Gå til innhold

Hvor raskt blir klager for avslag på avslag på utredning hos DSP behandlet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor raskt blir klager  for avslag på avslag på utredning hos DSP behandlet?  Jeg skjønner at dere ikke kan gi konkret tid, men jeg tenker sånn omtrent. Er det snakk om en uke, eller er det flere uker? Deler av grunnen til jeg spør er fordi jeg fikk avslag dagen etter henvisningen min ble sendt til DPS. Så de behandlet tydeligvis henvisningene svært raskt.  Så lurte på om klagene blir behandlet like raskt eller om det her kan gå flere uker før jeg får svar. 

Anonymkode: 815d8...b3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvor raskt blir klager  for avslag på avslag på utredning hos DSP behandlet?  Jeg skjønner at dere ikke kan gi konkret tid, men jeg tenker sånn omtrent. Er det snakk om en uke, eller er det flere uker? Deler av grunnen til jeg spør er fordi jeg fikk avslag dagen etter henvisningen min ble sendt til DPS. Så de behandlet tydeligvis henvisningene svært raskt.  Så lurte på om klagene blir behandlet like raskt eller om det her kan gå flere uker før jeg får svar. 

Det er regler for dettte. Tror du har krav på svar innen 14 virkedager, men sjekk lovverket om du vil vite sikkert.

Anonymkode: 06e1a...4f3

Skrevet

Grunnen til at du fikk avslaget så raskt er nok at de hadde henvisningsmøte tett oppi det tidspunktet henvisningen ble sendt. Som oftest er det egne folk bestående av leger, psykologer , etc som jobber kun med henvisninger .. De sitter i et team og har møter på faste dager. 

Anonymkode: 12643...583

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er regler for dettte. Tror du har krav på svar innen 14 virkedager, men sjekk lovverket om du vil vite sikkert.

Takk!

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Grunnen til at du fikk avslaget så raskt er nok at de hadde henvisningsmøte tett oppi det tidspunktet henvisningen ble sendt. Som oftest er det egne folk bestående av leger, psykologer , etc som jobber kun med henvisninger .. De sitter i et team og har møter på faste dager. 

Takk!

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Klager er inntatt fra fristen om svar innen 10 dager, dette skal stå i papirene ts har fått enten på papir eller på helsenorge.

Det tar den tiden det tar, ingen kan svare på om det tar ti uker eller fire uker. For å nevne noen eksempler. Jeg gjorde dette i morges i forhold til somatisk henvisning som måtte påklages. 

Anonymkode: 3e73f...33a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Klager er inntatt fra fristen om svar innen 10 dager, dette skal stå i papirene ts har fått enten på papir eller på helsenorge.

Det tar den tiden det tar, ingen kan svare på om det tar ti uker eller fire uker. For å nevne noen eksempler. Jeg gjorde dette i morges i forhold til somatisk henvisning som måtte påklages. 

Anonymkode: 3e73f...33a

Takk. Jeg så ikke noe i avslaget om hvor lang behandlingstiden kunne være for klager. Men ja jeg husker 10 virkedager var fristen på å behandle henvisningen. Så flott at det er like lang tidsfrist på begge. Da håper jeg på å få svar neste uke. 

Skjønner at "det tar den tiden det tar". Men jeg synes det er mye letere å vente når man har et tidspunkt  forholde seg til. Så det hjalp vite at det er 10 virkedager hjelper med ventingen. 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for forklaringen også. Jeg tenkte kanskje de hadde morgenmøte hver morgen hvor de gikk gjennom henvisningene. Men jeg var altså bare heldig med at henvisningen min kom rett før henvisningsmøtet. 

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...