AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 Har ei tispe på 5 mnd som i visse situasjoner (som feks når jeg sitter i sofaen og spiser) plasserer seg bak meg, legger forlabbene opp på skuldrene mine og gjerne litt rundt halsen, samtidig som hun plasserer hodet sitt tett inntil mitt (evt forsøker å småbite hår/ører). Føles som om noen gir meg en klem bakfra😂 Har imidlertid ikke nok greie på hundespråk til å forstå hva hun egentlig mener med det. Trodde kanskje hun forsøkte å jukke på meg først, men underlivet hennes er ikke i sving😆 Å snakke om dominans osv er vel ganske utdatert. Tror heller ikke det er maten hun vil ha tak i, fordi den da gjerne står på bordet og det skjer i situasjoner uten mat også. Stikker det kanskje ikke noe dypere enn stress, frustrasjon og et forsøk på å få meg til å fokusere på henne? Hun er typen som biter bein, bånd og armer så fort stressnivået blir for høyt på tur, feks. Og er supergira og entusiastisk for det meste. Jobber med ro👍 Anonymkode: 1be94...ace 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Skrevet 16. oktober 2024 Det er godt mulig hun vil noe når hun gjør det. Enten mat, tur, oppmerksomhet, kos eller annet. Hunder lærer veldig fort hva som fungerer for hva. Det er en hund på tiktok som en gang fikk mat da den satt med ryggen til og la hodet bakover. Siden da setter den seg til og legger hodet bakover hver gang den tigger mat. Én av mine hunder vil sette seg bak en plante i hjørnet av stua og stirre helt stille, eller rive teppet av sofaen, når hun ønsker tur eller når det er tid for mat. Hun lærte at det funket da hun var unghund, og gjør det fortsatt fordi det fungerer. Hunder er eksperter på å se mønstre, og de vil repetere atferd de har opplevd fører til noe positivt, enten mat, oppmerksomhet, tur, kos, lek osv. Om hunden din har opplevd at hun får noe av dette når hun "klemmer" deg, så er det sannsynligvis derfor 😊 Anonymkode: ffe48...aee 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Skrevet 16. oktober 2024 Oppbrinnelig så er det dominans, men hunder er så smarte at det kan jo bare være at hun speiler deg. Dersom hun ikke er dominant ellers så tror jeg det siste. Mange klemmer hundene sine og de leser situasjonen som det det er, bare kos. Anonymkode: 1055d...c44 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #4 Skrevet 16. oktober 2024 Alt er jo ikke motivert av mat da. F.eks når hunden vår var i ekstra kosete humør kom den bort til deg i godstolen eller sofaen og "krevde" å bli klappet. Og hvis man stoppet før hun var fornøyd og la hånda ned på armlenet så gravde hun snuta under hånda di for å løfte den opp igjen for at du skulle fortsette klappingen. Og hvis man fortsatte å nekte å klappe henne noe mer tok hun et skritt tilbake og snøftet hardt og missfornøyd ut av nesa... Anonymkode: 5f803...ec8 1
Tabris Skrevet 17. oktober 2024 #5 Skrevet 17. oktober 2024 Er nok bare klenging og kos. Har ikke noe med dominans å gjøre. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Skrevet 17. oktober 2024 Hunden min gjorde også det når hun var valp😊 Tror nok det er snakk om klenging bare, vil sikkert ha oppmerksomhet😊 Min hund er iallefall ikke dominerende, og har aldri vist noen tegn til dominerende adferd til mennesker. Anonymkode: b49fb...a44 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #7 Skrevet 17. oktober 2024 stor hund gjør det samme - bare kos. Men motsatt klem er noe som hunder ikke liker🤣 Anonymkode: f74a6...1ff 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2024 #8 Skrevet 30. oktober 2024 Min (heldigvis ikke mer enn 7 kg) la seg over nakken min, som en levende pels, når hun ville noe og ble ignorert. Vanskelig å ignorere henne der 😆Hun er en godt voksen dame nå, men i situasjoner der hun føler seg utelatt kan hun finne på det en sjelden gang enda. Hun var en veldig hyper valp og syntes jeg var forferdelig kjedelig når jeg spiste middag. Pleide å bli så glad når jeg var ferdig at hun hoppet opp og gav meg en "klem", altså en labb på hver side av hodet mens hun gnikket sitt hode mot mitt. Dette sitter også igjen og hun blir rett og slett ikke rolig nok til å legge seg ned før det er gjort etter middagen 😅 Jeg har ikke syntes at det er plagsomt og hun er så veldig følsom når hun føler seg avvist, så jeg har latt henne styre på. Hun gjør det jo ikke på noen andre så det er ikke til plage for noen 😅 Anonymkode: 038c2...9db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå