Gå til innhold

Barna mine klarer ikke å spise spaghetti

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Orker ikke spise spaghetti selv jeg, og jeg er 50. Pastaskruer eller penne er utrolig mye enklere.

Anonymkode: e23f6...d61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Spagetti daglig ja. Sunt 

Anonymkode: 0fd1d...b41

Hva tror du spaghetti er laget av egentlig? Eller serveres med? Jeg greier ihvertfall fint å lage pastaretter som er sunne, spaghetti inkludert.

Anonymkode: cd779...15a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo bare lære seg det? Prøvd med skje og gaffel?

Anonymkode: 825c1...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De er 3 og 6 år gamle. De er mest glad i makaroni  eller annen type pasta som er enkelt å spise med gaffel. De klarer ikke å spise spaghetti fordi de ikke får den på gaffelen. I dag var vi på besøk og fikk servert spaghetti med kjøttsaus. Ufff så mye griseri barna mine lagde der. Var litt flaut også for meg. Må nesten lære dem å spise spaghetti 😅 hvordan er det med barna deres? Klarer de det? Eller foretrekker de også andre type pasta? :)

Anonymkode: 36167...8ce

Det blir vel litt gris og slurping i innlæringsperioden, men det går seg til med øvelse. Å hjelpe til med skje kan være fint i innlæringen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Mine spiste det i 3 års alderen uten å søle så det er fullt mulig, inntil de klarte det skikkelig var det skje og gaffel teknikken

Helt enig, null stress å servere spagetti til barn mine har alltid spist det siden de begynte med fast føde en 3 åring klarer det fint må bare trenes på 

Anonymkode: 45035...0e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle veit at små barn griser med mat. Det er bare å øve med gaffel og skje lenge nok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bare lærte opp våre fra de var ca 2. Man bruker gaffer og skje, tar litt på gaffelen og snurrer i skjea. Når de var 3 fikk de det allerede godt til :) Er jo bare repetisjon, og så øverst man hjemme, der det ikke er så farlig at noen ser de. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så dere unngår spaghetti fordi dere ikke greier å spise det? Haha, ja det er jo orientalsk og ny mat så det er litt skummelt :P Det er jo bare å øve så spiser man snart spaghetti som en proff. 

Anonymkode: d77bd...502

... nei? 

Anonymkode: 8a021...2b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo bare å dele opp spaghettien. Så kan man dele det opp mindre (altså lenger biter) dess bedre barna blir til å spise det :)

Anonymkode: 1bfea...c2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så dere unngår spaghetti fordi dere ikke greier å spise det? Haha, ja det er jo orientalsk og ny mat så det er litt skummelt :P Det er jo bare å øve så spiser man snart spaghetti som en proff. 

Si meg, blandet du ordet orientalsk med eksotisk her, eller hva tror du egentlig orientalsk betyr? 😅🙈

Anonymkode: 16f69...09b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

... nei? 

Anonymkode: 8a021...2b4

Nei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (5 timer siden):

Aldri kuttet opp selv i småbarnsfasen, utenom minestrone, men har heller tatt meg tid til å lage det daglig i perioder slik at de har lært teknikkene.

Mitt barn setter spagetti i halsen om den ikke er kuttet opp. Det viser seg at det er vanskelig å få opp igjen fordi det er så langt. Brekker seg ustanselig og blir veldig redd. Barn er forskjellige og alle barn har ikke de samme motoriske ferdighetene. 

Anonymkode: 39cf0...f0e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt elsker spagetti og slurper i seg en og en tråd. Får ikke til å spise meg skje og gaffel, men det gjør ikke jeg heller. Jeg spiser ikke spagetti når andre ser på😂

Anonymkode: af7a0...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De har fått spagetti siden de var små, og både 3 og 5 åringen spiser det uten nevneverdig gris nå. Så klart, en del rundt munnene blir det, særlig på 3 åringen, men det er jo ingen krise.

Kan anbefale å også øve med pasta carbonara, slipper man den tomatbaserte bolognesen 😅

Anonymkode: 57bea...170

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mitt barn setter spagetti i halsen om den ikke er kuttet opp. Det viser seg at det er vanskelig å få opp igjen fordi det er så langt. Brekker seg ustanselig og blir veldig redd. Barn er forskjellige og alle barn har ikke de samme motoriske ferdighetene. 

Anonymkode: 39cf0...f0e

Samme her, jeg trodde man måtte kutte opp pga dette, var iallfall det jeg lærte da jeg jobbet i barnehage litt.

Anonymkode: 1bfea...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipp den med saksa, så kan de spise med skje.

Anonymkode: 8f6d9...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Spagetti daglig ja. Sunt 

Anonymkode: 0fd1d...b41

Ikke mindre sunt enn poteter hver dag.

Vet ikke om du vet det men en kan lage spagetti hjemme som er mye sunnere enn butikkjøpt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fru Uperfekt skrev (2 timer siden):

Ikke mindre sunt enn poteter hver dag.

Vet ikke om du vet det men en kan lage spagetti hjemme som er mye sunnere enn butikkjøpt

Tja. Poteter har langt mer vitaminer, særlig b og c, enn ris og pasta. Mindre kalorier per 100 g hvis det har betydning.

Anonymkode: 346d3...37f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tja. Poteter har langt mer vitaminer, særlig b og c, enn ris og pasta. Mindre kalorier per 100 g hvis det har betydning.

Anonymkode: 346d3...37f

Hjemmelaget pasta kan en putte mye sunt i, en kan og lage av feks squash.

Vil helst ha mest mulig kalorier i mine barns mat, de har spist flaggstang tabletter i smug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...