AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #1 Skrevet 17. oktober 2024 Har aldri hørt om noen andre som har hatt dette før men da er KG kjekk å spørre😅 er gravid for tredje gang. Med nummer en og to slet jeg veldig med søvn i tredje trimester, fordi jeg fikk en slags strålende smerte ned fra hodtebeinet og nedover foten. Våknet etter å ha sovet på en side i 1-2 timer og måtte snu meg, så ble det vondt etter å ha ligget på den siden igjen (i tredje trimester må man jo åpenbart sove på siden så jeg hadde ikke noe valg i å skifte mellom disse to sovestillingene). Kjentes ut som at det var en muskel eller nerve som lå i klem ellernoe. La ikke på meg spesielt mye, totalt ca. 12 kg og det kom i tredje trimester… andre som har opplevd dette? Spør fordi jeg lurer på om det går an å forebygge med styrketrening eller om det er noe annet som funker? Ekstremt slitsomt å våkne i smerte annenhver time🫣 Anonymkode: b898b...7ea
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 Skulle stå smerte ned fra hoftebeinet*😅 Anonymkode: b898b...7ea
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Skrevet 17. oktober 2024 *nei, ikke hoftebeinet… hva heter det da, på siden av rumpa, ikke setebein heller tror jeg men hvertfall på siden av rompa da😅 ts Anonymkode: b898b...7ea
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Skrevet 17. oktober 2024 Høres ut som nerve i klem Anonymkode: 7d462...09e
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Skrevet 17. oktober 2024 Det høres jo ut som om isjasnerven er i klem. Det kan skyldes muskel eller mellomvirvelskive (prolaps). Vær forsiktig med å løfte tungt og vri kroppen. Sitte eller stå for mye er også ugunstig. Du kan få en vurdering og råd hos fysioterapeut. Anonymkode: 07269...aea
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Skrevet 17. oktober 2024 Høres ut som du har låsning i bekkenet, og man kan da få stråling ned over fot når isjiasnerven kommer i klem baki der. Det du kan gjøre er å bestille deg time til manuellterapeut, så kan du få en vurdering og treningsopplegg. Det finnes manuellterapeuter med offentlig avtale, så du kan google etter det i din kommune. Personlig fant jeg ut at knebøy med vektstang hjelper aller mest på min bekkenlåsning. Når jeg gjør det er jeg smertefri i flere dager etterpå. Anonymkode: b80c8...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå