Gå til innhold

Flyttebil til utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal flytte til utlandet og har et lite flyttelass. Noen som har vært i samme situasjon og kan dele erfaring om hvordan dere flyttet lasset? 😅

Jeg vurderer flyttebil, men er ikke så lett å finne noen som tilbyr dette

Anonymkode: 81ae9...d31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hade bare kastet/solgt alt og tatt med meg så lite som mulig.

Anonymkode: 217c5...3e2

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hade bare kastet/solgt alt og tatt med meg så lite som mulig.

Takk for tips, men dette har jeg allerede gjort 😊 Noe må man ha med uansett.

ts

Skrevet

hvor er "utlandet"? 
Når vi flyttet fra Skottland til Norge brukte vi et selskap som hentet møbler/palle med kasser hjemme og leverte på kaien i Bergen ferdig med alle papirer osv som måtte til, kanskje det finnes noe tilsvarende den andre veien?

Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

hvor er "utlandet"? 
Når vi flyttet fra Skottland til Norge brukte vi et selskap som hentet møbler/palle med kasser hjemme og leverte på kaien i Bergen ferdig med alle papirer osv som måtte til, kanskje det finnes noe tilsvarende den andre veien?

Dette. 

Hvor er "utlandet"? Utlandet er innmari stort og innbefatter absolutt alle land i verden som ikke er Norge. 

Skrevet
Carrot skrev (2 minutter siden):

hvor er "utlandet"? 

Italia 🫶🏻

Ja jeg prøver å finne ut av det, men er vanskelig 🥲 Fant noe, men det kostet nærmere 80.000,-. Jeg har ikke så mye greier.

ts

Skrevet
Dolce skrev (1 minutt siden):

Dette. 

Hvor er "utlandet"? Utlandet er innmari stort og innbefatter absolutt alle land i verden som ikke er Norge. 

Flytter til Italia 😊

Skrevet

Italia 🫶🏻

Ja jeg prøver å finne ut av det, men er vanskelig 🥲 Fant noe, men det kostet nærmere 80.000,-. Jeg har ikke så mye greier.

ts

Vei kostnaden mot utgiftene.

Kan du sette noe på lager?

Det meste man har kan erstattes uansett og et lite lass med klær kan man sende relativt billig.

Skrevet

Italia 🫶🏻

ts

Vi flyttet ganske mye møbler og en palle med esker og betalte 20 000 i 2010 så det var en enorm sum.
To senger, to klesskap, sofagruppe, alt var kraftige tremøbler, og ja, en stor bokhylle, sidebord/skjenk, og en skuffeseksjon bla.a.. så ikke akkurat små greier pluss den pallen med flytteesker, tror det var 12 stykker.

Skrevet

Flytter til Italia 😊

Jeg flyttet til Italia i 2009. Hele flyttelasset ble levert på døra, uten problemer. Men jeg måtte vente litt, fordi få nordmenn flytter hit. Husker ikke navnet på flyttebyrået, men et googlesøk bør hjelpe. 

Anonymkode: 55606...605

Skrevet

Vei kostnaden mot utgiftene.

Kan du sette noe på lager?

Det meste man har kan erstattes uansett og et lite lass med klær kan man sende relativt billig.

Det eneste jeg skal ta med er bilder og minner jeg ikke kan kaste. Det meste av klær og absolutt alt annet har jeg kvittet meg med. Det er kanskje snakk om 13 kasser (L:47 B:32 H:30) og noen søppelsekker med alt av klær/sko.

Har ikke planer om å returnere til Norge med det første, så jeg kan ikke sette det på lager heller 🥲

Skrevet

Jeg flyttet til Italia i 2009. Hele flyttelasset ble levert på døra, uten problemer. Men jeg måtte vente litt, fordi få nordmenn flytter hit. Husker ikke navnet på flyttebyrået, men et googlesøk bør hjelpe. 

Åå, gjerne skrik ut hvis du husker navnet 🫶🏻 Har kontaktet flere, men ingen kunne hjelpe meg til Italia.

ts

Skrevet
Carrot skrev (Akkurat nå):

Vi flyttet ganske mye møbler og en palle med esker og betalte 20 000 i 2010 så det var en enorm sum.
To senger, to klesskap, sofagruppe, alt var kraftige tremøbler, og ja, en stor bokhylle, sidebord/skjenk, og en skuffeseksjon bla.a.. så ikke akkurat små greier pluss den pallen med flytteesker, tror det var 12 stykker.

Vi flyttet få møbler (kun et vitrineskap og noen smått), men mange esker. Betalte rundt 9000 i 2009. 

Skrevet

Vi flyttet få møbler (kun et vitrineskap og noen smått), men mange esker. Betalte rundt 9000 i 2009. 

Hvordan flyttet dere dette, husker du evt. navn på firma?

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åå, gjerne skrik ut hvis du husker navnet 🫶🏻 Har kontaktet flere, men ingen kunne hjelpe meg til Italia.

ts

Skal prøve å granske hukommelsen. Hvor i Italia skal du/dere flytte til? 

Skrevet

Hadde du ikke vært anonym, kunne jeg sendt deg meldinger

Skrevet

Da jeg flyttet til USA var det selvsagt uaktuelt å ha med møbler og lignende. Siden jeg ofte var hjemme i Norge tok jeg med litt og litt, og sjekket inn 2-3 kofferter hver gang. Mye billigere enn å få det sendt :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skal prøve å granske hukommelsen. Hvor i Italia skal du/dere flytte til? 

Takk 🫶🏻 Ikke så langt fra Venezia

ts

Skrevet

Hold deg til det som går i innsjekket koffert. 2 store. Alt annet driter du i, eller selger.

Anonymkode: 4a99f...e4b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Jdz skrev (1 minutt siden):

Da jeg flyttet til USA var det selvsagt uaktuelt å ha med møbler og lignende. Siden jeg ofte var hjemme i Norge tok jeg med litt og litt, og sjekket inn 2-3 kofferter hver gang. Mye billigere enn å få det sendt :) 

Lurt 😊 Men er ikke så kjempebillig å sjekke inn, med ryanair koster det f.eks. 800,- for en koffert for 20kg (hvis jeg husker riktig). Og jeg har mange tunge ting 🥲

ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...