Gå til innhold

Separate senger på besøk, et problem for par?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vi har et ekstra rom vi skal innrede til et gjesterom. Vi tenker i utgangspunktet å sette inn to enkeltsenger for at to venner skal kunne overnatte om anledningen byr seg. Men det er også flest ganger det er par som er på besøk og som da kan tilbys overnatting mest.

Du som er i parforhold, synes du det er veldig negativt å måtte sove i forskjellige senger for en natt eller to på besøk? 

Vi har bare ett ekstra soverom, så litt kjedelig å ikke ha anledning til å by på sene kvelder hos oss for to venner også nå og da. Vi bor et stykke utenfor byen, så greit å kunne tilby overnatting når det først er snakk om å tilbringe kvelden her.

Anonymkode: 3b56e...8be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi hadde køyesenger på gjesterommet i mange år. Aldri noen som klaget.

Selv vil vi heller ha to enkeltsenger enn ei smal dobbeltseng (1,20 bredde).

Er det mulig å innrede slik at enkeltsengene kan skyves sammen til dobbeltseng for de som ønsker det?

Anonymkode: 3df82...3e1

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er neppe et problem for de fleste par. Kan jo gjøre som på hoteller, ved å ha to enkeltsenger ved siden av hverandre som kan flyttes fra hverandre ved behov. Eller motsatt, flyttes sammen ved behov. Det går også an å sette inn ei enkeltseng og en god dobbelt sovesofa. Da er det et hyggelig rom med sofa til vanlig, og når det trenges mer enn en sengeplass, kan sofaen slås ut og brukes som dobbeltseng. Da har dere tre sengeplasser. 

Hvis det er plass på dette rommet, da.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor helst ikke på rom med andre enn mannen. Om jeg først må dele med ei venninne har det ingenting å si om det er dobbeltseng eller enkeltsenger. 

Anonymkode: 414be...eac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aksase skrev (Akkurat nå):

Det er neppe et problem for de fleste par. Kan jo gjøre som på hoteller, ved å ha to enkeltsenger ved siden av hverandre som kan flyttes fra hverandre ved behov. Eller motsatt, flyttes sammen ved behov. Det går også an å sette inn ei enkeltseng og en god dobbelt sovesofa. Da er det et hyggelig rom med sofa til vanlig, og når det trenges mer enn en sengeplass, kan sofaen slås ut og brukes som dobbeltseng. Da har dere tre sengeplasser. 

Hvis det er plass på dette rommet, da.

Det er det ikke. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bor helst ikke på rom med andre enn mannen. Om jeg først må dele med ei venninne har det ingenting å si om det er dobbeltseng eller enkeltsenger. 

Men det jeg lurte på var om par ville reagert på å måtte sove i forskjellige senger, så hadde du reagert på det med din mann? Det er jo frivillig å overnatte også da, om man ikke ønsker dele rom med en venn. 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikea sin Espevär kan skrus fra hverandre med to vingemuttere ved behov, om det er aktuelt? 

Anonymkode: cb007...267

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryr meg fint lite om jeg må sove i egen seng på besøk. Må folk ligge inntil en partner hele tiden? 

Anonymkode: 946a2...78f

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke reagert på det. Klarer fint å sove noen meter unna mannen noen netter. Vi sover jo stort sett sammen resten av året. Og hadde ikke flyttet sengene inntil hverandre, anser det som frekt å ommøblere hos andre. Ikke har vi sex når vi overnatter hos andre heller. Det passer seg ikke synes jeg.

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Par som reagerer på at det er enkeltsanger på gjesterom høres helt håpløse ut, de vil jeg ikke ha som venner! Jeg er nok håpløs erkesingel.. men ærlig talt, det er vel ikke snakk om at vennene er der lenger enn maks et par netter? Og å styre med senger som kan settes sammen da høres helt unødvendig ut. Sats på to enkeltsenger - det passe best både for venner (som oftest foretrekker enkeltsenger) og par. Dessuten ser rommet penere ut med enkeltsenger synes jeg.

Anonymkode: a1ff9...d4d

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det går helt fint å sove i hver sin seng for en natt eller to. Tror de fleste setter pris på overnatting uansett.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går da helt fint. Verre en gang vi overnattet hos venner i en 120 seng. Det var trangt det! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du som er i parforhold, synes du det er veldig negativt å måtte sove i forskjellige senger for en natt eller to på besøk? 

Nei. Vi har hvert vårt soverom til daglig😊. Ved å dele seng, så er vi sikret at ingen av oss sover😂

Anonymkode: 64807...459

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to 90-senger på gjesterommet, de står på hver sin side av rommet. Der overnatter både mine foreldre og begge ungene mine (i tyveårene) med sine samboere med jevne mellomrom. Og andre mer tilfeldige gjester.

Ingen har hverken klaget eller ommøblert, alle sover godt og skryter av at sengene er gode og at det er så stille her om natten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av alle problemer må dette være det minste.

Når man overnatter et par netter hos venner, så trenger man da ikke dobbeltseng. Og hvis det er sånn at man MÅ ligge sammen, så klarer man det selv om sengen er smal, og så får man legge seg i hver sin seng når man skal sove.

Anonymkode: cedd3...942

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uproblematisk med hver sin enkeltseng. Vi er voksne individer, ikke siamesiske tvillinger.

Anonymkode: 5de3a...d18

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men det jeg lurte på var om par ville reagert på å måtte sove i forskjellige senger, så hadde du reagert på det med din mann? Det er jo frivillig å overnatte også da, om man ikke ønsker dele rom med en venn. 

Ts

Nei. Har jo også flere ganger fått hotellrom med separate senger. Overnattet hos besteforeldre, og på turisthytte, i køyeseng. Sovet på ulike rom på besøk når vi låner barnerom. 

Vi sliter derimot med å sove godt hvis senga er 150, og i alle fall om den er mindre. Så da ville to enkeltsenger vært å foretrekke. På roadtrip i USA, for eksempel, får vi gjerne rom med 2stk 140 senger, da sover vi i hver vår. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest at enkeltsanger er best👍🏼 Innredet hytten vår med kun enkeltsenger, så greit når vi har besøk. Lettere å la folk dele rom enn å dele seng. Par klarer fint å ligge i enkeltsanger😎

Anonymkode: 6d1a8...3cb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...