Gå til innhold

Surrer så sykt med tiden, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid surret med dette. Møter opp en time for tidlig til jobb intervjuer, la meg tidlig i dag fordi jeg har en tidlig legetime på fredag (trodde det var torsdag jeg…)

Notater er min beste venn, ellers går ingenting rundt. Uten å skrive ned husker jeg ingenting. Men så surrer jeg også med det jeg har skrevet ned da. Går aldri glipp av noe (takk notater), men alltid for tidlig

Noen andre som er lik?
Hvorfor er jeg sånn? 

Anonymkode: 87348...133

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Udiagnostisert adhd kanskje

• Liker 1
Skrevet

Du er ihvertfall ikke autist - jeg er autist med oppheng på tid. Herregud, jeg ER snart en klokke. Blir gal av meg selv og den tiden.

Kanskje du har adhd?

Anonymkode: a0d44...613

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du er ihvertfall ikke autist - jeg er autist med oppheng på tid. Herregud, jeg ER snart en klokke. Blir gal av meg selv og den tiden.

Kanskje du har adhd?

Husk; bare fordi at du er opphengt i klokka, betyr ikke det at alle autister er det.

Anonymkode: a18e8...0fe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Husk; bare fordi at du er opphengt i klokka, betyr ikke det at alle autister er det.

Anonymkode: a18e8...0fe

Neida, ta en spøk. Med det sagt er mange autister opptatt (og avhengig) av struktur og forutsigbarhet. Med det kommer gjerne god oversikt over klokkeslett og dato.

• Liker 1
Skrevet

Du er sikkert bare distre. Jeg er også det. Må skrive ned alt mulig. Det går fint, som regel. Skulle gå tur med en venninne her om dagen, ventet og ventet. Så innse jeg at jeg var for tidlig. Et helt døgn for tidlig. Sa det ikke til noen. 

Anonymkode: f3f03...e2a

• Hjerte 1
Skrevet

Tidlig demens?

Anonymkode: 4226d...ce2

Skrevet

Mest sannsynlig fordi du stresser for mye/har et høyt stressnivå, mye du skal rekke eller gjøre, eller mye tankekjør el. Også blir du enda mer stresset fordi du vet det er et problem.

Du er sånn fordi du er et menneske. Og fordi du ikke gjør noe med det, ikke bruker tid og energi på å løse det og finne det som fungerer på deg. 

Ingen er flinke og gode på alt. Noen må jobbe hardere for å huske navn, forstå matte, med det sosiale etc. 

Jeg bruker mye kalenderen på telefonen med påminnelser og vekkerklokke. Setter av tid til å dobbeltsjekke, samt går igjennom kalenderen på søndager for å se hva jeg må huske på den kommende uken. 

Anonymkode: 3943c...2ba

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...