Gå til innhold

Hvor bor man tryggest i London med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal reise alene med to barn, 11 og 13 år, i desember. Hvilke områder er tryggest å bo med barn? Ser på både Airbnb og hoteller, men London er jo så svært at det er uendelig med alternativer. Vil helst ikke bo så mye lenger enn en halvtime fra bykjernen med kollektivtransport.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

London er trygt så godt som overalt. Jeg ville bodd i nærheten av Covent Garden, men det er mer av praktiske årsaker.

Anonymkode: 7cb5e...6d1

• Nyttig 2
Skrevet
Lyra skrev (4 minutter siden):

Jeg skal reise alene med to barn, 11 og 13 år, i desember. Hvilke områder er tryggest å bo med barn? Ser på både Airbnb og hoteller, men London er jo så svært at det er uendelig med alternativer. Vil helst ikke bo så mye lenger enn en halvtime fra bykjernen med kollektivtransport.

The Safest Places to Stay in London For Tourists
  • Regent's Park.
  • Maida Vale.
  • Little Venice.
  • Ealing.
  • Knightsbridge.
  • Greenwich.
  • Harrow

Anonymkode: dff93...2eb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

London er trygt så godt som overalt. Jeg ville bodd i nærheten av Covent Garden, men det er mer av praktiske årsaker.

Anonymkode: 7cb5e...6d1

Enig 😊

Åååå London er så fint i desember, dere kommer til å kose dere. Eller kanskje du allerede har vært der da. Men det er nydelig. 

Anonymkode: 8892b...f1a

Skrevet

Med sunn fornuft, er det trygt i hele sentrale London. Du kommer deg rundt med undergrunnen, så det ikke nødvendig å tømme lommeboken for å bo midt i smørøyet. 

Bayswater-området er stille, sentralt, rimelig og med restaruanter rett rundt hjørnet. 

Ser noen nevner Covent Garden av praktiske årsaker....Covent Garden tilbyr ikke noe mer enn feks. Soho, Belgravia, Bayswater eller Kensington.

Anonymkode: 8ea6a...cd0

• Liker 1
Skrevet

Var nettopp i London med to barn på ca din alder, vi bodde I Pimlico området, ikke langt fra Victoria Station, som er praktisk i forhold til tog fra Gatwick, hvis dere kommer derfra, og metroen. Følte oss veldig trygge og var et veldig fint området med korte avstander til butikker, restauranter osv. 

Anonymkode: 0c9f7...3db

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar alle☺️ Det er en jungel der ute😅 Men ser ut som om jeg ikke trenger å bekymre meg for utrygge områder da vertfall

Skrevet

Vi bor alltid ved Russell square. Veldig fint og trygt, nært British museum, flere store hoteller der.

Velger stort sett SAS/British airways når jeg bor der, for å slippe å reise fra Gatwick, da går t-banen rett til hotellene fra Heathrow.

Anonymkode: dae13...77a

Skrevet

Noen som har erfaring med å bo på "feil" side av Themsen? 

Skrevet

Har vært utallige ganger i London og bodd mange ulike steder både med og uten barn. Det viktigste for min del er å bo i veldig kort avstand til undergrunnen, sånn at vi kan gå dit på maks 5 minutter. Da kommer vi oss lett hvor vi vil. I tillegg sjekker jeg alltid at det er et utvalg av spisesteder «rett utenfor» der vi bor slik at vi ikke må reise noe sted på kvelden dersom vi ikke orker. Sørger også for at det er matbutikk veldig nært slik at vi kan handle drikke osv til å ha med oss på rommet uten å måtte bære så langt. Pleier å ta en «gåtur» på Google for å se hva som finnes rundt hotellet/airbnb før jeg bestiller. 

Liker best å bo nært Bayswater/queensway (disse stasjonen ligger veldig nært hverandre), Paddington, Victoria, earls court og south kensington. Men det er nok også fordi jeg er kjent i disse områdene. Har bodd en gang på «feil side» av Themsen. Helt greit det også, men foretrekker den riktige siden. Bodde også en gang på canary wharf, der vil jeg ikke bo igjen da jeg opplevde det var for langt ute. 

Var sist i London for en måned siden og bodde da i Bayswater. Skal reise igjen i desember og sliter litt mer med å finne overnatting som ikke tar hele budsjettet mitt da. Så nå ser jeg på overnattinger som ligger lengre vekke grunnet pris. Tenker alt er greit så lenge det er kort vei til undergrunnstasjon. Opplever også at det er trygt i London uansett hvor jeg har bodd. 

Anonymkode: 37aa8...028

Skrevet
Lyra skrev (2 timer siden):

Noen som har erfaring med å bo på "feil" side av Themsen? 

Regner med du mener syd, men jeg synes rett og slett det er dårlig utvalg i hoteller der. Ikke er det billigere heller, selv om det er "feil" side. Men jeg bodde en gang på et hotell ved London bridge, det var ok. 

Anonymkode: 175f1...194

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi endte opp i Camden town om noen lurte😅 Har ingen planer om sene kvelder uansett og det er ganske sentralt til en ok pris☺️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...