AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #61 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Argumentet for å inkludere er mobbing, ekskludering etc., men mener virkelig du og alle andre som står så fast på at man må invitere for eksempel alle jentene, alle guttene, ikke noen fra parallellklassen etc. at barn som blir utsatt for mobbing bli tvunget til å invitere mobberne sine i bursdagen fordi alle skal inkluderes ? Jeg kan bare ikke fatte hvordan det er mulig å være så trangsynt og ikke klare å se at den alle skal inkluderes også fører med seg mye dritt. Og jeg kan ikke fatte hvordan det er mulig å være naiv og tro at om alle blir invitert i bursdag etc. så får man fjernet problemer med mobbing og ekskludering. Anonymkode: 38374...c32 Det er snakk om halloweenfest for andeklassinger. Såpass små barn utestenger sjelden av vond vilje. Hvis det er store problemer med klassemiljøet og mobbing i den alderen, så må så klart skole og foreldre jobbe sammen for å bedre dette. Fellesfeiring løser ikke alle problemer, men det løser heller ingenting hvis man lar de mest populære barna bli invitert med på ting igjen og igjen og de barna som ikke har så mange å leke med, blir stående igjen, og at man kjører et sånt opplegg allerede fra første klasse av. Anonymkode: d68d5...16d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #62 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 15.37): Er så takknemlig for at vi bor på et sted, hvor alle i klassen/gruppen inkluderes og inviteres med største selvfølgelighet. At det er oppegående voksne, som evner å se litt utenfor egen nesetipp. Er bare her på KG hvor folk er i mot inkludering og at alle skal inviteres. Og må ærlig innrømme at jeg faktisk er litt dømmende mot slike mennesker, og tenker at slik oppførsel viser at de er mindre ressurssterke, har lavere intelligens og generelt er egoistiske mennesker. Egentlig er det jo synd på slike mennesker. Men tipper det er de samme som er sure for at ungen må gå som bøssebærer, eller som ikke gidder å stille på dugnad om barnet får gå på en idrett. Anonymkode: c86da...726 Morsomt å se slik raus, forståelsesfull og empatisk tankegang. Virkelig et godt eksempel! Anonymkode: d9f68...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #63 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 19.51): Dette er noe av det fineste og klokeste jeg har lest på dette forumet på 20 år. Takk. Hilsen en som var ensom gjennom det meste av skolegangen og som også ble til et slags godhetsprosjekt. Det føltes aldri greit eller hyggelig. Anonymkode: 60518...1fa Har kjent på de samme følelsene ❤ Finnes mye mer nyanse rundt temaet enn invitasjon - ikke invitasjon. Anonymkode: d9f68...ca2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå