Gå til innhold

Juleservise

Marlii

Anbefalte innlegg

Dere med juleservise, bruker dere det til hverdags i julen/desember, eller bare i selskaper?

Hittil har jeg bare brukt det når vi har middagsgjester, men det er jo mange tusen som står i skapet å støver 🙈

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste årene har det ikke kommet ut av skapet. 
Vanligvis blir det brukt i hele desember og til lit ut på nyåret. 
Men julaften bruker vi penservise. 

Anonymkode: 74700...576

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg juleservise for første gang i år (Hammershøi Jul fra Kähler) og jeg planlegger å bruke det i hele desember, både til hverdag og fest. Jeg kommer til å rydde vekk mitt normale servise og sette juleserviset inn i kjøkkenskapet. Det blir jo veldig dyrt i bruk om man bare skal spise på det en håndfull ganger i løpet av et helt år, så jeg sier jo mer bruk, jo bedre! :) 

Anonymkode: a9a13...ad1

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt det til hverdags og fest.Man må bruke ting mens man lever tenker jeg😅

Anonymkode: fcfb2...a99

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen få tallerkener og småfat med juelmotiv (type 'prøvesett' fra firkløveren). Bruker det fra når julestjerna kommer opp til den tas ned. Hvis ikke hadde det ikke blitt brukt i det hele tatt. Det samme med julekoppene. Det må brukes hver anledning man kan.

Anonymkode: b2cf2...098

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vinterservise fra Swedish Grace. Tar det frem i november, bort i januar, og bruker det både til hverdags og fest. Det er ikke utpreget julete.

Anonymkode: b669d...f1b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker juleserviset til alt i ca. seks uker - hverdag og fest. 

Anonymkode: 65d23...936

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker juleserviset ved besøk, søndag etc hele desember. Fra 22. desember brukes det hele tiden. Koppene brukes hele tiden. 

Anonymkode: 5e1c9...f8e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst til å kjøpe juleservise, men jeg har så vanskelig for å rettferdiggjøre det. Det er jo en helt unødvendig utgift. Synes dere det er verdt det? Og hva er det som gjør det verdt det? Synes det er vanskelig å bli enig med meg selv 🙈

Anonymkode: 298a3...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdags også

Anonymkode: 4b4ed...a46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker juleserviset til hverdags i desember! Hvorfor skal det stå der og støve? Det er jo mye hyggeligere å bruke det og nyte julestemningen hver dag.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke «juleservise». Har et penservise som kan benyttes hele året. Brukes ikke i hverdagen, men vi benytter alltid muligheten når vi har gjester og det passer bra med penservise.

Anonymkode: fe9c9...1e5

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker alt juleglass, julekopper og juleservise fra det sekundet adventen er tent, og helt til adventen er slukket. Såpass må det være! :nisse:

Jeg fjerner det hverdagslige i kjøkkenskapene, og gjør plass til julen der.

Endret av Bombasi
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juleservise brukes hele advent og i julen. Flytter hverdagsserviset og setter juleserviset i skapet slik at det er enkelt å bruke det. 

Anonymkode: 68ce2...5be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har litt lyst til å kjøpe juleservise, men jeg har så vanskelig for å rettferdiggjøre det. Det er jo en helt unødvendig utgift. Synes dere det er verdt det? Og hva er det som gjør det verdt det? Synes det er vanskelig å bli enig med meg selv 🙈

Samme her. Heller finservise som kan brukes til spesielle anledninger året rundt, det er jo ikke sånn at vi ikke pynter til jul ellers og at det på død og liv må være julemotiv overalt. 

Anonymkode: 5d0e6...0c4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Juleservise er helt unødvendig, og unødvendige innkjøp er dårlig for miljøet. Det er både mer økonomisk, mer praktisk og mer miljøvennlig å ha et relativt nøytralt penservise og så heller velger servietter og pynt etter anledning slik at det kan dekkes opp til alle anledninger. Det er i grunnen ingenting som kan forsvare det å ha et juleservise. 

Anonymkode: 25e0e...bcb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg valgte å kjøpe billig juleservise fra Nille,  og ikke legge så masse penger i noe som brukes så lite. Vi var mange på den tiden, smått og stort. Ingen panikk om noen var uheldige og noe gikk i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Juleservise er helt unødvendig, og unødvendige innkjøp er dårlig for miljøet. Det er både mer økonomisk, mer praktisk og mer miljøvennlig å ha et relativt nøytralt penservise og så heller velger servietter og pynt etter anledning slik at det kan dekkes opp til alle anledninger. Det er i grunnen ingenting som kan forsvare det å ha et juleservise. 

Anonymkode: 25e0e...bcb

Har man lyst og råd til det så kan man selvfølgelig kjøpe juleservice og kose seg ved bruken av det i forbindelse med advent og jul. Hi hvis du ønsker juleservise så kjøper du det da du garantert kommer til å finne glede og julekos ved å dekke på bordet med juleservise.

Anonymkode: 11f4d...ada

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har litt juleservise, og det brukes hver dag.

Anonymkode: a883a...8bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...