AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Skrevet 16. oktober 2024 Betyr det at man har en diagnose, eller eventuelt traumer fra egen barndom? Kan ikke skjønne at noen kan si at de ikke liker barn på et generelt nivå, som om alle barn skulle være en homogen gruppe. Hvem sier at de ikke liker voksne f.eks? Barn er jo like forskjellige. Når noen sier de ikke liker barn, tenker jeg automatisk på hva de har opplevd som gjør at de tenker slik. Kan skjønne at man ikke liker barn som er frekke, voldelige og har adferdsproblemer. Men hvis man blir sur av å høre barnelatter så tenker jeg den personen må ha et problem. Hvor trist er ikke livet om man ikke føler glede av barn som ler og har det gøy? Anonymkode: 7ee8e...86f 4 2 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg liker ikke barn fordi de ikke klarer å regulere følelsene sine ordentlig. Sikkert fordi jeg selv aldri har lært følelsesregulering. Anonymkode: 009b6...ee9 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #3 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg liker ikke barn noe særlig. Bortsett fra mitt eget da Anonymkode: 3f0a7...868 8
Fant80 Skrevet 16. oktober 2024 #4 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg liker barn (ikke på den ulovlige måten) Synes det er hyggelig og morsomt å tulle med unger. Kommer også alltid godt overens med de fleste av de. Men ungdom takler jeg ikke. Da trekker jeg meg unna med en gang. Gjenger med ungdom er det verste jeg kommer over. Hva det kommer av vet jeg egentlig ikke,da jeg var ungdom selv,og trivdes godt i lag med andre ungdommer,men i voksen alder skyr jeg de som om det var pest. Sier ikke det er deres feil,det er hundre prosent meg. 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #5 Skrevet 16. oktober 2024 Liker ikke andre mennesker med få unntak. Så liker heller ikke de fleste barn, naturlig nok. Er selvsagt unntak. Anonymkode: c71a7...a7e 12
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #6 Skrevet 16. oktober 2024 Tja, jeg har barn selv og har personlig ikke noe i mot barn, men skjønner godt at andre kan synes barn er slitsomme. De roper og hyler, de bråker og tar ikke hensyn til andre. De er skitten og snørrete. Og det er jommen ikke alle barn som er sjarmerende heller 😅 Min sønn i trassalderen er i hver fall ikke et sjarmtroll hele tiden. Og etter å ha sittet i familievogna på toget i sommer har jeg full forståelse for at folk uten barn synes barn er slitsomme, for der var det mange uoppdragne barn og ubrukelige foreldre. For så vidt enig med deg om noen blir sint om et barn ler, men har aldri hørt/sett noen som reagerer på akkurat det. Anonymkode: ce293...062 16 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #7 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg liker ikke barn noe særlig. Bortsett fra mitt eget da Anonymkode: 3f0a7...868 Samme her, han er voksen nå, men jeg synes barn er slitsomme. Anonymkode: 76b7e...417 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #8 Skrevet 16. oktober 2024 Hvor trist er ikke livet om man ikke skjønner at folk er forskjellig, og at det er helt okei? Anonymkode: 2163b...667 17 1
mommyaka Skrevet 16. oktober 2024 #9 Skrevet 16. oktober 2024 Vi har 2 barn .. innimellom liker jeg de ikke 🤣 ( elsket de altså..men innimellom..he he) 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #10 Skrevet 16. oktober 2024 Å tenke det er en ting, men de der «å hate barn er hele personligheten min» -folka skjønner jeg ikke. Samme med folk som kaller barn for “crotch goblins” tenker jeg har en eller annen diagnose eller i hvert fall veldig krøllete sosiale antenner. å hate grupper med mennesker har aldri vært greit, men når det er barn så er det liksom innafor? Prøv å bytt ut ordet «barn» med andre menneskegrupper og hør hvordan det høres ut «jeg hater jøder/handicappede/kvinner etc. Det høres brått ikke så kult ut. Anonymkode: fdd45...6a4 8
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #11 Skrevet 16. oktober 2024 Det er helt ok, men litt spesielt, å ikke like en hel aldersgruppe, tenker nok at folk har sine grunner. Tenker at de som ikke liker barn, ungdommer eller eldre på generell basis syns det er vanskelig å sette andres behov først. Det irriterer meg når folk skryter av at de hater barn, og tror det får dem til å høres unike og spennende ut.. Anonymkode: a99af...cc9 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #12 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å tenke det er en ting, men de der «å hate barn er hele personligheten min» -folka skjønner jeg ikke. Samme med folk som kaller barn for “crotch goblins” Ja, hva slags type folk er det som holder på sånn? Og hvorfor tror de at de er så edgy og kule? Anonymkode: a99af...cc9 5 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #13 Skrevet 16. oktober 2024 Noen forveksler barnelatter med den jævelige skrikinga mange unger driver med, som ingen foreldre plukker av dem, det høres ut som griseunger som blir stukket ihjel. Anonymkode: 84b1d...c6f 12 1 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #14 Skrevet 16. oktober 2024 Liker ikke drittunger. Beklager hvis barnet ditt går under den kategorien. Anonymkode: 2eddd...559 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #15 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Betyr det at man har en diagnose, eller eventuelt traumer fra egen barndom? Kan ikke skjønne at noen kan si at de ikke liker barn på et generelt nivå, som om alle barn skulle være en homogen gruppe. Hvem sier at de ikke liker voksne f.eks? Barn er jo like forskjellige. Når noen sier de ikke liker barn, tenker jeg automatisk på hva de har opplevd som gjør at de tenker slik. Kan skjønne at man ikke liker barn som er frekke, voldelige og har adferdsproblemer. Men hvis man blir sur av å høre barnelatter så tenker jeg den personen må ha et problem. Hvor trist er ikke livet om man ikke føler glede av barn som ler og har det gøy? Anonymkode: 7ee8e...86f Barn som gruppe har noen fellestrekk avhengig av alder og modenhet. På et eller annet tidspunkt har de fleste av dem problemer med å regulere stemmen (innestemme), de er uforutsigbare i trafikken og når de går (vimser, hopper, veiver med armer, bråstopper når de ser en blomst), de er gjerne direkte, stiller ubehagelige spørsmål uten å skjønne det ("Bestemor skal dø nå, kaster vi henne i søppela etterpå?"), de drasser gjerne med seg en del sykdommer, de kan få meltdown av den minste og største ting på alle de upraktiske stedene, småbarnsforeldre setter barna sine foran gamle venner and the list keeps going on. Hvis man trives best med rolig, ryddig, rent, oversiktlig, enkelt og stille så kan jeg virkelig forstå at de ikke liker barn. Anonymkode: aa102...ebe 22 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #16 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Å tenke det er en ting, men de der «å hate barn er hele personligheten min» -folka skjønner jeg ikke. Samme med folk som kaller barn for “crotch goblins” tenker jeg har en eller annen diagnose eller i hvert fall veldig krøllete sosiale antenner. å hate grupper med mennesker har aldri vært greit, men når det er barn så er det liksom innafor? Prøv å bytt ut ordet «barn» med andre menneskegrupper og hør hvordan det høres ut «jeg hater jøder/handicappede/kvinner etc. Det høres brått ikke så kult ut. Anonymkode: fdd45...6a4 De folkene kaller vi rasister,antisemitter, diskriminerende osv. Assholes, men ikke nødvendigvis syke. Anonymkode: aa102...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #17 Skrevet 16. oktober 2024 De snørrer, hyler og skriker. For ikke snakke om at jeg blir stresset rundt dem, fordi de kommenterer og spør om ubehagelige ting. Jeg MISLIKER ikke barn, men liker de ikke. Kun de som jeg har relasjoner til, barn i familien/til venner osv. utover det, nei. Noen barn er virkelig søte, det er de rolige, sjenerte som er litt raringer. De liker jeg, uansett om jeg kjenner de eller ikke. Anonymkode: aea06...f03 9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #18 Skrevet 16. oktober 2024 Jeg liker generelt ikke å omgås mennesker som ikke klarer å følge sosiale koder på en måte som plager meg (høye lyder, kommer borti alt mulig) fordi det er uforutsigbart og slitsomt. Det er som regel barn som kommer under den kategorien. Å sette sammen grupper av barn er også fullstendig unaturlig. De første 10 000 årene menneskeheten eksisterte var det 3-6 barn i en gruppe med 40 mennesker. Så det er jo ikke rart at det er utmattende med barnebursdager, barnehager og skoler 🙈😫 Anonymkode: 5b966...da8 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #19 Skrevet 16. oktober 2024 Barn i samme alder kommer fra mange ulike etnisiteter og religioner så dersom man misliker barn betyr ikke det at man er noe fælt menneske. Man liker dem ikke nå, og så er de kanskje helt ok som voksne, er lov det Anonymkode: 0a2ce...81a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #20 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Barn som gruppe har noen fellestrekk avhengig av alder og modenhet. Anonymkode: aa102...ebe Ja, dette, jeg foretrekker folk som har kommet så langt at de klarer legge bånd på seg. Mange klarer ikke det i voksen alder heller, så det er sagt. Og noen blir aldri modne nok til å forstå at man ikke må ha traumer eller diagnoser for å like eller mislike andre ting enn dem selv. Men klarer ikke se noen stor forskjell på å ikke like barn eller ikke like hunder eller katter. Anonymkode: fd790...75f 1 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå