AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #21 Del Skrevet 18. oktober 2024 Var omplasseringshund fikk kjøretur på nesten 6 timer. Hadde to pauser der vi gikk en liten tur. Anonymkode: 7d6ae...272 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #22 Del Skrevet 18. oktober 2024 Hentet både på motsatt side av landet og i utlandet (bil en gang og fly en annen). Den eneste valpen min som har blitt bilsyk var fra oppdretter i nærheten. Valpene har sovet for det meste, har tatt pauser ofte og overnattet underveis også. Gått bra hver gang. Anonymkode: 2bdb5...753 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #23 Del Skrevet 18. oktober 2024 Ha sovepiller i bakhånd i tilfelle hunden slår seg vrang på turen? Anonymkode: 3726a...8b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinktulip Skrevet 18. oktober 2024 Forfatter #24 Del Skrevet 18. oktober 2024 Gliffy skrev (3 minutter siden): Hvis man er to sånn at valpen kan få sitte på fanget så går det jo greit med å kjøre et stykke tenker jeg. Selv har jeg oppdretter til forrige valp ganske nære og syns det var veldig fint å bare å ha kort kjøretur hjem. Det er også fint å ha oppdretter i nærheten, jeg har veldig god kontakt med oppdretter den dag i dag. Men dette er jo på ingen måte noen nødvendighet. Fint at dere tenker på valpen med tanke på hjemreise, men jeg tror det viktigste er å velge riktig oppdretter og valp for dere. Tenk på det i første omgang, ville jeg ha gjort. Så klart har jeg tenkt på det, har sett etter valp/hund i flere mnd. Jeg går ikke for det første og beste. Og som sagt i innlegget jeg la ut så bor jeg på et område der alt er langt unna mtp hva jeg ser etter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #25 Del Skrevet 18. oktober 2024 pinktulip skrev (51 minutter siden): Så klart har jeg tenkt på det, har sett etter valp/hund i flere mnd. Jeg går ikke for det første og beste. Og som sagt i innlegget jeg la ut så bor jeg på et område der alt er langt unna mtp hva jeg ser etter. Synes det er kjempefint at du spør. Jeg har selv sett meg ut oppdrettere langt borte fra der jeg bor. Nå forventer jeg at de har øvd på bilkjøring med valpene, men greit å høre litt hvor lange etapper andre har kjørt, om man bør legge inn en overnatting eller ikke. Jeg er veldig glad i å komme meg hjem, og ser for meg at jeg synes det blir veldig styrete å skulle overnatte et sted om valpen ikke er husren for eksempel, noe jeg ikke regner med at den vil være når den er så ung. Anonymkode: 232db...2be 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #26 Del Skrevet 18. oktober 2024 Jeg kjørte fra Bergen til Polen for og hente valp. Gikk helt fint. Anonymkode: 2f8c6...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #27 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ha sovepiller i bakhånd i tilfelle hunden slår seg vrang på turen? Anonymkode: 3726a...8b1 Tror du virkelig veterinærer gir ut sovepiller til hunder i kreti og pleti? Anonymkode: 316f6...feb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 19. oktober 2024 #28 Del Skrevet 19. oktober 2024 Jeg har kjørt i over 12 timer for å hente valp, så hos riktig oppdretter tenker jeg at distansen ikke har all verdens å si. Dette dyret skal være med deg i kanskje 15+ år, så hva er vel noen timer ekstra i bilen om du finner en oppdretter med gode valper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #29 Del Skrevet 21. oktober 2024 Vi kjørte 7 timer én vei for å hente valpen vår. Det gikk veldig fint! Vi tok en del pauser og hun sov hele turen. Kunne ikke ha kjørt så mye lengre, men det er mest for min egen del. Anonymkode: ce74f...c6e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #30 Del Skrevet 21. oktober 2024 Jeg er i mot fly,med mindre det er gode grunner for at akkurat du må overta hunden (feks fordi nær familiemedlem blir syk og noen må overta. Ellers tenker jeg kjøretur går helt fint. Er hunden 1år+ ville jeg spurt eier om hvordan hunden er med kjøring. Selv liker vi å kjøre på fjellet og varierer turer, så blir litt kjøring i hverdagene også. Man kan jo trene hunden til kjøring, men det er ikke sikkert den trives så godt med det. Det er mulig å stoppe både 1 og 5 ganger om man må. Ville også aktivisert hunden litt før biltur slik hunden er litt sliten. Er det langt er det mulig å overnatte. Ville da overnattet et sted jeg kunne laget mat selv, eller hadde tatt med noe enkelt på hotellrommet. Ville ikke forlatt hunden unødvendig første dagene. Anonymkode: 1c10d...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #31 Del Skrevet 21. oktober 2024 Og gå gjerne med noe kjent med kjent lukt. Feks teppe, bamse el. Anonymkode: 1c10d...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #32 Del Skrevet 21. oktober 2024 Det blir daglig sent hunder med fly både innenlands og utenlands. Lengste reisen var fra Melbourne Australia til Oslo. Eierne hadde sørget for flere flybytter og de fikk luftet og maten hunden ved hvert flybytte. Det gikk helt supert og hunden var vel ca 6-7 mnd. Ikke var den dopet ned og heller ikke i cabin. Hunder reagerer forskjellig. Anonymkode: ce1b1...081 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #33 Del Skrevet 21. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 18.10.2024 den 16.56): Ha sovepiller i bakhånd i tilfelle hunden slår seg vrang på turen? Anonymkode: 3726a...8b1 Sovepiller og annet beroligende frarådes. Har opplevd nervøs hund som fikk noe å sove på. Den sovnet ikke og ble bare enda mer oppjaget. Endte med at vi nektet hunden å være med på flyet. Hunden svettet som bare det og hylte omtrent null stans. Flyreisen ville ta maks ett par timer, men hundens ve og vel trumfet forbannet eier som måtte ordne reise på annen måte. Anonymkode: ce1b1...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #34 Del Skrevet 21. oktober 2024 Vi henta åtte timer borte og kan fort gjøre det igjen. En går jo for det antatt beste individet, stamtavla og oppdretter. Da er det ikke alltid en finner i nærområdet Anonymkode: 2239a...d24 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 21. oktober 2024 #35 Del Skrevet 21. oktober 2024 Det lengste vi har kjørt er 9 timer én vei. Overnattet, hentet valpen, og kjørte hjem igjen. Er man på utkikk etter noe spesielt og finner det langt unna, så hadde jeg vært villig til å kjøre rimelig langt for det ja! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #36 Del Skrevet 21. oktober 2024 Kjørte ca 5 timer med valp, og det gikk kjempefint. Oppdretter hadde vært kjempeflink med å venne valpen til reiseburet, så det var en trygg plass for valpen. Anonymkode: fb029...728 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pinktulip Skrevet 21. oktober 2024 Forfatter #37 Del Skrevet 21. oktober 2024 Takk for alle som deler erfaringer. Er veldig betryggende! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #38 Del Skrevet 21. oktober 2024 Vi kjørte langt med vår, gikk fint. Sov på fanget. Anonymkode: 91f4c...a3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #39 Del Skrevet 22. oktober 2024 Lengste jeg har kjørt er 200 mil tot. Tur/retur. 2 overnattinger. En av dem med hunden på hotell. Anonymkode: 12a02...253 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #40 Del Skrevet 22. oktober 2024 En kamerat hentet hund i Finland Anonymkode: 7ca51...6e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå