Gå til innhold

Trygghetsavtale på vaskemaskin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det blir jo litt som å spørre om man har hatt bruk for innbo eller bilforskringen. Som oftest har vi ikke bruk for den. 

Anonymkode: f49f5...e3e

Og derfor er slike forsikringer bortkasta penger. For årsaken til at jeg spør om du har hatt bruk for den, er om du virkelig fikk dekket skade som hadde oppstått. Og det blir helt feil å sammenligne med ansvar ovenfor andre.

Anonymkode: 7519f...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Og derfor er slike forsikringer bortkasta penger. For årsaken til at jeg spør om du har hatt bruk for den, er om du virkelig fikk dekket skade som hadde oppstått. Og det blir helt feil å sammenligne med ansvar ovenfor andre.

Anonymkode: 7519f...398

Jeg har aldri hatt trygghetsavtale før, så da kan jeg jo heller ikke svare på det. Men jeg har hatt bruk for innboforsikring og fått dekket f.eks ny pc (minus egenandel + verditap etter visst antall år), fordi den falt i gulvet og sluttet å virke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 22.18):

Jeg pleier aldri å tegne disse forsikringene, men ble anbefalt særlig for vaskemaskin fordi det ikke er reklamasjonsrett på gummiringen. Blir den ødelagt, så er det dyrt å reparere. Jeg skal sjekke om dette er noe som går på innboforsikring, men jeg vet at det opereres med verditap og egenandel. Noen tanker rundt dette, er gummiringen særlig utsatt for å bli ødelagt siden akkurat dette ikke går på garanti?

Altså, her har du virkelig truffet på en selger som vet hvordan han skal få deg til å kjøpe forsikring.

Trygghetsavtaler er penger ut av vinduet når du har innboforsikring, fordi du har fem års reklamasjonsrett på en vaskemaskin. Å hevde at gummiringen, snakker du om gummibelegg, mellom dør og trommel? Ikke er inkludert i garanti og reklamasjonsretten? Da er her noen eller flere som virkelig ikke har forstått tingene. Kanskje samme selger og kjede som i denne saken her:  https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/raser-mot-elkjop-skammelig/17067718/

Har du sett på og lest hvordan trygghetsavaler fungerer i praksis og hva du betaler for? Hva skjer når noe ryker, og du egentlig har reklamasjonsrett men har trygghetsavtale der du egentlig har en garantisak?

Lettlurte folk finnes overalt, noen selgere argumenterer slik at de klarer å selge sand til folk i Sahara. 

Anonymkode: ba397...305

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Altså, her har du virkelig truffet på en selger som vet hvordan han skal få deg til å kjøpe forsikring.

Trygghetsavtaler er penger ut av vinduet når du har innboforsikring, fordi du har fem års reklamasjonsrett på en vaskemaskin. Å hevde at gummiringen, snakker du om gummibelegg, mellom dør og trommel? Ikke er inkludert i garanti og reklamasjonsretten? Da er her noen eller flere som virkelig ikke har forstått tingene. Kanskje samme selger og kjede som i denne saken her:  https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/raser-mot-elkjop-skammelig/17067718/

Har du sett på og lest hvordan trygghetsavaler fungerer i praksis og hva du betaler for? Hva skjer når noe ryker, og du egentlig har reklamasjonsrett men har trygghetsavtale der du egentlig har en garantisak?

Lettlurte folk finnes overalt, noen selgere argumenterer slik at de klarer å selge sand til folk i Sahara. 

Som jeg skrev tidligere så forklarte selv Gjensidige at det ikke er alt som går på innbo, og at h*n personlig hadde ekstra forsikring på sin vaskemaskin. Men han jobbet kanskje på Elkjøp på si...

Skjønner ikke relevans til link da de ikke omhandler trygghetsgaranti. Dette er jo soleklart garantisak. Gummibelgen er presisert av flere selgere å ikke dekkes av garanti, uansett produsent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (På 17.10.2024 den 9.37):

Jeg er i femtiårene nå og har eid noen maskiner i mitt liv, men aldri har jeg vært borti at det var noe med gummiringen. 

Min nåværende maskin er Miele og er fem og et halvt år gammel, men de har maskiner som er utviklet for å fungere i minst 20 år. Ingen problemer med den så langt.

Miele har ikke noe bedre gummibelger enn andre produsenter. Du kan jo se hvor fornøyde mange (ikke) er med Miele. 

https://byggebolig.no/hvitevarer/miele-vaskemaskin-reklamasjon-ifm-skade-pa-gummibelg-rundt-dorapning/?all

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Som jeg skrev tidligere så forklarte selv Gjensidige at det ikke er alt som går på innbo, og at h*n personlig hadde ekstra forsikring på sin vaskemaskin. Men han jobbet kanskje på Elkjøp på si...

Skjønner ikke relevans til link da de ikke omhandler trygghetsgaranti. Dette er jo soleklart garantisak. Gummibelgen er presisert av flere selgere å ikke dekkes av garanti, uansett produsent. 

Da har du en meget dårlig innboforsikring! 
Husk på at forsikringer har to priser, en når du betaler forsikringspremien, og en annen pris når du trenger å bruke forsikringen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da har du en meget dårlig innboforsikring! 
Husk på at forsikringer har to priser, en når du betaler forsikringspremien, og en annen pris når du trenger å bruke forsikringen. 

Nei, jeg har ikke det, og har som nevnt tidligere hatt god nytte av den tidligere. Jeg kan alltids snakke med forsikringsselskap på nytt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Gummibelgen omfattes av forbrukerkjøpsloven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (9 minutter siden):

Gummibelgen omfattes av forbrukerkjøpsloven.

Det er ikke svart hvitt at den gjør det, fordi gummibelgen kan ødelegges hvis f.eks man har glemt å ta ut nøkler, og ikke minst mangelfull rengjøring. Mener du at forbrukerkjøpsloven dekker dette selv om du i løpet av 3 år aldri har vasket den, og det har kommet stein e.l i den som har gjort at den revner? For det er slike ting som gjør at den ødelegges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke svart hvitt at den gjør det, fordi gummibelgen kan ødelegges hvis f.eks man har glemt å ta ut nøkler, og ikke minst mangelfull rengjøring. Mener du at forbrukerkjøpsloven dekker dette selv om du i løpet av 3 år aldri har vasket den, og det har kommet stein e.l i den som har gjort at den revner? For det er slike ting som gjør at den ødelegges. 

Ingenting dekkes av forkjøperbruksloven hvis man selv bidrar til å ødelegge det.

Poenget er at det ikke finnes noe unntak i forbrukerkjøpsloven for gummibelger.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hateridioter skrev (Akkurat nå):

Ingenting dekkes av forkjøperbruksloven hvis man selv bidrar til å ødelegge det.

Poenget er at det ikke finnes noe unntak i forbrukerkjøpsloven for gummibelger.

Poenget er at gummibelger ødelegges typisk pga brukerfeil, og at det kan bli vanskelig å krangle på akkurat den. Når selv forsikringsfolk velger å tegne trygghetsavtale på akkurat disse produktene, ble jeg dermed i tvil. Men, jeg ringer de på nytt for å høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 22.18):

Jeg pleier aldri å tegne disse forsikringene, men ble anbefalt særlig for vaskemaskin fordi det ikke er reklamasjonsrett på gummiringen. Blir den ødelagt, så er det dyrt å reparere. Jeg skal sjekke om dette er noe som går på innboforsikring, men jeg vet at det opereres med verditap og egenandel. Noen tanker rundt dette, er gummiringen særlig utsatt for å bli ødelagt siden akkurat dette ikke går på garanti?

Har hatt maaange maskiner og gummiringen har holdt på alle.

Det som gikk på de før var børstene i motoren og tømmepumpa, og en gang hovedlageret som lagrer opp trommelen. Alle disse forsikringene er ren BS for kunden og ekstra inntekt til butikken.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tått skrev (3 minutter siden):

Det som gikk på de før var børstene i motoren og tømmepumpa, og en gang hovedlageret som lagrer opp trommelen. Alle disse forsikringene er ren BS for kunden og ekstra inntekt til butikken.

Jeg har heller aldri opplevd feil på gummibelg eller andre ting for den saks skyld, men det er ikke dermed sagt at det ikke skjer. 

"Dessverre er det mulig at slikt skjer. Jeg har sett skader på mange maskiner pga gjenstander som har flenget belg, også Miele. Ett eller annet har nok fått feste og skadet belgen. Grunnen til at de ikke erstatter er at de tenker dette er en brukerfeil, men du kan selvfølgelig ha vært uheldig og at det er en knapp eller glidelås som har hengt seg opp."

https://byggebolig.no/hvitevarer/miele-vaskemaskin-reklamasjon-ifm-skade-pa-gummibelg-rundt-dorapning/?all

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (5 minutter siden):

Dette har det vært flere artikler om i mange medier opp i gjennom… totalt unødvendig for forbruker er konklusjonen, alltid! 

Anonymkode: 09d7c...f02

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Poenget er at gummibelger ødelegges typisk pga brukerfeil, og at det kan bli vanskelig å krangle på akkurat den. Når selv forsikringsfolk velger å tegne trygghetsavtale på akkurat disse produktene, ble jeg dermed i tvil. Men, jeg ringer de på nytt for å høre. 

Hvor mye koster denne trygghetsavtalen?

Jeg har hatt vaskemaskiner i 30 år og ingen av gummibelgene er blitt ødelagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hateridioter skrev (1 minutt siden):

Hvor mye koster denne trygghetsavtalen?

Jeg har hatt vaskemaskiner i 30 år og ingen av gummibelgene er blitt ødelagt.

Jeg har som sagt heller aldri hatt problemer med gummibelg, poenget er at det kan skje, og det er dyrt å reparere. Jeg har ikke anledning til å gjøre sånt selv. Innboforsikring dekker skader på maskin som følge av ytre påvirkninger. ca 1000 kr for 5 år. Egenandel hos forsikringsselskap er en del høyere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Dette har det vært flere artikler om i mange medier opp i gjennom… totalt unødvendig for forbruker er konklusjonen, alltid! 

Selvsagt tjener de på å selge forsikringer.

I tillegg liker jeg ikke det spleiselaget jeg blir tvunget til å være med i når jeg forsikrer noe..et spleiselag de verste idiotene tjener mest på.

Forsikrer kun bolig fordi det er en såpass stor verdi, ingenting annet. Når det gjelder bilforsikring har jeg kun ansvar, og det uansett om jeg har flette ny bil og. ( Betinger selvsagt at du ikke har lån på bilen da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har de da tatt høyde for del som gummibelgen, at det er brukerfeil som oftest er skyld i at denne ødelegges? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tått skrev (2 minutter siden):

Selvsagt tjener de på å selge forsikringer.

I tillegg liker jeg ikke det spleiselaget jeg blir tvunget til å være med i når jeg forsikrer noe..et spleiselag de verste idiotene tjener mest på.

Forsikrer kun bolig fordi det er en såpass stor verdi, ingenting annet. Når det gjelder bilforsikring har jeg kun ansvar, og det uansett om jeg har flette ny bil og. ( Betinger selvsagt at du ikke har lån på bilen da)

Så du har ikke innboforsikring? Du bor kanskje i campingvogn og eier nada da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...