Gå til innhold

Ikke fått tilbake mensen etter kirurgisk abort, vanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg tok abort 20. september. Jeg har ikke fått mensen enda, og har omtrent hele mitt liv fått menstruasjon på klokka hver måned.

Jeg har kortere sykluser enn de fleste, og er nå på dag tre på overtid. Min største frykt er selvsagt at jeg kan være gravid igjen, men så har vi kun hatt samleie med kondom og kun én gang hvor vi var bittelitt uforsiktige en liten stund før vi ga oss.

Mest sannsynlig er det vel at kroppen er litt hormonelt i ulage?

Anonymkode: 08e81...a53

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt to ufrvillige aborter, en med piller hjemme og en utskrapning på sykehus. Tok hhv 38 og 39 dager før mensen kom tilbake de gangene. Har alltid 28/29-dagers syklus ellers, og var tilbake til det etter den første litt lengre syklusen.

Anonymkode: 183e3...aa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hatt to ufrvillige aborter, en med piller hjemme og en utskrapning på sykehus. Tok hhv 38 og 39 dager før mensen kom tilbake de gangene. Har alltid 28/29-dagers syklus ellers, og var tilbake til det etter den første litt lengre syklusen.

Anonymkode: 183e3...aa5

Tusen takk for svar! Jeg begynte i dag og spotte liiiiiitt så da er nok mensen på vei🥹🙏🏻

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei, jeg tok abort 20. september. Jeg har ikke fått mensen enda, og har omtrent hele mitt liv fått menstruasjon på klokka hver måned.

Jeg har kortere sykluser enn de fleste, og er nå på dag tre på overtid. Min største frykt er selvsagt at jeg kan være gravid igjen, men så har vi kun hatt samleie med kondom og kun én gang hvor vi var bittelitt uforsiktige en liten stund før vi ga oss.

Mest sannsynlig er det vel at kroppen er litt hormonelt i ulage?

Under en mnd siden? Selvfølgelig er det for tidlig. Gi kroppen litt tid.

Hormonene skal jo stabilisere seg også.

Anonymkode: e77ab...fe2

Skrevet

Du kan bli steril. Men er ikke det bra?

Anonymkode: 4897d...da7

Skrevet

Jeg måtte ha utskraping etter en spontanabort for noen år siden. Jeg hadde veldig høyt hcg-nivå på tidpunktet for utskrapingen selv om fosteret ikke hadde utviklet seg som det skulle. Dette påvirket nok hvor lang tid det tok å få tilbake mensen, det gikk litt over 3 måneder. Jeg har alltid hatt jevn syklus, og da jeg endelig fikk tilbake mensen var den helt regelmessig igjen. Så ville ikke stresset ennå i ditt tilfelle.

Anonymkode: 8b88f...f4a

Skrevet

Fikk mensen tilbake i går😍

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Du kan bli steril. Men er ikke det bra?

Anonymkode: 4897d...da7

Steril?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...