AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #81 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 13.04): Nei, det jeg skriver er korrekt. https://www.nrk.no/buskerud/36-kirker-brant-til-grunnen-1.7589582 I perioden 1970-1999 brant 33 kirker ned til grunnen i Norge. Satanister var skyld i mange av disse, den mest kjente er Varg Vikernes, kjent som «Greven». Anonymkode: 32120...b56 Ekspander Nei, det stemmer ikke. Black Metal miljøet er generelt sett ikke kristne og derfor heller ikke satanister. De brukes satanistiske symboler i noen tilfeller mer som en protest eller provokasjon MOT kristendommen, som og var en av grunnene som ble gitt for kirkebrenningene. Som en protest mot kristendommens ødeleggelse av den gamle norrøne religionen. Jeg gidder ikke finne kilder, men jeg mener Fenris sier noe om det i dokumentaren «until the light takes us», fra 2008, den ligger gratis på youtube mener jeg. Anonymkode: 1d130...72f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #82 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (På 19.10.2024 den 13.04): Nei, det jeg skriver er korrekt. https://www.nrk.no/buskerud/36-kirker-brant-til-grunnen-1.7589582 Ekspander Det du skriver er altså korrekt fordi en journalist i NRK skriver det samme. Men hvordan vet du at det hun skriver er korrekt? Anonymkode: 9e38d...f1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bvp Skrevet 19. oktober 2024 #83 Del Skrevet 19. oktober 2024 Hva med gammeldans, fra gammelt av var det mange eldre som kalte hardingfela for djevelens instrument? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #84 Del Skrevet 19. oktober 2024 Rosa Gnom skrev (På 17.10.2024 den 14.52): Det må du nesten spørre gutta i Mayhem om. Hva / hvorfor og detaljer rundt kan jeg ikke noe med. De syntes vel det var kult og edgy da. Ikke vet jeg. Ekspander Det var ikke meningen at det bildet skulle brukes og ihvertfall ikke meningen at det skulle brukes på et platecover, men det ble utgitt en bootlegutgivelse av en livekonsert der de som ga den ut, hadde fått tak i dette bildet og brukte det som forsidebilde. Anonymkode: dc54f...430 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 20. oktober 2024 #85 Del Skrevet 20. oktober 2024 Tråden er ryddet for nedsettende innhold, brukerdebatt, latterliggjøring og svar til dette Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå