AnonymBruker Skrevet 16. oktober #1 Del Skrevet 16. oktober Husker oppveksten min som en fin periode, unger var kreative, vi var ute og lekte mye. Så bare på barne tv fra kl 18-1830. Det var eneste skjermtid jeg hadde. Lærte å gjøre mye selv og tåle motstand, hvis jeg gjorde noe galt så måtte jeg ta konsekvensene for det og si unnskyld til andre. Føler nå at foreldre skal fikse alt for barna og at deres barn aldri gjør noe galt. Jeg synes ungdommene som er nå er grusomme og gruer meg til hvordan neste generasjon blir. Synes rett og slett verden begynner å bli en trist sted å være på og skulle ønske man kunne slette alt og begynne på nytt igjen. Det er positivt med noe teknologi, men det kommer til å gjøre oss mennesker dumme i fremtiden. Anonymkode: 5f534...67c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 16. oktober #2 Del Skrevet 16. oktober Enig i at det er skremmende - og dessverre lite man som enkeltindivid for gjort noe med. Ikke noen vits i at jeg sender min sønn ut for å leke når ingen andre er ute å leker 😕 Lurer på om det er bedre på litt mer landlige steder? Her i Oslo ser jeg hvertfall nesten aldri barn som er ute og leker, kanskje i en og annen hage, men lite selv sommerstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #3 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Husker oppveksten min som en fin periode, unger var kreative, vi var ute og lekte mye. Så bare på barne tv fra kl 18-1830. Det var eneste skjermtid jeg hadde. Lærte å gjøre mye selv og tåle motstand, hvis jeg gjorde noe galt så måtte jeg ta konsekvensene for det og si unnskyld til andre. Føler nå at foreldre skal fikse alt for barna og at deres barn aldri gjør noe galt. Jeg synes ungdommene som er nå er grusomme og gruer meg til hvordan neste generasjon blir. Synes rett og slett verden begynner å bli en trist sted å være på og skulle ønske man kunne slette alt og begynne på nytt igjen. Det er positivt med noe teknologi, men det kommer til å gjøre oss mennesker dumme i fremtiden. Anonymkode: 5f534...67c Har du barn? For du velger da selv hvordan du oppdrar de. Våre kommer hjem kr& 16 spiser middag til 16.46. Er ute og leker fra 17-18 og ser barne-TV og spiser kvelds fra 18-19. kan ikke forstå at det var så mye annerledes før.. Anonymkode: d74ff...f4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #4 Del Skrevet 16. oktober Anononyma skrev (4 minutter siden): Enig i at det er skremmende - og dessverre lite man som enkeltindivid for gjort noe med. Ikke noen vits i at jeg sender min sønn ut for å leke når ingen andre er ute å leker 😕 Lurer på om det er bedre på litt mer landlige steder? Her i Oslo ser jeg hvertfall nesten aldri barn som er ute og leker, kanskje i en og annen hage, men lite selv sommerstid. Om sommeren er barna ute hele tiden hos oss og vi klarer ikke å få dem inn til middag så ofte må vi ta med maten ut til dem. Vi er en rekke med hus og felles hage og lekeplass. Ungene har felles leker og basseng osv ute. Som sagt så får vi dem som regel ikke inn før kvelds.. ja dette har mer med hvor dere bor enn dagens barn Anonymkode: d74ff...f4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anononyma Skrevet 16. oktober #5 Del Skrevet 16. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om sommeren er barna ute hele tiden hos oss og vi klarer ikke å få dem inn til middag så ofte må vi ta med maten ut til dem. Vi er en rekke med hus og felles hage og lekeplass. Ungene har felles leker og basseng osv ute. Som sagt så får vi dem som regel ikke inn før kvelds.. ja dette har mer med hvor dere bor enn dagens barn Anonymkode: d74ff...f4c Dette høres oppløftende ut - enda et argument for å komme seg ut av betongjungelen med barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #6 Del Skrevet 16. oktober Slik er det hos oss også. Våre barn er ute hele dagen og av og til må middagen tas ute for barna vil ikke inn. Vi bor sentralt i Oslo. Anonymkode: a87f4...8f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #7 Del Skrevet 16. oktober 1. Du velger selv hvordan du oppdrar barna dine. Du kan ikke klage på at dagens barn har for mye skjermtid hvis du gjør det samme med egne barn. 2. Verden utvikler seg, det har den alltid gjort. Og i takt med det har tidenes voksne alltid klaget på hvor fælt det er for dagens unge og ment at alt var mye bedre før. Det sa dine foreldre om deg og din generasjon og våre barn kommer til å si det samme om kommende generasjon. Samme oppgulp i flere hundre år med andre ord. Anonymkode: 88b90...a2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå