Gå til innhold

Utdannelse som godt voksen - trygge valg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne i slutten av 30-årene som nylig har fått diagnosen autisme. Jeg har jobbet i alle år, så diagnosen setter ikke en stopper for meg dirkete, men jeg kan komme på kanten med mennesker og regler. Hvilken utdannelser kan jeg ta som sikrer meg jobb? Jeg har svert høy IQ og er akademisk og muntlig sterk. Jeg  kan ha problemer med å jobbe med det jeg anser som meningsløse regler og visse mennesker. Vil spesielt ikke jobbe innen helse eller med barn og unge. 

Anonymkode: 9018e...9cb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regnskap.

Anonymkode: 75513...dcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er en kvinne i slutten av 30-årene som nylig har fått diagnosen autisme. Jeg har jobbet i alle år, så diagnosen setter ikke en stopper for meg dirkete, men jeg kan komme på kanten med mennesker og regler. Hvilken utdannelser kan jeg ta som sikrer meg jobb? Jeg har svert høy IQ og er akademisk og muntlig sterk. Jeg  kan ha problemer med å jobbe med det jeg anser som meningsløse regler og visse mennesker. Vil spesielt ikke jobbe innen helse eller med barn og unge. 

Jeg utdanner meg til å bli tanntekniker. Veldig lite sosialt. Men jeg vet ikke om du får brukt hodet så mye. Jeg er ikke smart men jeg har det som deg på mange måter. Elsker jobben. Den er kreativ men du må følge regler nøye. Du kan tjene godt på det. Og du kan videreutdanne deg. Det jeg synes er vanskeligst er at du må ha vokabularet til tannlegene for de holder ikke tilbake. 

Uansett da, ønsker deg lykke til :tommelopp2:

Anonymkode: 63a1c...fe8

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingeniør, for eksempel automasjon eller elkraft.

Anonymkode: b3e3b...fb9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker veldig for svar. Positive og hyggelige. Tusen takk.

Om jeg tar et fult master løp er jeg nok 44 når jeg er ferdig. Hvor realistisk er det å få jobb med IT eller som ingeniør? Disse to veiene har jeg vurdert. Jeg liker å forstå hvordan ting fungerer og prøve å optimalisere og fikse, men er redd for alderen min. Har studert hobby-relaterte fag før og ønsker nå å finne noe som faktisk fører til en relativt interessant jobb (for meg). Tidligere jobber er har ingenting med IT eller ingengør-fag å gjøre. Dessverre jobbet mye med mennesker (som jeg har hatet) som i barnehage, butikk og på hjem for psykisk syke og eldre. Så ingen overlapp i relevant erfaring. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Om jeg tar et fult master løp er jeg nok 44 når jeg er ferdig. Hvor realistisk er det å få jobb med IT eller som ingeniør? Disse to veiene har jeg vurdert. Jeg liker å forstå hvordan ting fungerer og prøve å optimalisere og fikse, men er redd for alderen min. Har studert hobby-relaterte fag før og ønsker nå å finne noe som faktisk fører til en relativt interessant jobb (for meg). Tidligere jobber er har ingenting med IT eller ingengør-fag å gjøre. Dessverre jobbet mye med mennesker (som jeg har hatet) som i barnehage, butikk og på hjem for psykisk syke og eldre. Så ingen overlapp i relevant erfaring. 

Tror ikke du skal være bekymret for alderen din. Jeg vet enkelte har en policy om ansette ungt innen IT, men jeg skjønner faktisk ikke greia med det. Vi har gjort noen gode ansettelser av unge folk, men minst like mange dårlige. Min siste ansettelse på IT var over 50 og hadde endatil akkurat hatt et friår.

Lær deg å kode, du kommer til å få uendelige muligheter til å optimalisere og fikse, og du høres ut som en person jeg hadde ansatt lett :)

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Alle hater barnehage, jobbe der, de som jobber der osv. Så det er helt normalt

Anonymkode: 7faa6...857

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...