de fleste mennesker er bra mennesker. Å være ærlig og sårbar om hva jeg har opplevd og strever med, på ikke aggressive måter, var og er nødvendig for å få forståelse og velvilje angående det jeg strevde med, og delvis fremdeles strever med, selv om jeg nå ikke preges mye av det lenger. At jeg er noe ekstra sårbar er det som henger mest i, men det er jeg ikke generelt lenger, kun ovenfor mine nærmeste. En del av prosessen min har vært å lære meg å ikke ta meg nær av hva ukjente måtte mene, for de kjenner meg jo ikke. Det er hva mine nære og kjære mener om meg som betyr noe. Å være ærlig og sårbar ovenfor venner er hva som fikk dem til å slå ring rundt meg, ikke til å trykke meg ned. Jeg har med årene også fått flere nye venner, og det at jeg er ærlig og sårbar, men også god og raus med omtanke tilbake, er hva er hva som medfører at de ønsker å være min venn. Jeg drukner dem ikke i mine utfordringer, krever ikke mer enn jeg gir, er høflig, grei og har stor omtanke for andre, og min sårbarhet er da noe de får omtanke for også. Ifølge dine teorier skulle folk ha høvlet meg ned, men isteden bidrar de til å bygge meg opp og gjøre meg trygg. Å fungere godt sosialt er en balansekunst på en måte, men det som iallefall ikke fungerer godt sosialt, verken på nett eller i rl, er å være ufin mot folk. Ingen liker at folk er ufine mot dem. Det blir ingen positiv opplevelse av å være ugrei mot folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #124 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg opplever at kvinner drar meg ned. Kan ikke engang dele en gladnyhet om graviditet uten at noen skal finne glede i å dra den vordende mor ned. Greit nok at du vil ta ut frustrasjon på meg, men mine følelser vil faktisk påvirke et ufødt barn i magen. Da er du faktisk ond. Anonymkode: f201a...6a3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #125 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg opplever at kvinner drar meg ned. Kan ikke engang dele en gladnyhet om graviditet uten at noen skal finne glede i å dra den vordende mor ned. Greit nok at du vil ta ut frustrasjon på meg, men mine følelser vil faktisk påvirke et ufødt barn i magen. Da er du faktisk ond. Anonymkode: f201a...6a3 Er dette på KG? Anonymkode: cd7aa...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #126 Del Skrevet 19. oktober 2024 Trolltunge skrev (12 minutter siden): Beklager at jeg ikke tar dine ord på at du oppførte deg greit. Jeg kan love deg at jeg oppførte meg bra i den tråden og det var flere som forsvarte meg. Du må akseptere at onde mennesker er en realitet, kanskje er du for glad i lyden av din egen stemme til å legge merke til dem. Anonymkode: cd7aa...34b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #127 Del Skrevet 19. oktober 2024 Trolltunge skrev (18 minutter siden): Å være ærlig og sårbar ovenfor venner er hva som fikk dem til å slå ring rundt meg, ikke til å trykke meg ned. Jeg har med årene også fått flere nye venner, og det at jeg er ærlig og sårbar, men også god og raus med omtanke tilbake, er hva er hva som medfører at de ønsker å være min venn. Jeg drukner dem ikke i mine utfordringer, krever ikke mer enn jeg gir, er høflig, grei og har stor omtanke for andre, og min sårbarhet er da noe de får omtanke for også. Ifølge dine teorier skulle folk ha høvlet meg ned, men isteden bidrar de til å bygge meg opp og gjøre meg trygg. Da har du vært heldig og det er disse erfaringene som har farget ditt livssyn og dine holdninger. Man er det man spiser. Anonymkode: cd7aa...34b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baktus2024 Skrevet 19. oktober 2024 #128 Del Skrevet 19. oktober 2024 er noe som heter at kvinner er kvinner verst..menneh, de kan være menn verst også... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. oktober 2024 #129 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg kan love deg at jeg oppførte meg bra i den tråden og det var flere som forsvarte meg. Du må akseptere at onde mennesker er en realitet, kanskje er du for glad i lyden av din egen stemme til å legge merke til dem. Anonymkode: cd7aa...34b Jeg vet inderlig godt at onde mennesker eksisterer. Ikke uten årsak jeg fikk ptsd. Begynner å bli litt lei av å få beskjed om at jeg liker min egen stemme når jeg prøver å oppmuntre mennesker som deg. Mulig du oppfatter meg som plagsom, men jeg hadde ikke kommet der jeg er selv om ikke andre "plaget meg" med å påpeke mine tankefeller, til det begynte å synke inn. Takk og pris for mennesker som bryr seg vil jeg si, selv om man i fortvilelse lett avviser det de prøver å nå gjennom med. Drypp for drypp kan slikt likevel gi en bedre utvikling enn å stå fast i seg selv. Jeg hadde ikke kommet dit jeg nå er uten "plagsomme mennesker", som påpekte lyset der jeg så mørket. AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Da har du vært heldig og det er disse erfaringene som har farget ditt livssyn og dine holdninger. Man er det man spiser. Anonymkode: cd7aa...34b Man må også ta bevisste valg angående hvilken buffé man satser på og hva man velger å spise, samt hva man velger bort, men ja jeg har vært heldig på mange måter også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #130 Del Skrevet 19. oktober 2024 Trolltunge skrev (1 time siden): Du burde bruke kg til å lære deg å utrykke deg klokere uansett. Man utvikler seg ikke uten vilje til det. Beklager at jeg ikke tar dine ord på at du oppførte deg greit. Du har ment det mange ganger når du har vært forferdelig frekk. Alle folk er sårbare, inkludert meg. Jeg har til og med diagnosen ptsd, selv om jeg nå vil si at jeg har bearbeidet så godt at jeg lever et normalt liv. Jeg har likevel dype arr, som aldri forsvinner helt. Jeg hadde aldri kommet ut av dette dersom jeg ikke valgte å tro på at de fleste mennesker er bra mennesker. Å være ærlig og sårbar om hva jeg har opplevd og strever med, på ikke aggressive måter, var og er nødvendig for å få forståelse og velvilje angående det jeg strevde med, og delvis fremdeles strever med, selv om jeg nå ikke preges mye av det lenger. At jeg er noe ekstra sårbar er det som henger mest i, men det er jeg ikke generelt lenger, kun ovenfor mine nærmeste. En del av prosessen min har vært å lære meg å ikke ta meg nær av hva ukjente måtte mene, for de kjenner meg jo ikke. Det er hva mine nære og kjære mener om meg som betyr noe. Å være ærlig og sårbar ovenfor venner er hva som fikk dem til å slå ring rundt meg, ikke til å trykke meg ned. Jeg har med årene også fått flere nye venner, og det at jeg er ærlig og sårbar, men også god og raus med omtanke tilbake, er hva er hva som medfører at de ønsker å være min venn. Jeg drukner dem ikke i mine utfordringer, krever ikke mer enn jeg gir, er høflig, grei og har stor omtanke for andre, og min sårbarhet er da noe de får omtanke for også. Ifølge dine teorier skulle folk ha høvlet meg ned, men isteden bidrar de til å bygge meg opp og gjøre meg trygg. Å fungere godt sosialt er en balansekunst på en måte, men det som iallefall ikke fungerer godt sosialt, verken på nett eller i rl, er å være ufin mot folk. Ingen liker at folk er ufine mot dem. Det blir ingen positiv opplevelse av å være ugrei mot folk. Det er noe komisk med å lese dette, siden du er en av de brukerene som gjør at jeg knapt vil bruke forumet. Du fremstår passiv-aggressiv og fiendtlig. Og så å dele med noen andre at de ikke fremstår så "grei" som de tror, jeg synes du skulle ta til deg egne ord. Anonymkode: 81bdb...35a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #131 Del Skrevet 19. oktober 2024 Trolltunge skrev (27 minutter siden): Jeg vet inderlig godt at onde mennesker eksisterer. Ikke uten årsak jeg fikk ptsd. Begynner å bli litt lei av å få beskjed om at jeg liker min egen stemme når jeg prøver å oppmuntre mennesker som deg. Mulig du oppfatter meg som plagsom, men jeg hadde ikke kommet der jeg er selv om ikke andre "plaget meg" med å påpeke mine tankefeller, til det begynte å synke inn. Takk og pris for mennesker som bryr seg vil jeg si, selv om man i fortvilelse lett avviser det de prøver å nå gjennom med. Drypp for drypp kan slikt likevel gi en bedre utvikling enn å stå fast i seg selv. Jeg hadde ikke kommet dit jeg nå er uten "plagsomme mennesker", som påpekte lyset der jeg så mørket. Man må også ta bevisste valg angående hvilken buffé man satser på og hva man velger å spise, samt hva man velger bort, men ja jeg har vært heldig på mange måter også. Kanskje du liker plagsomme mennesker. Andre trenger ikke å gjøre det for å komme fremover. Kan ikke du slutte med å tro at din vei er den eneste, det fremstår som veldig unyansert og rigid. Anonymkode: 81bdb...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. oktober 2024 #132 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er noe komisk med å lese dette, siden du er en av de brukerene som gjør at jeg knapt vil bruke forumet. Du fremstår passiv-aggressiv og fiendtlig. Og så å dele med noen andre at de ikke fremstår så "grei" som de tror, jeg synes du skulle ta til deg egne ord. Anonymkode: 81bdb...35a Merkelig. Jeg er verken passiv- aggressiv eller fiendtlig, og får jevnlig hyggelige pm i forhold til at mange finner hjelp i det jeg skriver om. Det er også det jeg ofte skriver for å bidra til også. Ikke for meg, men fordi jeg oppriktig bryr meg om mennesker. Selv ukjente. Går fint å hoppe over mine innlegg, og blokkere meg, om du istedenfor provoseres av det jeg skriver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #133 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg tror grunnen til at oppførsel på KG er verre enn f.eks reddit er at en ikke kan gi negativ respons på innlegg. Slik at bøller og gjengen deres kan få populære innlegg. På reddit derimot renses slikt bort fordi de får negativt karma. I tillegg er alle forum her blandet. Mens en på reddit finner mer spesifiserte underforum for det en ønsker å snakke om. Der bare brukere for det forumet svarer. Ellers vil jeg si at de fleste som skriver her inne er hyggelige, men at det er noen få som forsurer. Det går an å skjule brukere, og vende fokus mot alle de gode sjelene som bidrar positivt. Anonymkode: 81bdb...35a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #134 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Enig i at KG har en verre tone enn mange andre diskusjonssider, men det er da en hel del menn her og? Samt AB-er som ikke oppgir kjønn. Har vært på flere hobbyforumer hovedsakelig dominert av kvinner og der har stemningen vært god, så tror ikke det er kvinneandelen som er problemet. Anonymkode: 52e73...19a Ja, selvfølgelig er det mennene sin skyld at tonen er dårlig på KG. Som alt annet i livet. Anonymkode: 92d92...cad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #135 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 15.49): Ja, selvfølgelig er det mennene sin skyld at tonen er dårlig på KG. Som alt annet i livet. Anonymkode: 92d92...cad Poenget mitt var at alle de negative innleggene er ikke fra kvinner, og at noen av dem kommer fra mannlige brukere, eller fra AB, som man oftest ikke kan vite om er mann eller kvinne. Anonymkode: 52e73...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå