Gå til innhold

Kvinner liker ofte å bryte hverandre ned, er det derfor oppførselen på KG er dårligere enn andre forum?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg så også den tråden, og de fleste av de ekle kommentarene kom fra anonyme. De kan like godt ha vært menn som kvinner. De kan godt ha vært tenåringer og ikke voksne også, for den saks skyld. 

Jeg tror mange (ikke alle!) av de som henger mye på nett ikke har så mange venner i virkeligheten. Det gjør dem sure og bitre, og så tarxee det ut ved å skrive ekle ting til ukjente. Dette gjelder både kvinner og menn.

Anonymkode: e3cfc...fc4

Enig. Tror også kvinner utgir seg for å være menn og motsatt hvis de kan skape litt hets av gruppen de fremstiller seg som.

Anonymkode: 56b72...3e9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har i alle fall opplevd den stygge siden av kvinner. Jeg har også opplevd den stygge siden fra menn. Fra menn er det sex og desperasjon rundt sex. For kvinner er det tilsvarende området baby og småbarn, hvor de kan oppføre seg like desperat som menn, hvor de selv har et sykelig behov etter å bekrefte sine egne oppfattelser som de riktige og å være den beste omsorgspersonen, nærmest trår over lik bare for å lulle seg inn i den troen. Lik menn sier alt mulig tull bare for å ha rett på sin side.  

Anonymkode: 5c049...d5e

Jeg er har også opplevd dårlig oppførsel fra kvinner, men det er absolutt ikke mest av det. Man husker kanskje bedre slikt, men det er ikke mest av det. 

Som kvinne som har hatt forhold med menn er det definitivt menn som har oppført seg verst mot meg, uten at jeg stempler alle menn. Dessuten tenker jeg at menn som har hatt forhold til kvinner antagelig har opplevd mest det motsatte. At dette ikke handler mest om kjønn, men hvem som står i posisjon til å såre deg mest. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (1 time siden):

Jeg er har også opplevd dårlig oppførsel fra kvinner, men det er absolutt ikke mest av det. Man husker kanskje bedre slikt, men det er ikke mest av det.

Men hva har du observert? Ikke oppførsel mot deg, men mot andre

Anonymkode: cd7aa...34b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (4 timer siden):

De fleste kvinner behandler hverandre bra.

Så hvordan forklarer du hyene kulturen i samtlige tråder? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg opplever ikke det mellom kvinner stort sett. Mye mulig, fordi jeg som i rl, pleier å oppføre meg ganske ok selv. Jeg kan både her og i rl være frekk mot frekke folk, men det er uansett kjønn. 

Om du kun leser slikt bør du revurdere hva du velger å lese. Eller om du er frekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hva har du observert? Ikke oppførsel mot deg, men mot andre

Mye ulikt. Frekke folk får stort sett frekke svar, og det fortjener de også. Greie folk får stort sett greie svar også. 

Så hender det at det her, som i rl, finnes idioter. Jeg overser dem i stor grad, om de ikke er morsomt idioter. 

Det er menn jeg stort sett reagerer på her inne. Jeg klør meg i hodet, stadig, over at menn ikke motsier menn som insisterer på å fremstille menn generelt som idioter. For det påvirker kvinner at gode menn tier for mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (4 minutter siden):

Jeg opplever ikke det mellom kvinner stort sett. Mye mulig, fordi jeg som i rl, pleier å oppføre meg ganske ok selv. Jeg kan både her og i rl være frekk mot frekke folk, men det er uansett kjønn. 

Om du kun leser slikt bør du revurdere hva du velger å lese. Eller om du er frekk. 

Fry rt mes

Trolltunge skrev (1 minutt siden):

Mye ulikt. Frekke folk får stort sett frekke svar, og det fortjener de også. Greie folk får stort sett greie svar også. 

Så hender det at det her, som i rl, finnes idioter. Jeg overser dem i stor grad, om de ikke er morsomt idioter. 

Det er menn jeg stort sett reagerer på her inne. Jeg klør meg i hodet, stadig, over at menn ikke motsier menn som insisterer på å fremstille menn generelt som idioter. For det påvirker kvinner at gode menn tier for mye. 

Kommentarer som viser sårbarhet får frekke svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fry rt mes

Fry rt mes? Hvordan skjedde det der 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Har eksempelsvis sett at det postes skjermbilde av samme meningsmålinger og samme lenker i flere tråder og tenker da at det sikkert er de samme folkene som deltar i dem.

Anonymkode: a050e...02d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har eksempelsvis sett at det postes skjermbilde av samme meningsmålinger og samme lenker i flere tråder og tenker da at det sikkert er de samme folkene som deltar i dem.

Det er mange deltakere, kan ikke være de samme alle sammen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange deltakere, kan ikke være de samme alle sammen.

Nei men det er bemerkelsesverdig at det er samme tone, argumenter og referanser som går igjen. Blir helt åpenbart at det tiltrekker de(n) samme igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei men det er bemerkelsesverdig at det er samme tone, argumenter og referanser som går igjen. Blir helt åpenbart at det tiltrekker de(n) samme igjen og igjen.

Den? Vi snakker om hundrevis av deltakere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den? Vi snakker om hundrevis av deltakere.

Den/de. Den som oppretter de samme trådene igjen og igjen. De som blir med i diskusjonen. Langt ifra sikkert det er hundrevis. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Den/de. Den som oppretter de samme trådene igjen og igjen. De som blir med i diskusjonen. Langt ifra sikkert det er hundrevis. 

Man kan se hvor mange som svarer på en poll.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan se hvor mange som svarer på en poll.

Ja men nå har jeg svart til spørsmålet ditt om «hyene kulturen» i trådene som opprettes igjen og igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ja men nå har jeg svart til spørsmålet ditt om «hyene kulturen» i trådene som opprettes igjen og igjen.

Okei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Okei

Er dette noe du mener damer har å lære av? :fnise: Okei!

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Fry rt mes

Hva betyr Fry rt mes?

Kommentarer som er ufine får frekke svar. Her og i rl. Det er naturlig. 

Om man er usikker og trenger å øve seg på å kommunisere på greie måter må internett være en bra arena for det. OM man lærer av tilbakemeldinger man får. Nekter man å lære at hvordan man roper får man svar får man helt sikkert negative opplevelser både i rl og på nettet. 

Har lært mye angående å kommunisere her på kg jeg også. Å passe på at man ser til å påpeke at man ikke mener alle av et kjønn for eksempel, men kun dem som oppfører seg på slik og slik måte. Samt at humor ofte misforstås når det er skriftlig og man ikke kjenner den man kommuniserer med. Da bør man ta slikt til etterretning. (Hender jeg fremdeles glemmer begge deler likevel 😉 Da tar jeg imidlertid ikke misforståelser angående slikt personlig, men tar det på egen kapoe, og påpeker min mening i hva jeg kommuniserte for dårlig.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er oppførselen på KG representativ for hvordan kvinner egentlig er? Hvordan skal man bekjempe misogyni hvis dette er tilfellet? 

Tror du virkelig at det bare er kvinner her inne? 

Jeg vet om flere menn som har det morsomt med å late som om de er kvinner her.

Jeg tenker at hvis en skal være her så må man prøve å ikke ta seg nær av hva andre syns og mener. 

En trenger ikke å være enig, en vil alltid møte motgang innimellom så hvorfor gå i kjelleren av den grunn?

Anonymkode: cebde...627

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tror du virkelig at det bare er kvinner her inne? 

Jeg vet om flere menn som har det morsomt med å late som om de er kvinner her.

Jeg tenker at hvis en skal være her så må man prøve å ikke ta seg nær av hva andre syns og mener. 

En trenger ikke å være enig, en vil alltid møte motgang innimellom så hvorfor gå i kjelleren av den grunn?

Anonymkode: cebde...627

Tror det er ganske mange menn som har sitt kvinnelige alterego her inne. Noen av dem blir for åpenbare og forsvinner etterhvert, men dette tror jeg ikke er en helt uvanlig mannlig "hobby". 

Det er nok også mange menn som svarer på spørreundersøkelser for kvinner. Slikt tar ikke engang jeg særlig seriøst bestandig, og svarer gjerne på dem som spør menn også. Slike "undersøkelser" er det jo uansett ikke noe hold i. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...