AnonymBruker Skrevet 17. oktober #1 Del Skrevet 17. oktober Hei, er det noen som vet når renholdspersonel i barnehager pleier å vaske og om de har egen nøkkel? Anonymkode: 156fd...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NinaLisa Skrevet 17. oktober #2 Del Skrevet 17. oktober De har (selvsagt) egen nøkkel. I vår barnehage vaskes det på dagtid. Litt upraktisk kanskje, men renholder kjenner våre rutiner å vasker lekerom å oppholdsrom når vi har utetid. Ellers er vi litt fleksible når renholder kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 17. oktober #3 Del Skrevet 17. oktober Egen nøkkel. Ofte på efta kveld etter barnehagen er stengt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #4 Del Skrevet 17. oktober Har egen nøkkel/dørkode og alarmkode. Vasker enten om ettermiddagen eller før åpningstid om morgenen (foretrekker å vaske om morgenen), aldri mens barnehagen er åpen. Anonymkode: 27a0c...8d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #5 Del Skrevet 17. oktober I min tid så vasket jeg etter at barnehagen var stengt for dagen. Og jeg regner med at jeg hadde tilgang til nøkkel siden jeg var alene i barnehagen da. Men dette er flere år siden og jeg kan huske feil. Anonymkode: b6ba5...110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Durinur Skrevet 17. oktober #6 Del Skrevet 17. oktober Forskjell fra barnehage til barnehage. Ofte er det vaskepersonell som vasker mange barnehager i samme kommune hver dag, så tidspunkt blir da forskjellig fra bhg til bhg. Hos oss vasker de midt under 11-maten.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #7 Del Skrevet 17. oktober Det er forskjell fra barnehage til barnehage og selvsagt har de egen nøkkel. Hvorfor lurer du på det med nøkkelen? Det blir mer og mer vanlig at også renholdere skal ha en normal arbeidstid derfor jobbes det fra fagforbund sin side for mest mulig jobb på dagtid. Anonymkode: e8069...4cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #8 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det er forskjell fra barnehage til barnehage og selvsagt har de egen nøkkel. Hvorfor lurer du på det med nøkkelen? Det blir mer og mer vanlig at også renholdere skal ha en normal arbeidstid derfor jobbes det fra fagforbund sin side for mest mulig jobb på dagtid. Anonymkode: e8069...4cf Det er stjålet helt nye vintersko en gang rett før barnehagens stengetid og før de åpner på morgenen. De har ikke kommet til rette på flere dager så ingen foreldre kan ha fått med seg feil hjem. Anonymkode: 156fd...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #9 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det er stjålet helt nye vintersko en gang rett før barnehagens stengetid og før de åpner på morgenen. De har ikke kommet til rette på flere dager så ingen foreldre kan ha fått med seg feil hjem. Anonymkode: 156fd...0c5 Huff, ja det var det jeg tenkte meg. Jeg er ganske flink til å avsløre folk sin agenda. Du skal være veldig forsiktig med å anklage renholder for det uten et eneste bevis. Hva som helst kan skje ; personalet kan jo ha stjålet det. Det kan ligge langt under en benk, noen kan ha fått med seg feil hjem uten å ha merka det. Det er jo så mye aleneforeldre idag så det er ikke sjelden jeg opplever i bhg at foreldren som henter ( da gjerne far) lurer på ; er den der din? til ungen. De har ikke oversikt. Og du vil sikkert ha det rent i barnehagen? Det kan være deg selv som har hatt med sko hjem og satt de et sted du har glemt. Nei, skjerp deg! Hvordan vet du at de er stjålet rett før bhg eller før de åpner? Er du synsk? Nei, den er for tynn! Anonymkode: e8069...4cf 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #10 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Huff, ja det var det jeg tenkte meg. Jeg er ganske flink til å avsløre folk sin agenda. Du skal være veldig forsiktig med å anklage renholder for det uten et eneste bevis. Hva som helst kan skje ; personalet kan jo ha stjålet det. Det kan ligge langt under en benk, noen kan ha fått med seg feil hjem uten å ha merka det. Det er jo så mye aleneforeldre idag så det er ikke sjelden jeg opplever i bhg at foreldren som henter ( da gjerne far) lurer på ; er den der din? til ungen. De har ikke oversikt. Og du vil sikkert ha det rent i barnehagen? Det kan være deg selv som har hatt med sko hjem og satt de et sted du har glemt. Nei, skjerp deg! Hvordan vet du at de er stjålet rett før bhg eller før de åpner? Er du synsk? Nei, den er for tynn! Anonymkode: e8069...4cf Oj sann det var da voldsomt Anonymkode: cca99...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #11 Del Skrevet 17. oktober Opplevde stjeling her også , siden det var etter stengetid og før åpningstid meste dag så er det ikkr vanskelig å skjønne hvem , men lite man får gjort med det. Mye klær sol var borte i vår bhg. Anonymkode: cca99...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #12 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oj sann det var da voldsomt Anonymkode: cca99...b32 Men helt sant. Anonymkode: e8069...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #13 Del Skrevet 17. oktober Jeg har opplevd at ting var borte lang tid, plutselig dukket det opp igjen. I bhg er det et sant kaos og slik skjer. Anonymkode: e8069...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #14 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men helt sant. Anonymkode: e8069...4cf Neppe Anonymkode: cca99...b32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #15 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Neppe Anonymkode: cca99...b32 Hvorfor ikke? Tror du jeg dikter opp? Det er selvopplevd så det er ikke tull. Anonymkode: e8069...4cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #16 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er stjålet helt nye vintersko en gang rett før barnehagens stengetid og før de åpner på morgenen. De har ikke kommet til rette på flere dager så ingen foreldre kan ha fått med seg feil hjem. Anonymkode: 156fd...0c5 Hvem er du? Forelder? Leverer du rett ved åpningstider og henter ved stengetid hver dag? Du vet vel at ansatte/ledelsen etc har møter i barnehagen etter barnehagen er stengt av og til? De er ikke bare på kontora sine, men bruker ofte romma barna oppholder seg i. Spesielt når ansatte skal endre på noe i et rom etc...og hvordan jeg vet dette...jeg er renholder og vasket i utallige barnehager. I barnehagen jeg av og til er vikar i, vasker renholdere på dagtid, men vikarer kan ta det på ettermiddag/kveld Det kan og være av hensyn til de minste, spesielt på starten av barnehageåret, med mange små, nye fjes og mennesker å forholde seg til for dem. Møter stadig på ansatte etter stengetid. Og ja, vi renholdere har nøkkel og jeg setter ikke pris på at du automatisk tenker at det er renholdere som stjeler. Du vet at det er mange foreldre som går inn/ut av barnehagen iløpet av åpningstiden? Kanskje besteforeldre etc.. fort gjort å ta med seg feil sko og klær hjem, spesielt om dere foreldre ikke merker klærne/sko til barna. Eller du kan ha plassert sko/klær på andre steder pga surr i hodet, evt så Iigger de i tørkeskap.. eller kanskje de små har gjemt unna litt? Anonymkode: 7328d...248 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #17 Del Skrevet 17. oktober Der jeg jobber så vaskes det i åpningstid. De har likevel egne nøkler og kode til bygget. Der mine barn gikk for et par år siden så vasket de etter stengetid, og jeg vil jo da anta at de hadde egen nøkkel. Jeg tror veldig få renholdspersonell ønsker å risikere å miste jobben sin pga et par sko, eller generelt ved å stjele noe som helst. Det er en sånn ting som merkes. Hadde det vært ei bunke ark eller tegnesaker, litt Lego eller andre leker vi har mye av, så ville sannsynligvis ikke vi merket noe til det. Har du meldt dem savna til barnehagen? De kan sende notis ut til foreldre om at A sine sko er borte, og alle foreldre må sjekke om sine små har fått dem med seg hjem. En annen lur ting, er å gjøre noe med sko eller klær som er gjenkjennelig. Navnelapp bør man jo ha, men f.eks litt tusj på vaskelappen, i sømmen på innsida av tøyet eller ei rift i vaskelappen. Du kan også tusje inni skoene, bytte lisser og forskjellig. Anonymkode: fe2aa...ed8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #18 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Der jeg jobber så vaskes det i åpningstid. De har likevel egne nøkler og kode til bygget. Der mine barn gikk for et par år siden så vasket de etter stengetid, og jeg vil jo da anta at de hadde egen nøkkel. Jeg tror veldig få renholdspersonell ønsker å risikere å miste jobben sin pga et par sko, eller generelt ved å stjele noe som helst. Det er en sånn ting som merkes. Hadde det vært ei bunke ark eller tegnesaker, litt Lego eller andre leker vi har mye av, så ville sannsynligvis ikke vi merket noe til det. Har du meldt dem savna til barnehagen? De kan sende notis ut til foreldre om at A sine sko er borte, og alle foreldre må sjekke om sine små har fått dem med seg hjem. En annen lur ting, er å gjøre noe med sko eller klær som er gjenkjennelig. Navnelapp bør man jo ha, men f.eks litt tusj på vaskelappen, i sømmen på innsida av tøyet eller ei rift i vaskelappen. Du kan også tusje inni skoene, bytte lisser og forskjellig. Anonymkode: fe2aa...ed8 Vi har spurt alle foreldre, sendt ut melding og hengt opp lapp. Vi hentet barnet unntaksvis rett før stengetid og leverte unntaksvis når de åpnet. Så det kan ikke ha vært mange foreldre som er aktuelle for å ha tatt de. Derfor tenkte jeg på renholdet. Noen må jo jo ha tatt dem. Det var sko til 1.500 kr. Helt nye. Det virker ikke tilfeldig spør du meg. Anonymkode: 156fd...0c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #19 Del Skrevet 17. oktober AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi har spurt alle foreldre, sendt ut melding og hengt opp lapp. Vi hentet barnet unntaksvis rett før stengetid og leverte unntaksvis når de åpnet. Så det kan ikke ha vært mange foreldre som er aktuelle for å ha tatt de. Derfor tenkte jeg på renholdet. Noen må jo jo ha tatt dem. Det var sko til 1.500 kr. Helt nye. Det virker ikke tilfeldig spør du meg. Anonymkode: 156fd...0c5 Det der gjorde vi her. For ute bukse borte. Plutselig så jeg buksa henge i gangen hjemme hos et barn vi besøkte. Spurte mor hvor har dere fått den fra. Sa arvet tok ned buksa der stod navnet til tante barnet mitt , sønnen min og min datters navn. Og sa rett ut den var våres. Ville fortsatt ikke innrømme selv om nr mitt stod der og nr til min søster. Så jo noen kan ta med av foresatte å ikke innrømme og kun bruke hjemme. Er svært sjeldent av min erfaring at renholder tar noe. Vi fikk ikke en gang lov å ta i mot julegaver fra steder vi vasket Anonymkode: 2fc3a...949 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober #20 Del Skrevet 17. oktober Det var mye stjeling i første barnehagen som min sønn gikk i, og det var ikke renholderne, men andre foreldre. Noe ble funnet igjen til salgs på Finn og de ble fersket på den måten. Anonymkode: 873b3...e08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå