Gå til innhold

Katten min er så masete på natten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med søvn problematikk. Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre fordi min katt har blitt så masete på natten. Han springer rundt mjauer skraper døren hele natta om jeg ikke har soveromsdøra åpen. Om jeg har døren åpen kommer han inn og maser. Så vil han ut og så mjauer for å komme inn. 

Hva kan jeg gjøre med dette blir sikkert vekket 5 ganger i løpet av natten. 

Anonymkode: 82ab5...2b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har han fått vært i sengen din og soverommet ditt før? Da er det kanskje vanskelig å vende han av. Ville stappet inn ørepropper og stått i det. Ikke slipp han inn på rommet, da er det gjort. Vi har alltid latt katten være kun i stua om natta. Han skraper aldri på soveromsdøra 

Anonymkode: 49075...fc0

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter som maser på natten er bekymret for at vi mennesker sover dypt og ikke er klar i tilfelle farer. 

Anonymkode: ed7a3...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fordi katten din har mye ubrukt energi. Det du må gjøre er å leke med den tidligere på kvelden, så den får brukt opp energien. Skaff katteleker og lek med den. Da vil den etterpå ønske å hvile og sove. Ganske enkel logikk.

Vil råde deg til å se på programmer/videoer for å lære litt om katter. Jackson Galaxy er bra. Han har videoer pluss programmet "My cat from hell" på Animal planet.

Anonymkode: ce78d...344

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min startet også med dette nylig. Hun har aldri fått være på soverommet, men begynte å mase kl.04/05 om natta i en alder av 14 år, og holder på til vi står opp.

Enten kan det være fordi jeg er gravid og det har utløst noe i henne (hun har vært veldig klengete), eller så er det fordi hun begynner å bli gammel og mer trygghetssøkende.

Det er uansett helt uaktuelt, så hun stenges inn i gangen om natta, med vann, mat, do og seng. Gangen er 10 m2, så hun har litt plass. Nå er hun vant til det, og går ut på gangen kl.22. Det kan være at det er godt for dem å ha et mindre areal å passe på om natta, spesielt et areal uten vindu. Har du et rom du kan ha katten på om natta?

Anonymkode: fadf2...d16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min startet også med dette nylig. Hun har aldri fått være på soverommet, men begynte å mase kl.04/05 om natta i en alder av 14 år, og holder på til vi står opp.

Enten kan det være fordi jeg er gravid og det har utløst noe i henne (hun har vært veldig klengete), eller så er det fordi hun begynner å bli gammel og mer trygghetssøkende.

Det er uansett helt uaktuelt, så hun stenges inn i gangen om natta, med vann, mat, do og seng. Gangen er 10 m2, så hun har litt plass. Nå er hun vant til det, og går ut på gangen kl.22. Det kan være at det er godt for dem å ha et mindre areal å passe på om natta, spesielt et areal uten vindu. Har du et rom du kan ha katten på om natta?

Anonymkode: fadf2...d16

Hvorfor i alle dager får ikke katten lov å være i resten av boligen om natta? 

Anonymkode: ce78d...344

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...