AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #1 Del Skrevet 17. oktober 2024 Har glemt pass. Vi kom oss hit uten problem, men stresser litt med returen. Flyr direkte med norwegian og det er returbilletten. Kommer man seg hjem? Har ikke nasjonalt id. Førerkort selv om jeg vet det er verdiløst Anonymkode: 6d6dd...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Del Skrevet 17. oktober 2024 Tja, si det? Det er risken man tar når man reiser utenlands uten pass/nasjonalt id-kort. Er vel ekstraordinær grensekontroll i de fleste land nå….? Anonymkode: cb4b9...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Del Skrevet 17. oktober 2024 Gjelder i første omgang til 22.10. https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/10/12/gr/ Anonymkode: cb4b9...7ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Gjelder i første omgang til 22.10. https://www.politiet.no/aktuelt-tall-og-fakta/aktuelt/nyheter/2024/10/12/gr/ Anonymkode: cb4b9...7ea Ja, har lest om det. Står at det ikke legges opp til fysisk kontroll av alle reisende da. 🤞🏼 Anonymkode: 6d6dd...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tja, si det? Det er risken man tar når man reiser utenlands uten pass/nasjonalt id-kort. Er vel ekstraordinær grensekontroll i de fleste land nå….? Anonymkode: cb4b9...7ea Vi har ikke aktivt tatt risikoen. Vi glemte det og skjønte det i det vi satt på flyet til Frankrike. Hadde vi innsett det før hadde vi ikke satt oss på flyet, såpass risikoavers er vi. Ambassaden er også unntaksvis stengt i dag og i morgen, så hadde helt klart dratt innom der før hjemreise lørdag hvis det var en mulighet. Vi kontaktet Norwegian-ansatte når vi landet og ambassaden i dag; begge har sagt at det bør gå helt fint... Vi reiser uten bagasje, med samme flyselskap og dette er returbilletten tilknyttet den vi kom oss ned på.... Men jeg har lett for å bekymre meg og tenke worst case, så vil gjerne høre andres erfaringer Anonymkode: 6d6dd...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg må som regel vise pass ved innsjekk innen Schengen, så det hadde jeg ikke tatt sjansen på… Anonymkode: 3c5d8...d45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 17. oktober 2024 #7 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) Det er normalt id sjekk ved boarding i Frankrike, så vet ikke hva de gjør hvis du ikke har pass/id kort. Sjekk med Norwegian.. Å komme inn i Norge som nordmann vil ikke by på større problemer, selv uten pass. Fortell oss gjerne hvordan det går! Endret 17. oktober 2024 av LeneXCII 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 17. oktober 2024 #8 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg må som regel vise pass ved innsjekk innen Schengen, så det hadde jeg ikke tatt sjansen på… De er der nå, så problemet er å komme seg hjem igjen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #9 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg fløy fra Basel Mulhouse Airport til Gardermoen med Norwegian før helgen og måtte vise pass både ved innsjekk og ombordstigning. Anonymkode: 281af...351 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #10 Del Skrevet 17. oktober 2024 Har du bagasje, må du nok vise pass. Har du ikke bagasje, slipper du ganske sikkert. Anonymkode: 700c4...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #11 Del Skrevet 17. oktober 2024 LeneXCII skrev (9 minutter siden): De er der nå, så problemet er å komme seg hjem igjen... Ja, jeg vet det. Det jeg mener er at jeg ville ordnet nødpass. Eller i det aller minste ringe flyplassen først for å høre om det er mulig å komme med flyet med bare førerkort. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bare troppe opp på flyplassen og håpe det beste, for det tror jeg ikke går bra. Min erfaring med franske flyplasser er at de tar sikkerhet svært alvorlig. Anonymkode: 3c5d8...d45 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #12 Del Skrevet 17. oktober 2024 Har flydd fra Nice flere ganger. Viser ikke pass på utreisen men retur er det både ved innsjekk og ombordstigning. Anonymkode: 7c966...f17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #13 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg vet det. Det jeg mener er at jeg ville ordnet nødpass. Eller i det aller minste ringe flyplassen først for å høre om det er mulig å komme med flyet med bare førerkort. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bare troppe opp på flyplassen og håpe det beste, for det tror jeg ikke går bra. Min erfaring med franske flyplasser er at de tar sikkerhet svært alvorlig. Anonymkode: 3c5d8...d45 Vi hadde helt klart fikset nødpass før hjemreise hvis det var mulig. Problemet er at man kun kan få nødpass ved ambassaden i Paris, og den har i tillegg vært unntaksvis stengt i går og i dag. Anonymkode: 6d6dd...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #14 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har flydd fra Nice flere ganger. Viser ikke pass på utreisen men retur er det både ved innsjekk og ombordstigning. Anonymkode: 7c966...f17 Dvs på utreisen fra Norge? Men fra Nice sjekker de? Arh... Vi har sjekket inn på telefon nå og har ikke bagasje. Antar vi kommer oss greit inn og gjennom sikkerhetskontroll, men veldig usikker på ved gate. Jeg har bilde av passet mitt hvis det skulle være til noe hjelp... Anonymkode: 6d6dd...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2024 #15 Del Skrevet 18. oktober 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg vet det. Det jeg mener er at jeg ville ordnet nødpass. Eller i det aller minste ringe flyplassen først for å høre om det er mulig å komme med flyet med bare førerkort. Jeg ville ikke tatt sjansen på å bare troppe opp på flyplassen og håpe det beste, for det tror jeg ikke går bra. Min erfaring med franske flyplasser er at de tar sikkerhet svært alvorlig. Anonymkode: 3c5d8...d45 Med "ikke går bra" så er vel worst case at vi ikke kommer med flyet...? Anonymkode: 6d6dd...2ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #16 Del Skrevet 19. oktober 2024 LeneXCII skrev (På 17.10.2024 den 19.59): Det er normalt id sjekk ved boarding i Frankrike, så vet ikke hva de gjør hvis du ikke har pass/id kort. Sjekk med Norwegian.. Å komme inn i Norge som nordmann vil ikke by på større problemer, selv uten pass. Fortell oss gjerne hvordan det går! Det gikk faktisk bra! Vi sjekket inn online, hadde ikke bagasje og viste førerkort med selvtillit ved boardning. Ingen bemerkninger, hun så bare kjapt på det og var vel bare ute etter at navnet stemte med boarding. Herregud så lettet jeg er! Anonymkode: 6d6dd...2ae 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #17 Del Skrevet 19. oktober 2024 Flyselskaper følger jo ikke nødvendigvis loven, og noen krever pass uansett hva annet du måtte medbringe av legitimasjon. Anonymkode: 0a393...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #18 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Flyselskaper følger jo ikke nødvendigvis loven, og noen krever pass uansett hva annet du måtte medbringe av legitimasjon. Anonymkode: 0a393...065 Men har hørt at Norwegian typisk er strenge. Gikk fint likevel. Når det er sagt: vi kommer til å huske det neste gang! Anonymkode: 6d6dd...2ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeneXCII Skrevet 19. oktober 2024 #19 Del Skrevet 19. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Flyselskaper følger jo ikke nødvendigvis loven, og noen krever pass uansett hva annet du måtte medbringe av legitimasjon. Anonymkode: 0a393...065 Det er ingen lov som sier at man skal sjekke pass ved boarding! Her er norske selskaper faktisk flinke og gjør ikke mer enn de må 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #20 Del Skrevet 20. oktober 2024 Da hadde du flaks! Var i Frankrike i sommer og vi viste pass. Bra du kom deg hjem uten problemer! Anonymkode: 4cf62...f73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå