Gå til innhold

Enda et spm om snack før middagen ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt dette med mat/ snackfør middagen. I vårt tilfelle er vielsen kl. 13, mottgelsen kl. 15 og middag 1630. Er det så lurt å spise en og en halv tiome før middagen da? Vi skal også ha nattmat kl. 24-01 ca.

Vil gjerne høre synspunkter på dette. Jeg kan ta feil..

:sjenert:

;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

For vår del (for de fleste vil jeg tro) er det ikke snakk om et måltid. Men i og med at det blir litt ventetid mens vi er hos fotografen, blir det et natulig samlingspunkt rundt litt drikke og snacks/ frukt for gjestene). Kan være bra med en liten aperitiff en stund før en stor middag.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke vitsen med å ha snacks før middag. Må være noe nytt.

Litt på siden: Ikke rart folk må droppe mange middagsgjester og ha kaffegjester istedenfor, hvis man skal innføre alt mulig rart dill og tull.

Mellom måltid og middag liker gjerne gjestene å orientere seg litt i gjestemylderet og småprate litt.

Skrevet

Vi skal også ha vielse kl 13, og en kan kanskje anta at folk spiser rundt kl 11 på forhånd. Maten blir servert kl 17, og jeg synes det kan bli litt for lenge å gå sulten. Er jo bare snakk om litt frukt, som et mellommåltid en har ellers i hverdagen.

Skrevet

En gang har jeg vært i et bryllup hvor det ble servert noe før middag. De serverte musserende vin og noe spisende jeg ikke husker. De serverte derimot ikke dessert etter middag, og hadde kun ei kringle og et slag småkaker ved siden av bryllupskaka. Ville nok vært mer suksess hvis de hadde brukt pengene på dessert og litt mer kaker.

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet

Brus og snacks vil stå fremme på et bord under mottakelsen, når gjestene ankommer, slik at de som ønsker kan ta seg litt å drikke/ spise. Ingen som tvinger noen til å ta seg noe. Ikke er dette noen utgiftspost å snakke om heller :)

Skrevet
Vi skal også ha vielse kl 13, og en kan kanskje anta at folk spiser rundt kl 11 på forhånd. Maten blir servert kl 17, og jeg synes det kan bli litt for lenge å gå sulten.  Er jo bare snakk om litt frukt, som et mellommåltid en har ellers i hverdagen.

Her kommer den tiden folk bruker hjemmefra til vigselslokalet i tillegg - så da bør man nok servere et mellommåltid ja.

Jeg har lært meg til å putte noen bananer og et par flasker brus i veska jeg. Har brent meg noen ganger. :ler:

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet
Her kommer den tiden folk bruker hjemmefra til vigselslokalet i tillegg - så da bør man nok servere et mellommåltid ja.

Jeg har lært meg til å putte noen bananer og et par flasker brus i veska jeg.  Har brent meg noen ganger. :ler:

Snakk om romslig selskapsveske! :)

Skrevet
Snakk om romslig selskapsveske! :)

Eller kanskje jeg bare er dreven på å gå i selskap. ;)

Har alltid med en større veske som settes i garderoben - i den har jeg det meste.

Skrevet

Tid til en skikkelig avsporing? He, he, tanta mi hadde en liten avlang veske med seg på fest en gang, og oppi den hadde hun resten av en 3 liters pose med vin (bare tatt bort kartongen rundt), og tappekrana hengende ut av veska knapt synlig.

Skrevet
Tid til en skikkelig avsporing? He, he, tanta mi hadde en liten avlang veske med seg på fest en gang, og oppi den hadde hun resten av en 3 liters pose med vin (bare tatt bort kartongen rundt), og tappekrana hengende ut av veska knapt synlig.

Ikke sett gbriller i hodet på bruder som mener gjestene skal betale for drikkevarene. :ler:
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet
Ikke sett gbriller i hodet på bruder som mener gjestene skal betale for drikkevarene. :ler:

Hehe, for min del kan gjestene godt ta med seg medbragt, bare de gjør det diskret. Og jeg kan levende se for meg den tanta fylle opp glasset sitt fra veska under bordet :ler:

Skrevet
Hehe, for min del kan gjestene godt ta med seg medbragt
Nettopp - var det jeg var redd for. Til nå har det vært forsvart med nebb og klør her at det er ok at gjestene betaler for drikke selv. Nå blir det vel snart den største selvfølge at gjestene tar med drikken selv.

Men nå må vi spore tilbake igjen. :)

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Er jo fremdeles ikke jeg som betaler for denne drikken da...

Vi kommer ikke til å ha frukt o.l. , men dette fordi vi går rett fra vielse til middagen. Vi skal fotograferes før vielsen, har vi kommet frem til nå :)

Skrevet

OK - skal ikke kommentere den - tilbake på sporet igjen. Snacks ja... Vi er litt usikre på tidsplanen, skal ikke til fotograf, men det kommer nok til å gå litt tid likevel til bilder og sånt. Tenkte å sette frem litt kaffe, brus og frukt - og så jordbær og champagne når vi alle er samlet.

Skrevet (endret)
Brus og snacks vil stå fremme på et bord under mottakelsen, når gjestene ankommer, slik at de som ønsker kan ta seg litt å drikke/ spise. Ingen som tvinger noen til å ta seg noe. Ikke er dette noen utgiftspost å snakke om heller :)

hmm...vi har sprengt budsjettet for lenge siden vi...men hva tror dere frukt til 50 mann vil koste da? Hvor mye frukt kjøper man isåfall liksom? Dette er jo også på en restaurant som spurte om de skulle servere kanapeer ...og det var ganske dyrt så vi sa nei. Ikke sikkert vi får ta med frukt dit selv, og da kan det fort bli kostbart. Vet ikke jeg...Dessuten skal vi ha mottagelsen i baren i etagen under festsalen...eller ute, og der er det jo åpent for andre gjester også. Synes det kanskje blir litt inviklet dette her...

Endret av kitekatt
Skrevet

:hoho: Nesten som meg på byen før når jeg var blakk det! Alltid 2-3 bokser øl i bagen som jeg helte over i mitt tomme ølglass på do..hehe. Bare å tråkke boksen flat og putte tilbake i bagen når den var tom...hehe. Sparte myyye penger på det der og ble aldri oppdaget heller :sjarmor:

Gjest Gjest_Julibrud_*
Skrevet
hmm...vi har sprengt budsjettet for lenge siden vi...men hva tror dere frukt til 50 mann vil koste da? Hvor mye frukt kjøper man isåfall liksom? Dette er jo også på en restaurant som spurte om de skulle servere kanapeer ...og det var ganske dyrt så vi sa nei. Ikke sikkert vi får ta med frukt dit selv, og da kan det fort bli kostbart. Vet ikke jeg...Dessuten skal vi ha mottagelsen i baren i etagen under festsalen...eller ute, og der er det jo åpent for andre gjester også. Synes det kanskje blir litt inviklet dette her...

Hmmm... ja. Hva frukt for 50 mann kan koste, vet jeg ikke. Og restauranten skal sikkert ha endel bare for å arrangere det. Ikke bare å regne ut kilopris på epler, liksom.. Hvis budsjettet deres er sprengt, og dere ikke har tenkt på, eller fått foreslått denne muligheten av restauranten, synes jeg dere bør droppe det. Middagen blir ekstra god når man er ekstra sulten vet du:) Og det er ikke snakk om så mange timer at noen sulter heller..

Skrevet

Blås i frukt - de færreste kommer til å forsyne seg av det.

Skal dere "absolutt" ha noe stående fremme, så kan det være noen kanner kaffe og litt brus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...