Susan Skrevet 15. november 2002 #1 Skrevet 15. november 2002 Hallo. Håper dere kan hjelpe meg. Jeg får ikke til å laste ned bilde (avatar)??? :evil: Vil helst ikke ha de bildene som er tilgjengelige her på KG. Hjelp, hva gjør jeg. Kan noen av dere hjelpe meg steg for steg, åssen jeg gjør det. Har prøvd flere ganger, men noe gjør jeg feil. Bildene skal ikke være for store heller. Er desverre ikke noe datakjenner. Håper noen av dere kan hjelpe meg , så jeg får mitt eget "kjennetegn" Hjertelig hilsen Susan
@lfa Skrevet 15. november 2002 #2 Skrevet 15. november 2002 Hei! 1. Finn et bilde du vil ha som avatar. Du kan enten lage et selv, eller kopiere et du finner på nettet. 2. Finner du ett på nettet, gjør du følgende: høyreklikk -> kopier -> lagre som (her må du finne et sted/opprette mappe på harddisken din der du vil lagre bildet) 3. Dette bildet er som regel for stort. Da må du forminske det i et bilderedigeringsprogram. Husk: maks 80 piksler bredt og 80 piksler høyt, og maks 6 kB stort. 4. Logg deg inn på din profil og Registrer avataren ved hjelp av "Last opp en Avatar fra din pc" (her må du definere hvor bildet ligger ved hjelp av Browse) En annen måte: Finner du et bilde som ikke er for stort ute på nettet, så kan du laste det direkte inn i profilen uten å laste det til egen pc først. Da må du skrive inn nøyaktig url til bildet. (Den kan du finne ved å høyreklikke på bildet og velge properties/egenskaper) Gjør du det på denne måten, registrerer du avatar via "Hent Avatar fra en URL"
@lfa Skrevet 15. november 2002 #3 Skrevet 15. november 2002 Har du ikke bilderedigeringsprogram, kan du for eksempel komprimere online via www.gifworks.com
Susan Skrevet 15. november 2002 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2002 Hei @lfa. Jeg takker så mye for svar. Jeg har endelig klart det for denne gang. Men noen av de bildene jeg lastet ned er bittelittegrann større. De får jeg ikke opp. Hadde vært fint om det kunne vært noen flere piksler. Men, men jeg har i hvertfall klart det. jippiiii
@lfa Skrevet 15. november 2002 #5 Skrevet 15. november 2002 Hei igjen! Så fint at du har fått det til! En årsak til at bildene ikke kan være så veldig store, er jo at sidene i så fall ville blitt tregere å laste... Noe som modem-brukere for eksempel ikke ville blitt særlig glade for.
Susan Skrevet 16. november 2002 Forfatter #6 Skrevet 16. november 2002 Hallo igjen. Jeg har bilder som er bare 4 kb, og de skal ikke overstige 6 kb. Hvorfor går ikke de. De er mindre en den jeg har her nå? Hmmm Jeg lurer litt på det jeg veit du. Også en ting til!! Åssen får jeg brukt farge og stor skrift i mine innlegg, sånn at de blir der evig??? Får ikke det heller til jeg da! :oops: Takker på forhånd. God kveld, eller skal jeg si god natt.
Tusenfryd Skrevet 16. november 2002 #7 Skrevet 16. november 2002 Når du skriver et innlegg i den hvite rammen, så kan du kikke rett over, i det brune feltet. Der finner du til venstre "fontfarge" - den står på standard, som er sort, men har en scroll som du kan bruke til å finne flere farger med. Til høyre for fargene - finner du "fontstørrelse". Samme system der, den står på vanlig, men du kan finne flere størrelser ved å bruke scrollen. Rett over fontfargen, finner du knapper å trykke på for å få fet, kursiv og understreket tekst. Husk å markere det du skal endre på. Lykke til.
Susan Skrevet 16. november 2002 Forfatter #8 Skrevet 16. november 2002 Hallo noen? jeg skal endre signaturen i profil, men får ikke til å bruke farge og str. Kan noen hjelpe meg med dette: F.eks: Vi gifter oss 16.08.03 (farge rød) (str stor) Også SUSAN (farge violet) str stor) Kan noen skrive akkurat åssen jeg skal gjøre det, sånn at den alltid blir liggende når jeg bruker signatur.. Skriv det jeg skrev i EKS. ovenfor her. Farge , str. For da kan jeg skrive av det dere skriver, rett til profilen min. Håper dette ikke ble for innviklet. Takker for all hjelp susan
Tusenfryd Skrevet 16. november 2002 #9 Skrevet 16. november 2002 Men jeg kan skrive det, men jeg får ikke lagt det inn i din profil for det... Men jeg kan prøve å forklare: Vi gifter oss 16.08.03 (farge rød) (str stor) Her har jeg markert, trykket rød i fontfarge, passet på at det fortsatt er markert, og trykket stor i font-størrelse. SUSAN (farge violet) str stor) Her har jeg gjort det samme, men med violet på fontfargen. Det du må passe på, er at det er markert det du skal farge eller forandre størrelsen på, og så er det bare å prøve seg frem. Andre smileys å legge i underskriften eller i teksten, finner du her: http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#26 Lykke til!
Susan Skrevet 16. november 2002 Forfatter #10 Skrevet 16. november 2002 Hei igjen. Men det står ikke noe om font farge eller fontstr, når jeg inne i profilen. Må bare skrive masse tegn. Noe som ikke fungerer når jeg skal se på forhåndsvisningen. Det er bare her på "skriv svar" jeg får det til. ikke i profilen. Hilsen masa Susan
Susan Skrevet 16. november 2002 Forfatter #11 Skrevet 16. november 2002 Kan skrive det jeg har prøvd. Vi gifter ossfet tekst Susan Det samme her, bare i violet farge Vet ikke jeg... hmmmm
@lfa Skrevet 16. november 2002 #12 Skrevet 16. november 2002 Et lite tips der, er å for eksempel trykke skriv svar i dette temaet. For å se resultatet kan du trykke forhåndsvisning. Så bare kopierer du tekst med kode inn i profilen der du redigerer signaturen din, uten å sende svaret inn på forumet. Altså bare benytter forhåndsvisning.
Tusenfryd Skrevet 16. november 2002 #13 Skrevet 16. november 2002 Det var lurt, @lfa - har jeg ikke tenkt på.
@lfa Skrevet 16. november 2002 #14 Skrevet 16. november 2002 [size=18][color=violet]Susan[/color][/size] [size=18][color=red]Vi gifter oss 16.08.03[/color][/size] Dette blir resultatet: Susan Vi gifter oss 16.08.03
@lfa Skrevet 16. november 2002 #15 Skrevet 16. november 2002 Kan skrive det jeg har prøvd. Vi gifter ossfet tekst Susan Det samme her, bare i violet farge Vet ikke jeg... hmmmm Du må ha kodetaggene rundt ordet. Ser du på fargekodene, så ser du at du har plassert begge etterpå. skal stå foran ordet sammen med .
@lfa Skrevet 16. november 2002 #16 Skrevet 16. november 2002 Så fremt det ikke var Susan du skulle ha i rød farge, da. Da må selvfølgelig kodene stå rundt Susan.
Susan Skrevet 16. november 2002 Forfatter #17 Skrevet 16. november 2002 Skal vi se da. funker dette da... jippiii, da lærte jeg noe nytt i dag oxo. 10000 hjertelig takk for all hjelp fra dere. Får ikke takket dere nok. Stooor Klem til dere :D
Susan Skrevet 16. november 2002 Forfatter #18 Skrevet 16. november 2002 Hallo igjen. Jipiii, jeg klarte det. Da lærte jeg noe nytt i dag oxo. 1000 takk til dere som hjalp meg gjennom dette. Stoor klem til dere
@lfa Skrevet 16. november 2002 #19 Skrevet 16. november 2002 Kjempefint at du fikk det til! Klem til deg også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå