Gjest Anonyma1 Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 (endret) O Endret 22. oktober 2024 av Anonyma1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #2 Skrevet 17. oktober 2024 Jobbet med en "slik" før. Kunne komme med mye selvskryt helt av seg selv og ut av det blå. Ble veldig rart. Man trenger ikke spre rundt seg karakterene sine uten at noen har spurt. Eller belære en utdannet kollega om hvordan noe gjøres, og det er akkurat det kollegaen allerede gjør. Jeg ville prøvd å gjøre meg "opptatt". Hvis du klarer å raskt identifisere når hun begynner slik, så kan du plutselig si "jeg må bare løpe på do", "jeg må ta en telefon", skifte samtaletema, begynne å spørre en annen kollega om noe. Avhengig av hvordan hun er kan du vurdere å svare henne litt mer tydelig. Feks "det er fint du prøver å passe på, men dette har jeg selv lært og har kunnet i mange år". Hvis det gjentar seg ofte at hun blander seg, så kan du også si at du trenger arbeidsro til å utføre oppgavene dine og at du kan x og y, men gir beskjed hvis du trenger assistanse til noe. Spør gjerne tilbake "er det noe du lurerer på /trenger hjelp til, jeg hører dette temaet/arbeidsoppgave opptar deg mye". Også lov å si "beklager, men jeg på jobbe videre, kanskje du kan diskutere *tema* med dine medstudenter". Det er fint at flere vil utdanne seg og utveksle erfaringer. Men det er liksom noe som skurrer om arbeidsoppgavene er innlysende at man kan med utdanningen man har tatt. Anonymkode: f71ce...120 1
Gjest Anonyma1 Skrevet 20. oktober 2024 #3 Skrevet 20. oktober 2024 (endret) Erp knapt å se på jobb lenger.. Endret 21. oktober 2024 av Anonyma1
Gjest Anonyma1 Skrevet 20. oktober 2024 #4 Skrevet 20. oktober 2024 (endret) O Endret 22. oktober 2024 av Anonyma1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2024 #5 Skrevet 21. oktober 2024 "det hørtes spennende ut, men nå må jeg jobbe, på do, bare spise lunsj uten fagprat, snakke med kollega, telefon eller sjekke epost" Og "takk for tipset, men her har jeg en plan allerede". Mange måter å vise manglende interesse uten å måtte si det direkte. Anonymkode: 8bf61...49b
Gjest Anonyma1 Skrevet 21. oktober 2024 #6 Skrevet 21. oktober 2024 (endret) Ja, enig, men hvor hun enn er snakker hun om seg selv, møter, lunsj, arbeidsrommet.. føler jeg ikke slipper unna.. mange er slitne… Endret 21. oktober 2024 av Anonyma1
Gjest Anonyma1 Skrevet 21. oktober 2024 #7 Skrevet 21. oktober 2024 (endret) 😵💫 Endret 21. oktober 2024 av Anonyma1
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2024 #8 Skrevet 22. oktober 2024 Hvor mange tråder skal du lage for å klage på lærerkollegaen din? Flaut! Hilsen en annen lærer. Anonymkode: 0c17f...613 3
Daria Skrevet 22. oktober 2024 #9 Skrevet 22. oktober 2024 Du har faktisk så mange ubrukelige kollegaer at du må lage tråder om alle? Bruk energien og engasjementet ditt på å bidra til å bygge et bedre arbeidsmiljø heller enn å drive med baksnakking på nett, det høres ut til at dere trenger det - og begynn med deg selv, du høres ikke ut til å være et så stort pluss for arbeidsplassen som du tydeligvis tror... 3
Gjest Anonyma1 Skrevet 22. oktober 2024 #10 Skrevet 22. oktober 2024 Daria skrev (1 time siden): Du har faktisk så mange ubrukelige kollegaer at du må lage tråder om alle? Bruk energien og engasjementet ditt på å bidra til å bygge et bedre arbeidsmiljø heller enn å drive med baksnakking på nett, det høres ut til at dere trenger det - og begynn med deg selv, du høres ikke ut til å være et så stort pluss for arbeidsplassen som du tydeligvis tror... Og du høres ut som en skikkelig koselig dame!🌸
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå