Gå til innhold

Kvinner liker ofte å bryte hverandre ned, er det derfor oppførselen på KG er dårligere enn andre forum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvsagt, men de vil aldri innrømme det.

Vi som har vært i arbeidslivet noen år vet hvordan dette foregår. 

Anonymkode: 88336...44e

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt, men de vil aldri innrømme det.

Vi som har vært i arbeidslivet noen år vet hvordan dette foregår. 

Anonymkode: 88336...44e

Hver og en får snakke for seg selv her. Jeg har hatt godt arbeidsmiljø alle steder bortsett fra ett sted. Der jobbet det kun menn, pluss meg. Det var så mye drama der at jeg sluttet, men det var jo mye på grunn av dårlig ledelse. Når sjefen (mann som  likte å sjefe ugreit) lager drama er det jo ikke rart at resten følger opp med krangel og drama. Andre steder jeg har jobbet har det vært god ledelse, som slo ned på ugrei oppførsel, og da var også miljøet deretter. Uansett kjønnssammensetning. 

Endret av Trolltunge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Hva betyr Fry rt mes?

Kommentarer som er ufine får frekke svar. Her og i rl. Det er naturlig. 

Om man er usikker og trenger å øve seg på å kommunisere på greie måter må internett være en bra arena for det. OM man lærer av tilbakemeldinger man får. Nekter man å lære at hvordan man roper får man svar får man helt sikkert negative opplevelser både i rl og på nettet. 

Har lært mye angående å kommunisere her på kg jeg også. Å passe på at man ser til å påpeke at man ikke mener alle av et kjønn for eksempel, men kun dem som oppfører seg på slik og slik måte. Samt at humor ofte misforstås når det er skriftlig og man ikke kjenner den man kommuniserer med. Da bør man ta slikt til etterretning. (Hender jeg fremdeles glemmer begge deler likevel 😉 Da tar jeg imidlertid ikke misforståelser angående slikt personlig, men tar det på egen kapoe, og påpeker min mening i hva jeg kommuniserte for dårlig.)

Sårbare personer blir spist levende (ikke bokstavelig...) både der ute og her inne.

Anonymkode: cd7aa...34b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Sårbare personer blir spist levende (ikke bokstavelig...) både der ute og her inne.

Så ligger det jo også i betegnelsen sårbar person at de lar seg såre, gjerne også av ting de ikke burde ta seg nær av. Det er ganske selvabsorberende å være en sårbar person. Andre kan i liten grad redde deg fra deg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (7 minutter siden):

Så ligger det jo også i betegnelsen sårbar person at de lar seg såre, gjerne også av ting de ikke burde ta seg nær av. Det er ganske selvabsorberende å være en sårbar person. Andre kan i liten grad redde deg fra deg selv. 

Victim blaming.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Victim blaming.

Å være en sårbar person gjør deg ikke til et offer i seg selv. Isåfall er man et offer for seg selv, og det verken kan eller plikter andre å fikse for deg. Andre må kunne oppføre seg normalt, uten å bli tillagt stygge hensikter. 

Om jeg sier til en kollega at hun må huske å stenge ned maskinen på bakrommet, og hun tolker det som at jeg ikke stoler på henne og ikke tror at hun klarer ting har jeg likevel ikke sagt noe galt ved å gi en påminnelse de fleste hadde taklet/satt pris på. 

Har man et slikt problem er det en utfordring man må jobbe med, og andre er ikke slemme ved å oppføre seg normalt. 

Mulig man er et offer angående hendelser som har gjort deg sårbar, men å være sårbar er ikke i seg selv å være et offer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (Akkurat nå):

Å være en sårbar person gjør deg ikke til et offer i seg selv. Isåfall er man et offer for seg selv, og det verken kan eller plikter andre å fikse for deg. Andre må kunne oppføre seg normalt, uten å bli tillagt stygge hensikter. 

Om jeg sier til en kollega at hun må huske å stenge ned maskinen på bakrommet, og hun tolker det som at jeg ikke stoler på henne og ikke tror at hun klarer ting har jeg likevel ikke sagt noe galt ved å gi en påminnelse de fleste hadde taklet/satt pris på. 

Har man et slikt problem er det en utfordring man må jobbe med, og andre er ikke slemme ved å oppføre seg normalt. 

Mulig man er et offer angående hendelser som har gjort deg sårbar, men å være sårbar er ikke i seg selv å være et offer. 

Når kjæresten til en Sofie har vært utro med en annen jente i klassen og hun kommer på skolen dagen etterpå og jentene ler av hun og sier "Kjæresten til Sofie var utro fordi hun er så stygg" og alle ler, så burde hun ikke bry seg om det i følge deg. 

Vi er ikke roboter, ikke less alt ansvaret over på offeret og ikke vær ond.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Når kjæresten til en Sofie har vært utro med en annen jente i klassen og hun kommer på skolen dagen etterpå og jentene ler av hun og sier "Kjæresten til Sofie var utro fordi hun er så stygg" og alle ler, så burde hun ikke bry seg om det i følge deg. 

Hvert eneste menneske som finnes er sårbare, ikke minst ovenfor slikt som i ditt eksempel. Er vi da alle et offer? 

Sofie i din historie er her et offer for mobbing. Hun var ikke offer for å være sårbar. Det der er en situasjon som ville vært forferdelig uansett hvor sterk Sofie i utgangspunktet var.

Mange som er ekstra sårbare har ikke blitt utsatt for noe for å bli ekstra sårbar. De er slik av person. Det må de jobbe med. Gjerne ved modning (mange modner ut av det), terapi og/eller selvutvikling. Andre er ekstra sårbare på grunn av ting de har opplevd, og da er det traumer fra det de er offer for som må bearbeides. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Hvert eneste menneske som finnes er sårbare, ikke minst ovenfor slikt som i ditt eksempel. Er vi da alle et offer? 

Sofie i din historie er her et offer for mobbing. Hun var ikke offer for å være sårbar. Det der er en situasjon som ville vært forferdelig uansett hvor sterk Sofie i utgangspunktet var.

Mange som er ekstra sårbare har ikke blitt utsatt for noe for å bli ekstra sårbar. De er slik av person. Det må de jobbe med. Gjerne ved modning (mange modner ut av det), terapi og/eller selvutvikling. Andre er ekstra sårbare på grunn av ting de har opplevd, og da er det traumer fra det de er offer for som må bearbeides. 

Drittsekk oppførsel skal ikke hvite vaskes

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Drittsekk oppførsel skal ikke hvite vaskes

Det er ikke hva jeg skriver om. Jeg forsvarer på ingen måte drittsekker, men om man er så sårbar at man overreagerer på normal oppførsel må man selv søke hjelp for det. Resten av verden kan ikke tilpasse seg om du er så sårbar at du overreagerer på vanlig oppførsel. 

Om du har en infeksjon hjelper det ikke at jeg og resten av omgivelsene får antibiotika, og ikke du. 

Alle mennesker er sårbare. Det er normalt det også, men dette er selvfølgelig en skala der noen er for sårbare til å takle livet godt. Da må det behandling og egeninnsats til for å komme til å takle livet. Nære omgivelser kan ta hensyn til en viss grad, men ikke fikse dette for noen. Folk som ikke kjenner deg kan ikke vite, og kan derfor ikke forventes å oppføre seg mer forsiktig mot deg enn normal. 

Drittsekkoppførsel forsvarer jeg på ingen måte. 

Eller til en viss grad gjør jeg det. Er man frekk mot andre må man tåle at folk er frekk tilbake. Det er den naturlige respons når noen er frekke og ufine, for å markere at man ikke godtar slikt. Så man må begynne med seg selv dersom man føler man får ugrei respons. Det er fortjent om man selv var frekk først. 

Dine tråder er frekt generaliserende og nedlatende mot kvinner. Da kan du ikke forvente at folk svarer deg hyggelig. Du får faktisk ufortjent hyggelige svar i forhold til påstandene i dine tråder, fordi folk kjenner deg igjen og er noe usikker på om det ligger ondskap bak eller en stor fortvilelse. Folk, inkludert meg, tar hensyn til at du virker usikker og lost. Du er helt faktisk så sårende nedlatende og frekk at det ikke hadde vært rart om du fikk mye spissere svar. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva slags vennekrets er dette? Høres ut som en scene fra Mean Girls. Har du vært venner med jenter før???

Anonymkode: a050e...02d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags vennekrets er dette? Høres ut som en scene fra Mean Girls. Har du vært venner med jenter før???

Ja det høres slik ut. En mer vanlig reaksjon på slikt er at selv jentene som ikke var nære venninner av Sofie ville hatt sympati for henne og synes gutten var en drittsekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det var en bruker her inne som skrev om det. Finnes maaange flere eksempler.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (21 timer siden):

Det er ikke hva jeg skriver om. Jeg forsvarer på ingen måte drittsekker, men om man er så sårbar at man overreagerer på normal oppførsel må man selv søke hjelp for det. Resten av verden kan ikke tilpasse seg om du er så sårbar at du overreagerer på vanlig oppførsel. 

Jeg snakker ikke om vanlig oppførsel, men du insisterer på å snakke om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine tråder er frekt generaliserende og nedlatende mot kvinner. Da kan du ikke forvente at folk svarer deg hyggelig. Du får faktisk ufortjent hyggelige svar i forhold til påstandene i dine tråder, fordi folk kjenner deg igjen og er noe usikker på om det ligger ondskap bak eller en stor fortvilelse. Folk, inkludert meg, tar hensyn til at du virker usikker og lost. Du er helt faktisk så sårende nedlatende og frekk at det ikke hadde vært rart om du fikk mye spissere svar. 

I begynnelsen var trådene mine mer uskyldige og da var folk var frekkest mot meg. Det er ikke før jeg ble frekkere selv at det endret seg 🤷‍♂️ Det handler om graden av selvtillit, ikke hvor "grei" du er.  

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får faktisk ufortjent hyggelige svar i forhold til påstandene i dine tråder, fordi folk kjenner deg igjen og er noe usikker på om det ligger ondskap bak eller en stor fortvilelse. Folk, inkludert meg, tar hensyn til at du virker usikker og lost. Du er helt faktisk så sårende nedlatende og frekk at det ikke hadde vært rart om du fikk mye spissere svar. 

Jeg lagde min mest sårbare tråd for noen dager siden og jeg ble flådd i kommentarene, oppførte meg bedre enn jeg har gjort siden jeg var ny. Teorien din om hvorfor folk er greie eller ugreie her inne stemmer ikke, det er survival of the fittest. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig i at KG har en verre tone enn mange andre diskusjonssider, men det er da en hel del menn her og? Samt AB-er som ikke oppgir kjønn. 

Har vært på flere hobbyforumer hovedsakelig dominert av kvinner og der har stemningen vært god, så tror ikke det er kvinneandelen som er problemet.

Anonymkode: 52e73...19a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i at KG har en verre tone enn mange andre diskusjonssider, men det er da en hel del menn her og? Samt AB-er som ikke oppgir kjønn. 

Har vært på flere hobbyforumer hovedsakelig dominert av kvinner og der har stemningen vært god, så tror ikke det er kvinneandelen som er problemet.

Anonymkode: 52e73...19a

Kanskje fordi diskusjonen  er konsentrert på hobbyen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er med i noen grupper for en hunderase på Facebook, og det er ikke måte på hvor krasse og rigide enkelte i de gruppene er, uavhengig av kjønn. Synes ikke KG er så mye verre akkurat.

Anonymkode: 5962b...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er med i noen grupper for en hunderase på Facebook, og det er ikke måte på hvor krasse og rigide enkelte i de gruppene er, uavhengig av kjønn. Synes ikke KG er så mye verre akkurat.

Anonymkode: 5962b...e91

Da er det jeg som har for høye standarder/forventninger til et Norsk kvinne forum. Trodde det skulle være bedre enn Reddit, 4Chan eller Youtube. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...