AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #1 Del Skrevet 16. oktober 2024 Kjøpt ny leilighet som jeg gjerne vil friske opp litt. Leilighet er ca 65kvm. Soverom og bad skal ikke males, så da gjenstår stue, gang og kjøkken. Det er glidende overganger i rommene, delvis åpen løsning, så alt blir i samme farge. Det er endel hull etter bilder som må sparkles. Er det realistisk å tenke at vi, tre stk amatører, kan få gjort dette på en helg? Nåværende farge er veldig lys gul, tenker at jeg vil ha en varm beige/brun farge, hakket mørkere enn hva det er nå, så trenger kanskje ikke grunning, bare å vaske veggen godt på forhånd? Anonymkode: 4a742...e6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #2 Del Skrevet 16. oktober 2024 Ja det går nok bra. Trenger ikke grunne. Men sparkelet må få god tid til å tørke, og så må det pusses der dere sparkler, og vaskes før dere maler. Maleforretningene har vaskemiddel spesielt for maling, og det kan være lurt å bruke fordi salmiakk eller grønnsåpe kan etterlate rester. F.eks Jotun spesialvask før maling. Anonymkode: c273d...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 16. oktober 2024 #3 Del Skrevet 16. oktober 2024 Det skulle jeg klart helt alene. 3 rom på en helg er ingenting, det som tar tid er maskering og listemaling. Selve rullinga går kjempefort, og du kan gjøre alle rom ferdig med 2 strøk på en dag. Trenger bare et par timers tørketid pr strøk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #4 Del Skrevet 16. oktober 2024 Tror absolutt ikke det skal være noe problem, hverken for én eller tre personer 🙂 Viktig å ha riktig utstyr. Et forlengerskaft/teleskopskaft for rulla gjør at arbeidet går mye enklere og raskere og etter sigende også bedre resultat. Går ut fra at det er slette overflater, ikke panel/tre: malinger som Jotun Wonderwall og Pure Color kan overmales etter bare 2 timer, mens Supreme Finish trenger hele 8 timer mellom hvert strøk. Har sett at flere instagram-boligflippere legger på en god dæsj for mye sparkel når de flekksparkler for å unngå å måtte sparkle flere ganger, men jeg vet ikke om dette er hensiktsmessig eller nødvendig. Anonymkode: e3939...49c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #5 Del Skrevet 17. oktober 2024 Malingen tar ikke så lang tid. Det er det forarbeidet med vasking, maskering og tørking av sparkel som gjør. Hvis en av dere er relativt stø på hånden så hadde jeg droppet å sette opp maskeringstape. Nå har jeg malt en del og jeg syntes det tar lenger tid å sette opp all den tapen enn å bare være ekstra nøye rundt lister og støpsler. Anonymkode: 966ac...a83 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå