Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Startet opp i ny jobb for 5 uker siden. Så har jeg en far som er veldig syk, det går mot slutten. Han ble brått verre i sommer, og nå er det ingenting mer de kan gjøre. Jeg er helt knust, har merket de siste månedene en nedstemthet mot alt. Er bare 35 år, og så skal jeg gå gjennom livet uten en far. Alt er så vondt, bruker de siste kreftene mine på jobb. Når jeg kommer hjem sitter jeg bare og kikker ut i luften og griner. Når jeg ikke trøster faren min, som naturligvis er redd for å dø, eller moren min som snart mister mannen sin. Det har vært kjøring til sykehus, legeavtaler og elendighet i 1 år nå, og jeg er så sliten så sliten. 
Føler meg så mislykket på jobb også. Jobber innen helse med mye ansvar, men jeg klarer ikke konsentrere meg og gjør så mye feil. Pauser på do for å grine. Kjenner jo knapt de jeg jobber med, og nesten ikke sett noe til ledelsen så de vet ingenting.

Hva gjør jeg? 

Anonymkode: f3231...bb1

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sender deg en klem, leser at du trenger en 💚

Du begynner med en time hos fastlegen. Kanskje fastlegen vil sykemelde, kanskje ikke, men du får i hvert fall luftet litt av alt som står på. Skjønner godt det blir mye for deg. Det er (omtrent) alltid krevende med ny jobb, akkurat som å være pårørende. 

Blir du sykemeldt så er det sånn det er, ny jobb eller ei, en kan, og har rett til å bli syk her i landet. 

Skrevet

Sender en stor klem og varme tanker. Står i noe tilsvarende selv og ble sykmeldt. Var ikke mulig å holde ut full jobb og samtidig håndtere en dødssyk forelder og dessuten ta vare på den andre forelderen. 

Anonymkode: e310f...c4d

Skrevet

Har du snakket med arbeidsgiver? Du har rett på sykepenger etter å ha arbeidet 4 uker sammenhengende. Men tenker det er viktig å ha dialog med arbeidsgiver i en situasjon som du er i. 

Anonymkode: e00f4...ae1

Skrevet

Velferdspermisjon? Det er en mulighet når du ikke er dyk selv.

Anonymkode: 9100e...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...