Gå til innhold

Hvordan faster du og hvilket kosthold har du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er flere måter å faste på som for eksempel 5:2 eller 16:8. og mange ulike typer kosthold. Hvilket kosthold har du og hvordan faster du og har du opplevd noen positiv eller negativ effekt av dette? Hvorfor valgte du akkurat denne typen kosthold? 
 

Jeg lurer på å begynne med vegetar med litt fisk, altså fleksetarianer og 5:2, kombinert med moderat trening og yoga. 

Anonymkode: 926ec...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjører omtrent 16:8. Har ikke noe spesielt kosthold som sådan, men passer på inntak av proteiner, fiber og grønnsaker/frukt. Ellers spiser jeg ting fra alle varegrupper, har verken allergier eller andre kostholdspreferanser som sådan. Men som sagt, passer på proteiner i all hovedsak, for da unngår jeg å være sulten (proteiner fra mat, driver ikke med proteinpulver osv).

Anonymkode: cad3c...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt 16:8 i mange år nå. Helse- og vektmessig er det helt det samme som når jeg spiste hele dagen. Ingen forskjell.

 

Det eneste som virker for meg er å telle kallorier.

Anonymkode: 8526c...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser naturlig det som visstnok kalles 16:8, lenge før det fikk en merkelapp. Har aldri vært et frokostmenneske, og er ikke så glad i snop/snacks og slik. 

Spiser lunsj i 12-tiden, og middag i 19-tiden. Men er ikke hysterisk. Blir jeg servert frokost på besøk, så spiser jeg litt. Og nipper jo gjerne til vin etter kl 19 nå og da. 

Er vel helt normal. Merker alderen krever at jeg er disiplinert med både kondisjonstrening og styrke, og likevel skulle jeg helst hatt litt strammere overarmer og litt flatere mage.

Anonymkode: fd2f6...548

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedsakelig 18:6. Men har også dager med kun et måltid. Lørdager og søndager kan være litt mer løssluppent. Har ingen såkalt nei-mat, men en porsjon er nok. Alt med måte. Å bli mett er tilstrekkelig, stappmett er for mye.

Jeg tilpasser dietten etter livet. Ikke livet etter dietten. 
Har valgt dette fordi å telle kalorier gjør meg lettere sinnssyk og fanatisk. 
 

Anonymkode: 417a0...bcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23:1 helt naturlig. Jeg liker å spise ett stort måltid. Jeg hopper over frokost og lunsj og spiser heller en god middag når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 86fdc...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

23:1 helt naturlig. Jeg liker å spise ett stort måltid. Jeg hopper over frokost og lunsj og spiser heller en god middag når jeg kommer hjem.

Anonymkode: 86fdc...d61

Og jeg er carnivore. Spiser bare mat som kommer fra dyreriket og har kuttet ut alt fra planteriket. Spiser bare kjøtt, sjømat, innmat, egg og meieriprodukter.

Anonymkode: 86fdc...d61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å faste fordi jeg trengte å gå ned noen få kilo, samt at jeg ville se hvordan magen reagerte på det å ha litt lengre pause fra mat, siden jeg sliter med IBS. Spiser siste måltid ca kl 21 og første måltid 11:30. Så jeg har 14,5 timers faste. Gikk ned 3 kilo på noen måneder og vekten stabiliserte seg da fint etter det, og min IBS ble veldig mye bedre. Spiser helt vanlig mat ellers. Mye frukt, brød til lunsj og kvelds, juice eller melk og vanlig middagsmat med både kjøtt og fisk.

Anonymkode: b8f32...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Queen94 skrev (2 timer siden):

faster 18:06, veldig fornøyd 

Og kuttet ut snacks, godteri osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timers faste her også, men kan småsnackse litt av og til etter 18:00, og litt nøtter kl 09:30…

 

ingen er perfekte 😅

Anonymkode: 3a8bb...aef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte litt med forlenget nattfaste for å se om det kunne hjelpe magen min, siden den er litt kranglete. Spiser også hovedsakelig råvarebasert, med fokus på å spise næringsrik mat som gir langvarig metthet og stabilt blodsukker. Mistenker at sistnevnte for meg er det viktigste, men fant ut at jeg trives godt uten frokost. Faster nok oftest 14-16 timer. Jeg er på ingen måte rigid, men tilpasser både spisevindu og kosthold ellers etter livet forøvrig. 

Anonymkode: dfa17...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :) 

Anonymkode: 926ec...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...