Gå til innhold

Kvinner liker ofte å bryte hverandre ned, er det derfor oppførselen på KG er dårligere enn andre forum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

"male gaze-t"

Anonymkode: fe6b2...efb

Hva er det for noe?

Anonymkode: cd7aa...34b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Slik er flertallet dessverre, kvinner har så dårlig selvtillit og selvbildet. Ser på alle andre kvinner som konkurrenter..trist.

Anonymkode: fc501...546

Bare tull! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (2 minutter siden):

Ja sorry altså, men akkurat hun er det. Jeg har ingen ondsinnet omgangskrets, men husker vi engang spøkte om at når hun en dag senkes i grava kommer det til å høres en mørk latter og en skummel stemme som sier "Velkommen til helvete!" 🤭

Hun er en slik som uten å nøle lyver og lurer for å skape skikkelig problemer for folk. Hennes egne barn har flyttet langt bort for å komme unna hennes nedslagsfelt. 

Oi da 😂😂 Alvorlig, stakkars barn.

Anonymkode: 31745...382

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Bare tull! 

Du har høy selvtillit, det er langt i fra alle som har det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg har dårlig, og jeg vil ikke bryte ned andre kvinner fordi. I det skjulte kan jeg misunne noen, men det vil ikke de få vite om, det er kleint og stygt. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har ingenting å si. De fleste kvinner behandler hverandre bra. Selvfølgelig legger man godt merke til unntakene, men de er og blir unntak. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er oppførselen på KG representativ for hvordan kvinner egentlig er? Hvordan skal man bekjempe misogyni hvis dette er tilfellet? 

Du er tydeligvis ikke på Dib, der får Hi(Ts) kjeft uansett hva som legges inn. Ofte er det berettiget, men absolutt ikke bestandig. Er mye triveligere her. Nye morsommere også. 

Anonymkode: f0768...a76

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er tydeligvis ikke på Dib, der får Hi(Ts) kjeft uansett hva som legges inn. Ofte er det berettiget, men absolutt ikke bestandig. Er mye triveligere her. Nye morsommere også. 

Anonymkode: f0768...a76

Ts er en kjenning av oss i dette tilfellet og sier blankt han er sexist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av forskjellene mellom kjønn er sosialt konstruert. Ja, noen få kvinner drar hverandre ned, men de aller fleste gjør ikke det

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av verden rundt meg har null å gjøre med oppdragelse, det handler om mine erfaringer og hva jeg ser rundt meg, og jeg ser mange flere kvinner som er utrolig stygge med hverandre enn menn

Anonymkode: 742df...d91

Og jeg ser overhodet ikke det. Jeg ser massevis av kvinner som løfter hverandre opp. 

Anonymkode: f7ec7...325

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også sier de etterpå at personen er feit, bak denne personens rygg. 

Det er ikke min erfaring. Jeg har etter 50 år som kvinne, omgitt av kvinner overalt (har alltid jobbet steder med kvinneoverskudd, har få mannlige venner men masse kvinner) aldri opplevd at noen kvinne har kalt noen «feit» eller liknende bak deres rygg. Aldri direkte til dem heller. Har opplevd at noen få menn sier til andre menn «nå var du blitt tykk». Helt siden jeg var liten har det alltid vært enkelte kvinner/jenter i min omkrets med Spiseforstyrrelser - det lærer oss jenter/kvinner å ikke snakke om andres vekt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

VetAlt skrev (1 time siden):

Kvinner gir hverandre falske ego boost. Sier at en person ikke feit, når hun åpenbart er det osv....

Dette er jo ikke sant! Slutt å komme med sånn usanne og generaliserende kommentar 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min oppfatning av verden rundt meg har null å gjøre med oppdragelse, det handler om mine erfaringer og hva jeg ser rundt meg, og jeg ser mange flere kvinner som er utrolig stygge med hverandre enn menn

Kanskje det sier mer om hvilke folk du omgir deg med enn det gjør hvordan verden henger sammen.

Anonymkode: 56b72...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har i alle fall opplevd den stygge siden av kvinner. Jeg har også opplevd den stygge siden fra menn. Fra menn er det sex og desperasjon rundt sex. For kvinner er det tilsvarende området baby og småbarn, hvor de kan oppføre seg like desperat som menn, hvor de selv har et sykelig behov etter å bekrefte sine egne oppfattelser som de riktige og å være den beste omsorgspersonen, nærmest trår over lik bare for å lulle seg inn i den troen. Lik menn sier alt mulig tull bare for å ha rett på sin side.  

Anonymkode: 5c049...d5e

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ble fjernet pga alle regelbruddene blant brukere. Det var iallefall en mann som var redd for et stort erstatningskrav pga at foreldrene hadde vedlikeholdt leiligheten dårlig, han var ikke leietaker. Han ble iallefall hånet og mobbet av såkalt voksne kvinner, så det er ikke bare kvinner som bryter ned andre kvinner, de bryter like gjerne ned hvem som helst de kan få kloa i.

Hvordan vet vi at tråden ikke ble fjernet fordi den brøt mot reglene selv? Har du spurt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall mer baksnakking der enn blant menn i familien. Er det kaffeselskap, så er det alltid en kvinne som starter om det skal snakkes om andre. 

Dette er noe en ser helt fra barna er på barneskolen. Guttene løser ofte konflikt fysisk, mens jentene bruker ord som makt seg i mellom, så de lærer tidlig, og blir derfor også skremmende gode på det 

Å snakke om andre trenger da absolutt ikke være baksnakking. Jeg var med min familie i går, og det ble snakket om mange ulike folk, men ingenting av det var baksnakking. Det var mer xxx har kjøpt seg nytt hus i xxx, xxx er fremdeles litt dårlig, men håper at..., ja er det ikke tre barn de har nå?, vi var på den restauranten med xxx og *noe artig som skjedde*, ja han ble enkemann i xxx, og lignende.

Mer nyhetsoppdateringer og god mimring enn sladder. Min far (og min mor) snakker mye om en kamerat som nylig døde naturligvis, siden sorgen er fersk, men sladder er det ikke, selv om vi snakker om folk. Blir litt hysterisk å kalle alt snakk om andre for sladder. Mye er kjærlighet til omtanke og gode nyheter.

Endret av Trolltunge
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det har jeg sett folk si før, Men jeg kan ikke se at vedkommende har likt sitt eget innlegg. Hvordan gjør du det? Med mindre du er med i admin/mod teamet og kan se det sånn.

Anonymkode: b6c9c...e9a

Folk må som regel rekke å lese innlegget ditt før de kan gi tomler. Blir avslørende når det nye svaret får tommel umiddelbart…

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvordan vet vi at tråden ikke ble fjernet fordi den brøt mot reglene selv? Har du spurt?

Tråden brøt ikke mot reglene i utgangspunktet, det var kommmentarene som ble såpass stygge og avsporende underveis.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tråden brøt ikke mot reglene i utgangspunktet, det var kommmentarene som ble såpass stygge og avsporende underveis.

Du svarte ikke på spørsmålet? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden ble fjernet pga alle regelbruddene blant brukere. Det var iallefall en mann som var redd for et stort erstatningskrav pga at foreldrene hadde vedlikeholdt leiligheten dårlig, han var ikke leietaker. Han ble iallefall hånet og mobbet av såkalt voksne kvinner, så det er ikke bare kvinner som bryter ned andre kvinner, de bryter like gjerne ned hvem som helst de kan få kloa i.

Jeg så også den tråden, og de fleste av de ekle kommentarene kom fra anonyme. De kan like godt ha vært menn som kvinner. De kan godt ha vært tenåringer og ikke voksne også, for den saks skyld. 

Jeg tror mange (ikke alle!) av de som henger mye på nett ikke har så mange venner i virkeligheten. Det gjør dem sure og bitre, og så tarxee det ut ved å skrive ekle ting til ukjente. Dette gjelder både kvinner og menn.

Anonymkode: e3cfc...fc4

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...