AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #21 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk 🫶🏻 Ikke så langt fra Venezia ts Anonymkode: 81ae9...d31 Ok. Da bør det ikke være noe problem, siden det er nord i landet. Vi flyttet til Firenze (også forholdsvis nord). Fikk "haik" med en flyttebil som skulle tll Spania. Måtte vente litt, men det er fordi få flyttebiler skal til Italia Anonymkode: 55606...605
Jdz Skrevet 16. oktober 2024 #22 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurt 😊 Men er ikke så kjempebillig å sjekke inn, med ryanair koster det f.eks. 800,- for en koffert for 20kg (hvis jeg husker riktig). Og jeg har mange tunge ting 🥲 ts Anonymkode: 81ae9...d31 Kommer nok veldig an på omstendighetene. Jeg flyr ofte premium eller business class, og har i tillegg gullkort hos flere flyselskaper, noe som gjør at jeg ofte kan sjekke inn 3 kofferter á 30 kg. Hvis du sjekker hva det koster å sende 100kg til USA vil du se at det betaler nesten hele flybilletten 😅
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #23 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hadde du ikke vært anonym, kunne jeg sendt deg meldinger Anonymkode: 55606...605 Anonymkode: 55606...605
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #24 Skrevet 16. oktober 2024 Jdz skrev (7 minutter siden): Kommer nok veldig an på omstendighetene. Jeg flyr ofte premium eller business class, og har i tillegg gullkort hos flere flyselskaper, noe som gjør at jeg ofte kan sjekke inn 3 kofferter á 30 kg. Hvis du sjekker hva det koster å sende 100kg til USA vil du se at det betaler nesten hele flybilletten 😅 Ingen gullkort og business class her dessverre 🙈 Men jeg skjønner jo at dette var det absolutt beste ved flytting til USA for deg 😊🫶🏻 Anonymkode: 81ae9...d31
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #25 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det eneste jeg skal ta med er bilder og minner jeg ikke kan kaste. Det meste av klær og absolutt alt annet har jeg kvittet meg med. Det er kanskje snakk om 13 kasser (L:47 B:32 H:30) og noen søppelsekker med alt av klær/sko. Har ikke planer om å returnere til Norge med det første, så jeg kan ikke sette det på lager heller 🥲 Anonymkode: 81ae9...d31 Foreldre? Annen slekt? Venner? Jeg har mistet alt av mine fotoer, minner, bøker etc pga vannlekkasje. Det lærte meg at de viktigste minnene sitter i hodet. Man må ikke ha alt fysisk tilgjengelig til enhver tid. Anonymkode: 217c5...3e2
Gjest Linny1111 Skrevet 16. oktober 2024 #26 Skrevet 16. oktober 2024 Carrot skrev (1 time siden): hvor er "utlandet"? Når vi flyttet fra Skottland til Norge brukte vi et selskap som hentet møbler/palle med kasser hjemme og leverte på kaien i Bergen ferdig med alle papirer osv som måtte til, kanskje det finnes noe tilsvarende den andre veien? Har du info om dette? Vurderer å flytte fra Skottland til Norge.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2024 #27 Skrevet 16. oktober 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det eneste jeg skal ta med er bilder og minner jeg ikke kan kaste. Det meste av klær og absolutt alt annet har jeg kvittet meg med. Det er kanskje snakk om 13 kasser (L:47 B:32 H:30) og noen søppelsekker med alt av klær/sko. Har ikke planer om å returnere til Norge med det første, så jeg kan ikke sette det på lager heller 🥲 Anonymkode: 81ae9...d31 Jeg flyttet til Spania for noe år siden og alt jeg hadde med meg var en koffert og håndbagasje, tenkte som så at det jeg trenger er å få kjøpt i Spania også. De få tingene jeg ikke kvittet meg med ble lagret rundt hos familie og venner, småting har blitt sendt nedover i posten og andre ting har søsken tatt med når de kom på besøk. Anonymkode: 3bbd4...95e
Carrot Skrevet 17. oktober 2024 #28 Skrevet 17. oktober 2024 Linny1111 skrev (17 timer siden): Har du info om dette? Vurderer å flytte fra Skottland til Norge. Det var via Bring UK men som sagt lenge siden nå men veldig "lettvindt"
Gjest Linny1111 Skrevet 17. oktober 2024 #29 Skrevet 17. oktober 2024 Carrot skrev (1 time siden): Det var via Bring UK men som sagt lenge siden nå men veldig "lettvindt" Takk, skal ta en titt. Har sett på en del ulike selskaper. Fint å høre at det går greit for seg i hvert fall!
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2024 #30 Skrevet 17. oktober 2024 Kontakt et fraktselskap, pakk eskene på palle, plastfilm, få det levert i Italia. Fra Bergen går Ørjan Orra Transport samt Royal nedover i Europa. Da har du et sted å begynne, kanskje de kan peke deg videre om de ikke kan hjelpe? For de som skulle flytte fra Skottland, lei en container og båtfrakt. Går mye fraktebåter mellom UK og Norge. Seacargo, Kuenhe-Nagel er to fraktselskap som betjener den strekningen. Anonymkode: b770b...345
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå