AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg ble satt på Lamictal for 1 år siden, og jeg merker mer og mer at jeg er ikke meg selv lenger. Jeg glemmer mye, klarer til tider å ikke huske mine egne barn sine navn, jeg skriver mye feil, glemmer avtaler, må få hjelp til å finne ord og dette begynner å bli tungt å leve med. Jeg tar de for de mener jeg er bipolar, ikke merket noe på stemningsleie mitt, men jeg har mye mindre vondt i hode. Så er redd for å slutte også om jeg da før økning av migreneanfall. Jeg vet legen min kommer til å mene at det er plager jeg bør leve med for alt som feiler meg er kun bipolar. Han legger alt i den boksen etter jeg fikk den diagnosen. Slutte skal jeg. Vet at det er flere her inne som har hatt de samme bivirkningene, har dere blitt normale igjen etter dere sluttet? Anonymkode: 2e5af...021
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 Mja, vanskelig å si hva som er min normal egentlig. Men merket mye bedring rundt hjernetåken, selv om den også er symptomet på depresjonene som kommer med jevnlige mellomrom. Bare ikke i like stor grad ved mindre det er en tung depresjon. Anonymkode: 246f6...9d9
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #3 Skrevet 17. oktober 2024 Jeg opplevde også kognitive problemer av den. I tillegg fikk jeg flere og flere somatiske plager over tid. Kognitive forstyrrelser kan også komme av en rekke andre årsaker, så jeg anbefaler å få en sjekk hos legen. Problemer med stoffskiftet kan blant annet gjøre en glemsk. Hvis du mener den ikke gjør nytte uansett, syns jeg du bør slutte på den. I dag er det større fokus enn før på å leve medisinfritt med ulike psykiske lidelser. Medisiner er aldri uten risiko. Hør om du kan bli henvist til noen som driver med medisinfri behandling. Noen ting må man lære seg å leve med. Anonymkode: 3b050...1d2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mja, vanskelig å si hva som er min normal egentlig. Men merket mye bedring rundt hjernetåken, selv om den også er symptomet på depresjonene som kommer med jevnlige mellomrom. Bare ikke i like stor grad ved mindre det er en tung depresjon. Anonymkode: 246f6...9d9 Og dette er jo også noe å tenke på, men jeg har levd halve livet uten å vite at jeg hadde dette. Jeg har nok bipolar 2, men jeg har tenkt at nå har jeg jo verktøy som kan kanskje hjelpe meg litt i tunge perioder. Jeg vet nå at døgnrytme er super viktig blant annet, trening er også viktig. Så har lyst til å prøve meg uten, jeg føler meg ikke som meg selv lenger. Det er rart å sitte i en vanlig samtale der jeg ikke forstår hva som blir sagt engang. Jeg og mannen har vanskelig med kommunikasjon blant annet. Han har alltid vært litt kort i det han skal si eller forklare, skjønte likevel hva han mente før, nå forstår jeg ikke noe og han må da forklare i det uendelig. Må si at jeg er bekymret for at dette ikke skal bli bedre etter jeg har sluttet. Så godt da å lese at hjernetåken har lettet litt Ts Anonymkode: 2e5af...021
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg opplevde også kognitive problemer av den. I tillegg fikk jeg flere og flere somatiske plager over tid. Kognitive forstyrrelser kan også komme av en rekke andre årsaker, så jeg anbefaler å få en sjekk hos legen. Problemer med stoffskiftet kan blant annet gjøre en glemsk. Hvis du mener den ikke gjør nytte uansett, syns jeg du bør slutte på den. I dag er det større fokus enn før på å leve medisinfritt med ulike psykiske lidelser. Medisiner er aldri uten risiko. Hør om du kan bli henvist til noen som driver med medisinfri behandling. Noen ting må man lære seg å leve med. Anonymkode: 3b050...1d2 Kan du fortelle om dine somatiske plager, for det er mye rart som har dukket opp det siste året. Jeg har blant annet fått astma, jeg ser enormt dårlig, veldig tåkete. Synet er av å på, jeg så dobbelt før, nå enda mer. Skremmer meg litt dette, og medisiner har selvfølgelig en bakdel også. Synes ikke legen min tar dette alvorlig, så føler meg ikke trygg på han. skulle gjerne ha byttet lege, men det er venteliste på over 100 på alle leger rundt her. Jeg har levd halve livet uten medisiner mot bipolar, nå vet jeg at jeg har det og har da kanskje litt verktøy i bagasjen. Jeg vet ikke, men føler jeg har mistet meg selv og det er vondt. Skal høre med legen om det finnes noen rundt her som kan hjelpe meg med å leve medisinfri. ts Anonymkode: 2e5af...021
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå