AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg pleier aldri å tegne disse forsikringene, men ble anbefalt særlig for vaskemaskin fordi det ikke er reklamasjonsrett på gummiringen. Blir den ødelagt, så er det dyrt å reparere. Jeg skal sjekke om dette er noe som går på innboforsikring, men jeg vet at det opereres med verditap og egenandel. Noen tanker rundt dette, er gummiringen særlig utsatt for å bli ødelagt siden akkurat dette ikke går på garanti? Anonymkode: f49f5...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det har ikke vært noe problem på de to maskinene jeg har hatt, så ville ikke tatt den forsikringen. Vet min mor måtte skifte på sin Mielemaskin, men det var først etter 30 år. Anonymkode: 55402...0ef 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Del Skrevet 16. oktober 2024 Jeg har aldri måttet skifte, har en Siemens jeg kjøpte brukt for minst 6 år siden. Anonymkode: 98a13...355 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #4 Del Skrevet 17. oktober 2024 Tror ikke jeg ville ha gått med på de avtalene de maser om. Du har innboforsikring, og hvor ofte blir den gummiringen skadet? Jeg har da hatt flere vaskemaskiner, og brukt dem mye, men har aldri måttet reparere den. Anonymkode: 3a586...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 17. oktober 2024 #5 Del Skrevet 17. oktober 2024 Dårlig argument! Det er jo noe som holder i årevis, men de måtte plukke på akkurat den delen da😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #6 Del Skrevet 17. oktober 2024 tdm900 skrev (29 minutter siden): Dårlig argument! Det er jo noe som holder i årevis, men de måtte plukke på akkurat den delen da😄 Det hadde med at det var bare den delen som ikke gikk på garanti å gjøre. Jeg har aldri opplevd at gummiringen har røket selv, men det ble argumentert med at det opplevdes mer på nyere maskiner enn tidligere (jeg husker ikke hvorfor). Hørte med innboforsikring i forhold til dekning der, men de innrømte at det var mye rom for tolkning og at de selv hadde valgt ekstra forsikring på vaskemaskin. Anonymkode: f49f5...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. oktober 2024 #7 Del Skrevet 17. oktober 2024 Jeg er i femtiårene nå og har eid noen maskiner i mitt liv, men aldri har jeg vært borti at det var noe med gummiringen. Min nåværende maskin er Miele og er fem og et halvt år gammel, men de har maskiner som er utviklet for å fungere i minst 20 år. Ingen problemer med den så langt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. oktober 2024 #8 Del Skrevet 17. oktober 2024 Bosch Vaskemaskin WGE03400SN - Elkjøp | Elkjøp (elkjop.no) Dørpakning / Gummibelg for vaskemaskin - Reservedel.no Bosch vaskemaskin til 5000kr. Det koster 585kr for en ny gummibelg til den vaskemaskinen. Vaskemaskin var tilfeldig valgt som første treff inne på Elkjøp.no. Reservedelen var første treff på Google. Det er sikkert fint å ha egen forsikring på en vaskemaskin, men er det strengt tatt nødvendig? Ser ingen grunn til at den ikke skal falle inn under reklamasjonsretten, for dør den før det har gått 5 år er det et dårlig produkt med en produksjonsfeil. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #9 Del Skrevet 17. oktober 2024 newman01 skrev (4 minutter siden): Bosch Vaskemaskin WGE03400SN - Elkjøp | Elkjøp (elkjop.no) Dørpakning / Gummibelg for vaskemaskin - Reservedel.no Bosch vaskemaskin til 5000kr. Det koster 585kr for en ny gummibelg til den vaskemaskinen. Vaskemaskin var tilfeldig valgt som første treff inne på Elkjøp.no. Reservedelen var første treff på Google. Det er sikkert fint å ha egen forsikring på en vaskemaskin, men er det strengt tatt nødvendig? Ser ingen grunn til at den ikke skal falle inn under reklamasjonsretten, for dør den før det har gått 5 år er det et dårlig produkt med en produksjonsfeil. Som sagt faller ikke akkurat dette innunder reklamasjonretten. Fint og kjøpe gummibelg og skifte selv for den som er i stand til det. Jeg er ikke det. Anonymkode: f49f5...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #10 Del Skrevet 17. oktober 2024 Million skrev (8 minutter siden): Jeg er i femtiårene nå og har eid noen maskiner i mitt liv, men aldri har jeg vært borti at det var noe med gummiringen. Min nåværende maskin er Miele og er fem og et halvt år gammel, men de har maskiner som er utviklet for å fungere i minst 20 år. Ingen problemer med den så langt. Miele har heller ikke garanti på gummibelgen. Anonymkode: f49f5...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. oktober 2024 #11 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Miele har heller ikke garanti på gummibelgen. Anonymkode: f49f5...e3e Nei, det har jeg vel heller ikke påstått? Det jeg skrev var at jeg aldri har opplevd at den gummiringen har måttet byttes på noen av de vaskemaskinene jeg har hatt i årenes løp, inkludert den brukte maskinen jeg kjøpte da jeg var tidlig i tjueårene og nettopp hadde flyttet hjemmefra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #12 Del Skrevet 17. oktober 2024 Dette er ikke ett problem i den tiden forsikringen dekker maskinen, siden er det faktisk noe feil i den perioden så er det reklamasjon og er det ikke det så er det normalt sett noe du selv har gjort og det er så liten sjangse for så lenge du ikke har som vane å vaske stein el.l som ville gjort at du fikk skeiv vekt i maskinen. Anonymkode: 0f831...78b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #13 Del Skrevet 17. oktober 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er ikke ett problem i den tiden forsikringen dekker maskinen, siden er det faktisk noe feil i den perioden så er det reklamasjon og er det ikke det så er det normalt sett noe du selv har gjort og det er så liten sjangse for så lenge du ikke har som vane å vaske stein el.l som ville gjort at du fikk skeiv vekt i maskinen. Anonymkode: 0f831...78b Som sagt så er ikke gummibelgen en del av garantien. Anonymkode: f49f5...e3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 17. oktober 2024 #14 Del Skrevet 17. oktober 2024 (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Som sagt så er ikke gummibelgen en del av garantien. Anonymkode: f49f5...e3e Garanti er egentlig ikke spesielt vesentlig. En garanti er produsentens frivillige ordning og kan ikke tilby dårligere vern enn forbrukerkjøpsloven. Der har man to eller fem års reklamasjonsrett hvor man kan klage på produksjonsfeil. Om produsenten angir gummibelg som en slitedel er det noen unntak fra reklamasjonsmulighetene, men de er ikke fritatt alt ansvar. Akkurat som på biler er bremser og bremseskiver en slitedel, men om kaliperne faller av på vei hjem fra bilbutikken hjelper det ikke å unnskylde seg med at det er en slitedel. Men det hele er jo helt absurd. Man forsikrer ikke en vaskemaskin til noen tusenlapper fordi det kan oppstå et problem med en gummibelg en gang i fremtiden, som KANSKJE ikke er dekt av produsenten eller forhandleren. Spesielt ikke når det koster 500-1000kr for en ny belg, og forsikringen koster 1200kr. Man forsikrer et hus til 8 millioner, og man forsikrer en bil til en halv million. Man kan forsikre bunaden, men så må man begynne å vurdere behovet for å forsikre kaffetrakteren, sykkelen, buksa, vaskemaskinen, kjøleskapet, oppvaskmaskinen, knivene i skuffen, mummikoppen og tv'n Endret 17. oktober 2024 av newman01 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snipa Skrevet 17. oktober 2024 #15 Del Skrevet 17. oktober 2024 Aldri hørt om dette "problemet". Hadde ikke betalt for den forsikringen, er det Elkjøp som har funnet på det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #16 Del Skrevet 17. oktober 2024 Gummiringen har jeg kun opplevd at gikk istykker en gang, og da hadde vi klart å klemme fast noe i døra som rev den opp. Gummiringen er billig og du bytter den raskt selv. Det er ingenting du trenger forsikring for. Anonymkode: 184a1...439 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #17 Del Skrevet 17. oktober 2024 Grunnen til at kjedene pusher sånn på å selge dette er at dei ofte tjener mer på forsikringen enn på produktet. Og den vil så så aldri gjelde siden det er først etter at alle andre forsikringer (innbo og lignende) har dekket det dei dekker at det muligens dekker det som ikke er dekket av reklamasjon. Anonymkode: 0f831...78b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2024 #18 Del Skrevet 19. oktober 2024 Fint med forsikring hvis maskinen blir ødelagt av typ bh-vaier, skruer gubben har glemt i en lomme eller stein fra lommene til pjokken 👌🏼 Anonymkode: 89e16...9fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #19 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Fint med forsikring hvis maskinen blir ødelagt av typ bh-vaier, skruer gubben har glemt i en lomme eller stein fra lommene til pjokken 👌🏼 Anonymkode: 89e16...9fe Har du hatt bruk for trygghetsavtalen til det du nevner? Anonymkode: 7519f...398 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2024 #20 Del Skrevet 20. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Har du hatt bruk for trygghetsavtalen til det du nevner? Anonymkode: 7519f...398 Det blir jo litt som å spørre om man har hatt bruk for innbo eller bilforskringen. Som oftest har vi ikke bruk for den. Anonymkode: f49f5...e3e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå