Gå til innhold

Bassengtrening for gravide - hvordan fungerer det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan disse bassengtreningene fungerer?:) vurderer å prøve meg. Hvor langt på vei må man være?

Anonymkode: 72ab3...b5b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langt nok til at du er gått ut med at du er gravid :) kjør på , jeg er med tre dager i uken da det er den eneste treningsformen bekkenet mitt tåler. Det er ikke så intensivt, men det er mer enn å bare ligge på sofaen.

Anonymkode: de12f...c8d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Langt nok til at du er gått ut med at du er gravid :) kjør på , jeg er med tre dager i uken da det er den eneste treningsformen bekkenet mitt tåler. Det er ikke så intensivt, men det er mer enn å bare ligge på sofaen.

Hm, jeg er bare 4 uker på vei - kanskje jeg bør vente litt? Litt flaut hvis alle har stor gravidmage så kommer jeg tynn og med flat mage 🙈

Skrevet

Det er vel først og fremst en skånsom treningsform for når det blir vanskelig å bevege seg på land, enten fordi man blir for stor og tung, eller man har problemer med bekkenet. Der jeg bor var det mest individuell tilpasset trening med fysioterapeut. Så om du akkurat har blitt gravid, ville jeg fortsatt å trene som du vanligvis gjør, og kanskje ventet med gravidtilpasset bassengtrening til du føler du trenger tilpasninger ❤️ 

(Du får sikkert være med om du dukker opp altså, men du fremstår kanskje som en veldig ivrig førstegangsgravid 🙈). 

Anonymkode: cfb1b...96c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.10.2024 den 21.00):

Hm, jeg er bare 4 uker på vei - kanskje jeg bør vente litt? Litt flaut hvis alle har stor gravidmage så kommer jeg tynn og med flat mage 🙈

Det har da ingenting å si. Bare du er klar for å la andre vite at du er gravid så er det vel greit.

Men om formen er god og du klarer vanlig trening ville jeg latt noen med dårlig mobilitet få plassen, avhengig av hvordan det er lagt opp. Der jeg går rett det bare plass til 12 stk og om man fortsatt trener som vanlig vil det nok bli litt for kjedelig for den som kan bevege seg normalt så tidlig. Men om du føler at det er noe for deg, så kjør på , det er viktig med bevegelse i svangerskapet :)

• Liker 1
Skrevet

Helt super trening. Skånsom trening med fysio eller jordmor. «Sykle» i vannet og lignende øvelser. Avslapping til slutt. Anbefales. Eneste treningen jeg greide pga store gangvansker med bekken. 

Dette kan du delta på fra dag 1, til du føder. Gravidmagene varierer fra ikke synlig til høygravid. 

Anonymkode: 81649...29e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...