Gå til innhold

Kvinneguiden? Mer som Idiotguiden! Jeg er ferdig med det tullet der!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få dette ut: Kvinneguiden er uten tvil det dummeste forumet på hele internett! Hva i alle dager skjer med nivået på diskusjonene der inne? Uansett hvilket tema det er, så ender det ALLTID opp med fullstendig avsporing, krangling om bagateller eller folk som bare er ute etter å spre negativitet.

Og la oss snakke om det åpenbare: Ingen der inne forstår ironi eller satire! Det er helt håpløst. Man kan prøve å komme med en sarkastisk eller morsom kommentar, og hva skjer? Folk tar det dønn seriøst og kaster seg over tastaturet for å forklare hvorfor man tar feil eller "ikke bør tulle med sånne ting". Hallo?! Har dere hørt om humor? Det er som om de ikke har utviklet evnen til å se et snev av komedie i noe som helst. Satire går rett over hodet på dem, og ironiske kommentarer blir møtt med et raseri som om du har begått en forbrytelse. Det er til å bli gal av!

Anonymitet er også et kjempeproblem der. Halvparten av brukerne tør ikke en gang å stå for meningene sine, så de poster anonymt og slenger rundt med usaklige og ubegrunnede påstander. Det er nesten som om de tror anonymiteten gir dem retten til å være verdens verste nettroll. Og så sitter de der og klager over småting som om det er verdens undergang – ALT skal analyseres ned til minste detalj, fra hvordan folk kler seg, til hva de spiser, til hvem som gjør hva i samfunnet. Hvorfor bryr folk seg så mye om andres liv?

Hver gang jeg havner på det forumet mister jeg litt troen på menneskeheten. Hvor er de gode diskusjonene? Hvor er substansen? Alt jeg ser er drama, clickbait og folk som åpenbart ikke forstår ironi eller klarer å holde en sivilisert diskusjon. Det hele er til å le – eller gråte – av.     

Anonymkode: 25235...240

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg må bare få dette ut: Kvinneguiden er uten tvil det dummeste forumet på hele internett! Hva i alle dager skjer med nivået på diskusjonene der inne? Uansett hvilket tema det er, så ender det ALLTID opp med fullstendig avsporing, krangling om bagateller eller folk som bare er ute etter å spre negativitet.

Og la oss snakke om det åpenbare: Ingen der inne forstår ironi eller satire! Det er helt håpløst. Man kan prøve å komme med en sarkastisk eller morsom kommentar, og hva skjer? Folk tar det dønn seriøst og kaster seg over tastaturet for å forklare hvorfor man tar feil eller "ikke bør tulle med sånne ting". Hallo?! Har dere hørt om humor? Det er som om de ikke har utviklet evnen til å se et snev av komedie i noe som helst. Satire går rett over hodet på dem, og ironiske kommentarer blir møtt med et raseri som om du har begått en forbrytelse. Det er til å bli gal av!

Anonymitet er også et kjempeproblem der. Halvparten av brukerne tør ikke en gang å stå for meningene sine, så de poster anonymt og slenger rundt med usaklige og ubegrunnede påstander. Det er nesten som om de tror anonymiteten gir dem retten til å være verdens verste nettroll. Og så sitter de der og klager over småting som om det er verdens undergang – ALT skal analyseres ned til minste detalj, fra hvordan folk kler seg, til hva de spiser, til hvem som gjør hva i samfunnet. Hvorfor bryr folk seg så mye om andres liv?

Hver gang jeg havner på det forumet mister jeg litt troen på menneskeheten. Hvor er de gode diskusjonene? Hvor er substansen? Alt jeg ser er drama, clickbait og folk som åpenbart ikke forstår ironi eller klarer å holde en sivilisert diskusjon. Det hele er til å le – eller gråte – av. 

Jøje meg.   

Anonymkode: 7b019...32b

Sånn som du gjør nå?  😄

Jeg har vært her inne til og fra siden 2015 og bruker alltid brukernavn. Men det er klart, om du ikke vil være her inne, så finner du sikkert døren ut selv... 😄

Bye! 👋

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du klager over at andre er negative og samtidig ikke tåler din sarkasme?

Sarkasme er en spydig, hånlig eller spottende ytring.

https://snl.no/sarkasme

Ironi er det å uttrykke noe man ikke mener, eller noe som er det motsatte av det man mener, i hånende eller spøkefull hensikt. For at ironien skal fungere, må den egentlige meningen skinne igjennom, for eksempel gjennom tonefall eller ansiktsuttrykk. Den egentlige meningen kan også fremgå av situasjonen og sammenhengen.

https://snl.no/ironi

Det er veldig vanskelig å skrive ironisk på ett forum og forvente at andre forstår det.

For øvrig enig i mye av det du skriver men du spyr ut så mye negativt at det blir usaklig.

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er klar over at du skriver dette på Kvinneguiden? Siden du snakker om "der inne" og "det forumet " virker det som om du egentlig tror du poster et annet sted? For ikke å snakke om ironien (dette du tydeligvis er den eneste som skjønner (hint: hvis ingen skjønner deg, er det sannsynlig din egen kommunikasjon som er problemet) i å klage anonymt om at andre klager anonymt...

Å forvente saklig og seriøs diskusjon på et åpent lavterskel-nettforum er litt som å forvente høykvalitetsklær på H&M. Alt til sitt bruk - og så står det enhver fritt å velge bort det de ikke har interesse, nytte eller glede av. Fortrinnsvis uten å rakke ned på de som har andre preferanser (om ikke annet så fordi man kommer så dårlig ut av det selv...).

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanskelig å forstå ironi. Har blitt tatt flere ganger for å være frekk når jeg tullet og misforstått andre som frekke når de gjorde det. 

Vi ser jo ikke hverandres kroppspråk og når tonen er så jevn og trutt ufin, så er det lett å ta det som er i tvil like ufint. 

Anbefaler alle å være anonym da, for det er ikke morsomt å bli gjenkjent og du kan få stalker som vil bli kjennt med deg privat. 

Kg er negativt.

Anonymkode: 39077...907

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg må bare få dette ut: Kvinneguiden er uten tvil det dummeste forumet på hele internett! Hva i alle dager skjer med nivået på diskusjonene der inne? Uansett hvilket tema det er, så ender det ALLTID opp med fullstendig avsporing, krangling om bagateller eller folk som bare er ute etter å spre negativitet.

Og la oss snakke om det åpenbare: Ingen der inne forstår ironi eller satire! Det er helt håpløst. Man kan prøve å komme med en sarkastisk eller morsom kommentar, og hva skjer? Folk tar det dønn seriøst og kaster seg over tastaturet for å forklare hvorfor man tar feil eller "ikke bør tulle med sånne ting". Hallo?! Har dere hørt om humor? Det er som om de ikke har utviklet evnen til å se et snev av komedie i noe som helst. Satire går rett over hodet på dem, og ironiske kommentarer blir møtt med et raseri som om du har begått en forbrytelse. Det er til å bli gal av!

Anonymitet er også et kjempeproblem der. Halvparten av brukerne tør ikke en gang å stå for meningene sine, så de poster anonymt og slenger rundt med usaklige og ubegrunnede påstander. Det er nesten som om de tror anonymiteten gir dem retten til å være verdens verste nettroll. Og så sitter de der og klager over småting som om det er verdens undergang – ALT skal analyseres ned til minste detalj, fra hvordan folk kler seg, til hva de spiser, til hvem som gjør hva i samfunnet. Hvorfor bryr folk seg så mye om andres liv?

Hver gang jeg havner på det forumet mister jeg litt troen på menneskeheten. Hvor er de gode diskusjonene? Hvor er substansen? Alt jeg ser er drama, clickbait og folk som åpenbart ikke forstår ironi eller klarer å holde en sivilisert diskusjon. Det hele er til å le – eller gråte – av. 

Jøje meg.   

Anonymkode: 7b019...32b

Antar du er livets harde skole utdannet? Når du ikke skjønner at satire, ironi og dårlig humor ikke egner seg skriftlig. Og når du prøver skrive slike dumme, unødige innlegg som dette for å trolle. Please ta en tur på en russisk trolleskole. Jeg skjønner ikke hvorfor folk som skal trolle faktisk ikke klarer å trolle på en slik måte at folk ikke skjønner det er åpenbar trolling.

Anonymkode: 93c9e...cf6

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig rart å poste det HI som anonym må jeg si… 🤨 

Men du tar også litt feil. Mange poster noen meninger som anonym for å beskytte seg selv mot å bli forfulgt av andre på KG. Ikke bare for å trolle på nett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Anonymitet er også et kjempeproblem der. Halvparten av brukerne tør ikke en gang å stå for meningene sine, så de poster anonymt og slenger rundt med usaklige og ubegrunnede påstander. Det er nesten som om de tror anonymiteten gir dem retten til å være verdens verste nettroll.

Ikke noen problem synes jeg, at noen skriver som anonym, om de ikke gjør det vet jeg (eller andre) uansett ikke hvem de er.

Selv skriver jeg alltid under eget nicknavn, og hvorfor skulle jeg ikke gjøre det? De som figurerer her vet uansett ikke hvem jeg er, så for meg går det for det samme.

Noen fra min krets kjenner derimot min identitet og mitt nicknavn her, altså vet de hvem jeg er. Men altså, jeg bryr meg i liten eller ingen grad om det. I andre forum, for eksempel kommentarer på VG og Dagbladet etc., der skriver jeg under fult navn og det plager meg ikke det heller.

Så hvorvidt noen skriver under nicknavn eller som anonym, slik bryr ikke meg. Men klart, det hadde vært enklere å holde styr på hvem man svarer om enhver hadde holdt seg til et nicknavn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.10.2024 den 19.43):

Antar du er livets harde skole utdannet? Når du ikke skjønner at satire, ironi og dårlig humor ikke egner seg skriftlig. Og når du prøver skrive slike dumme, unødige innlegg som dette for å trolle. Please ta en tur på en russisk trolleskole. Jeg skjønner ikke hvorfor folk som skal trolle faktisk ikke klarer å trolle på en slik måte at folk ikke skjønner det er åpenbar trolling.

Anonymkode: 93c9e...cf6

Noen ganger er jo utfordringen den motsatte. At trollingen er så åpenbar at utfordringen blir å ikke nevne at det er trolling. ^^ 

Anonymkode: 7d9bb...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinneguiden er ikke et sted hvor man står for meningene sine🤣 litt av poenget det

Anonymkode: 0895e...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i en god del. Men man kan ikke forvente at ting du sier på spøk oppfattes som spøk. Fordi vi ikke kjenner deg og noen har noen virkelig dumme meninger så det er umulig å vite hva som er kødd og ikke.

Anonymkode: 64fc4...aae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Enig i en god del. Men man kan ikke forvente at ting du sier på spøk oppfattes som spøk. Fordi vi ikke kjenner deg og noen har noen virkelig dumme meninger så det er umulig å vite hva som er kødd og ikke.

Anonymkode: 64fc4...aae

Kanskje denne tråden var kødd også? Hvem vet.

Anonymkode: 7b019...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...