AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 Har vært innlagt med tenåringen som følge av mistanke om blindtarmbetennelse. Det ble konkludert med at det ikke var dette, men betente lymfeknuter. De klarte ikke å se blindtarmen på ultralyd, men så at lymfeknutene var hovne. I tillegg var hvite blodceller gått fra høy til normal i løpet av natta. Ved utskrivelse var det ingen smerter tilstedet, etter dette har smertene gradvis økt på igjen, samtidig som matlysten igjen har forsvunnet. Foreløpig er det ganske langt unna smertene som var like i forkant av innleggelsen. Fikk beskjed på sykehuset at vi skulle ta kontakt med legevakt hvis det oppsto veldig sterke smerter igjen, men syns det er vanskelig å vurdere hvor lenge vi eventuelt skal vente i og med at de har utelukket blindtarmbetennelse. Skjønner i grunn ikke helt hva legene evt kan gjøre med betente lymfer? Har gitt klare instrukser om at jeg må få beskjed hvis det blir ytterligere forverret i løpet av natta. Noen som har vært borti det samme? Kan jeg slå meg til ro med at det ikke er blindtarmbetennelse? Anonymkode: 30a51...55e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har vært innlagt med tenåringen som følge av mistanke om blindtarmbetennelse. Det ble konkludert med at det ikke var dette, men betente lymfeknuter. De klarte ikke å se blindtarmen på ultralyd, men så at lymfeknutene var hovne. I tillegg var hvite blodceller gått fra høy til normal i løpet av natta. Ved utskrivelse var det ingen smerter tilstedet, etter dette har smertene gradvis økt på igjen, samtidig som matlysten igjen har forsvunnet. Foreløpig er det ganske langt unna smertene som var like i forkant av innleggelsen. Fikk beskjed på sykehuset at vi skulle ta kontakt med legevakt hvis det oppsto veldig sterke smerter igjen, men syns det er vanskelig å vurdere hvor lenge vi eventuelt skal vente i og med at de har utelukket blindtarmbetennelse. Skjønner i grunn ikke helt hva legene evt kan gjøre med betente lymfer? Har gitt klare instrukser om at jeg må få beskjed hvis det blir ytterligere forverret i løpet av natta. Noen som har vært borti det samme? Kan jeg slå meg til ro med at det ikke er blindtarmbetennelse? Anonymkode: 30a51...55e Ring å konferer med legevakten, er det tvil så tar de sikkert ungdommen inn for en dobbeltsjekk. Anonymkode: 0f4d0...c86 2
Sunnfjording Skrevet 16. oktober 2024 #3 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg hadde vært ikke nølt med legevakt slik du beskriver det 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Skrevet 17. oktober 2024 Hos min datter så de heller ikke blindtarmen på ultralyd, men CT viste at den var betent. Anonymkode: 2556d...ed2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Skrevet 17. oktober 2024 Det er mye annet i en mage enn blindtarmen som kan gjøre vondt. Store lymfeknuter kan man få av flere grunner, feks infeksjon andre steder enn blindtarmen. Så hvis smertene tar seg opp igjen så er det nødvendig med ny vurdering. Vurderingen vil kunne endre seg når situasjonen endrer seg, som den nå har gjort nå. Ingen kan se inn i fremtida. Anonymkode: 34344...270
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå